توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

رژیم غذایی شگفت انگیز هیپنوتیزمی

رژیم غذایی شگفت انگیز  هیپنوتیزمی
  
جک هیز در کتاب خود به نام رژیم غذایی شگفت انگیز هیپنوتیزمی ادعا می کند : تنها راهی که می توان وزن اضافی  را کنترل کرد ، این است که بیمار ، عادات جدیدی برای خوردن  در خود به وجود بیاورید . او اظهار می کند  از این راه به هزاران نفر کمک شده و وزن اضافی را می توان با یاری  هیپنوتیزم و خود هیپنوتیزم کنترل کرد و گروههای متخصص پزشکی هیپنوتیزم برای آموختن این فن به سایر پزشکان ، در سراسر کشور مسافرت کرده و سمپوزیومهایی را برای این منظور تشکیل داده اند تا پزشکان  این کمک ها را به بیمارانی عرضه کنند که مکرراً  در کوشش برای رژیم گرفتن و حفظ وزن عادی شکست خورده اند .
گزارشهای مجلات پزشکی هیپنوتیزم ، موفقیت نسبتاً عمومی را در مساعدت به اشخاصی با وزن اضافی نه تنها برای بدست آوردن وزن عادی ، بلکه  حفظ کردن آن ، نشان می دهد .
ما با جک هیز کاملاً موافق هستیم که آنچه شخصی حرفه ای می تواند برای بیماران خود که وزن اضافی دارند  انجام دهد ، ما می توانیم با انجام خود هیپنوتیزمی برای خودمان انجام دهیم . رژیم غذایی هیپنوتیزمی یک طرح خودآموزی است .
ملوین پاورز در کتاب خود به نام راهنمایی سودمند برای خود هیپنوتیزمی ذکر می کند :
تمام مردم فقط به دلیل مشکلات هیجانی پرخوری نمی کنند . بدون توجه به دلایل وزن اضافی ، استفاده از خود هیپنوتیزمی یکی از بهترین راه حلها برای این مشکل  است .
پرخوری نوعی خودکشی روانی است
پرخوری از بعضی جنبه ها می تواند به عنوان جانشینی  برای خودکشی تلقی شود . اشخاص فربه اغلب فلسفه زندگی مهلکی برای خود دارند : بخور و شاد باش ، برای اینکه فردا  می میریم . آنها در مقابل مشکلات تندرستی که در نتیجه خوردن و نوشیدن بیش از حد پیش می آد بی تفتوت می شوند .
این واقعیت ثابت شده است که فربهی دوران زندگی شما را کوتاه می کند . چاقی خطری جدی برای سلامتی است مثال ، شرکتهای بیمه و آمارگران گزارش می دهند ، شخصی که اضافه وزن دارد و نیمی از عمرش گذشته ، بیشتر مستعد تسلیم شدن به مرگ زودرس با شرایط مثل انداد شریانهای اکلیلی ، مرض قند  و تصلب  شرایین است تا شخصی در همان گروه سنی  که دارای وزنی عادی یا پایین تر است . آنها همچنن خاطرنشان می کنند شخصی  ۴۵ ساله با ۲۰ درصد اضافه وزن ,سایت هیپنوتیسم دات آی آؤ,بیش از حد معمولی ، خطر مرگ  خود را ۳۰ درصد افزایش می دهد . ۴۰ درصد اضافه  وزن بیش از حد معمولی در همان شخص ریسک مرگ نسبتی را ۸۰ درصد افزایش می دهد . با وجود احتمال این خطر ، هنوز اشخاص زیادی وجود دارند  که درباره اضافه وزن خود هیچ اقدامی نمی دهند . آنها با دست خود به کندن گورشان ادامه  می دهند  .
فربهی و مشکلات احساسی
تمام پزشکان می دانند که رابطه متقابل بین فربهی و بیماری احساسی وجود دارد .
آنها نظر داده اند بیمارانی که از مشکل فربهی رنج می برند محتاج درمان شخصیت هستند و منظور از درمان شخصیت ، درمان درون  است . شخصی که مشکل پر زحمت کم کردن وزن را دارد ، باید دلیل  یا علت نیمه خودآگاه را برای خوردن اجباری کشف کند . او باید بیاموزد که مبدأ روانی کشمشهای احساسی خود را بیابد . فهم بهتر خود ، گامی در جهت درست است و باعث فهم بهتر درباره مشکل وزن اضافی می شود .
همسر بیماری گزارش داده است شوهر او ، که به دلیل اضافه وزن تحت رژیمی سخت بوده است ، هرگاه که به دنبال نزاعی با همسرش ، از نظر احساسی ناراحت می شده ، از منزل خارج شده ، به فروشگاهی می رفت ، و خودش را به یک شیر پر چربی مهمان می کرد ، یک تکه کیک سفارش می داد و با یک شکلات یا شیرینی خاتمه می داد ( مثالی واقعی از عدم رشد احساسی و فرار از وضعی ناراحت کننده ) .
وزن زیاد و نقص جنسی ، گاهی به هم مربوطند . بعضی از مردها به چیزی که انرژی  جنسی مغذی نامیده می شود  دچار هستند ، یعنی تمایل برای غذا که قابل مقایسه با تمایل جنسی است . علاوه بر این آنها از خوردن افراطی و همیشگی  بیشتر لذت می برند تا از روابط  با همسرشان .
تنش عصبی نیز در بسیاری از افراد باعث پرخوری ، سیگار کشیدن و نوشیدن بیش از حد می شود . خود تلقینی تنش را دور می کند و شما را قادر می سازد تا به مرحله خود آرامی برسید . وقتی  بیاموزید که آرام شوید ، فوراً اجبار شما برای پرخوری ناپدید می شود . کشف می کنید که پرخوری شما راهی غیر ضروری برای بیرون آمدن از تنش و نا امیدی است . شمارش کالری ها بسیار مفید است و رژیمهای مخصوص ، رژیمهای غذایی سحرآمیز و غیره از نظر علمی جالب هستند ، ولی نه تا وقتی که شخص بفهمد عامل احساسی و روانی همیشه می تواند در کنترل  وزن سودمند و دایمی باشد . شما نمی توانید چربی ها را آب یا ذوب کرده ، و یا فشرده کنید . سرعت در کم کردن وزن ، همیشه آنطور که پرهیز کنندگان فکر ممی کنند ، خیلی مهم نیست ، پرهیز کردن عاملی ذهنی است. 
 
 
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 22 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?