توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

چگونه به ورزش کردن عادت کنيم؟

 

چگونه به ورزش کردن عادت کنيم؟

  ورزش براي داشتن يک عمر طولاني و حفظ سلامتي واجب است . ورزش نه تنها بر طول عمر مي افزايد ، بلکه باعث مي شود کيفيت زندگي بهتر شود و احساس بهتري در طول دوران زندگي داشته باشيم .60 درصد از مردم اضافه وزن دارند . اين امر حاکي از آن است که انجام حرکات ورزشي براي ما مشکل است . مطالعات نشان داده اند کساني که به ورزش علاقه دارند ، خيلي راحت و بدون مشکل مي توانند حرکات ورزشي را انجام دهند . بنابراين قدم اول براي ورزش کردن اين است که چگونه آن را دوست بداريم .

 تعيين وقت براي ورزش :

سخت ترين کار در ورزش ، برنامه ريزي براي آن است . در زندگي ما هميشه کار بر ورزش اولويت دارد ورزش فقط براي اوقات فراغت است . اما چه کسي در اين زمانه اوقات فراغت و بيکاري دارد ؟ پس با ورزش هم بايد به عنوان يک کار مثل بقيه کارهاي روزمره برخورد کرد و براي آن برنامه ريزي نمود. قدم اول اين است که 30 دقيقه از وقت تان را سه بار در هفته فقط به ورزش اختصاص دهيد . در جلسات اول وقتي زمان مورد نظر فرا رسيد ، تمام کارهاي خود را کنار بگذاريد . حتي به تلفن جواب ندهيد ، ننويسيد و فقط و فقط به ورزشي که دوست داريد انجام دهيد ، فکر کنيد . با اين کار احساس بهتري نسبت به ورزش پيدا مي کنيد و به اين نتيجه مي رسيد که اين زمان فقط به ورزش کردن اختصاص دارد و نه به چيز ديگري . عبور از اين مرحله به خود فرد بستگي دارد و حداقل يک هفته بايد براي آن در نظر گرفته شود .

شروع ورزش :

در مرحله ي بعدي ، ورزشي را که دوست داريد ، شروع کنيد . بعضي افراد ورزش هاي گروهي را ترجيح مي دهند و بعضي ديگر از ورزش هاي انفرادي لذت مي برند . عده اي هم هستند که ورزش کردن در خانه را مي پسندند . شما مي توانيد آنچه را دوست داريد انتخاب کنيد . در اين مرحله بايد يک حداقل زمان را براي ورزش تعيين کنيد . مثلاً شما بايد خود را موظف کنيد سه بار در هفته و هر بار نيم ساعت ورزش کنيد . حتي اگر بيمار شديد ، مسافرت رفتيد يا به شدت گرفتار بوديد ، مي توانيد در اين ساعات تعيين شده حرکات سبک کششي را انجام دهيد يا قدم بزنيد ، اما اين وقت را به کار ديگري اختصاص ندهيد ، به هر حال از حداقل زماني که براي ورزش در هفته تعيين کرده ايد ، کمتر ورزش نکنيد .

 افزايش شدت ورزش :

بعد از مدتي که ورزش کرديد ، حتماً از يک مربي ورزشي کمک بگيريد تا حرکات بهتري به شما بياموزد. يادآوري مي کنيم که در تمام اين مراحل مهمترين چيز اين است که از حداقل ميزان زماني که براي ورزش خود در نظر گرفته ايد ، کمتر ورزش نکنيد .

 به اثرات مفيد ورزش دقت کنيد :

توجه داشته باشيد که ورزش اثرات بسيار مفيدي در زندگي روزمره شما خواهد داشت . شما مي توانيد با استرس ها به راحتي مقابله کنيد ، مشکلات خود را راحت تر حل کنيد ، از خوردن غذا لذت بيشتري ببريد و تمايل بيشتري نسبت به غذاهاي گوناگون پيدا مي کنيد . به اين ترتيب کيفيت زندگي شما به مراتب بهتر مي شود .

 هدف خود را عوض کنيد :

بيشتر ما ورزش مي کنيم تا لاغر شويم يا مي خواهيم بدن خود را عضلاني کنيم . متاسفانه اين اهداف در دراز مدت حاصل مي شوند و ممکن است شما را از ورزش کردن مايوس کنند . هميشه فکر کنيد که ورزش را براي حفظ سلامتي و افزايش انرژي در انجام کارهاي روزمره انجام مي دهيد . اينها اهدافي هستند که خيلي زود به آنها دست مي يابيد .

 از تغييرات ايجاد شده لذت ببريد :

 اگر مرتب ورزش کنيد ، تغييرات ايجاد شده در جريان شما براي تان لذت بخش خواهد بود . مثلاً وزن شما کاهش مي يابد ، عضلات شما شکل مناسبي به خود مي گيرد و انعطاف پذيري تان زياد مي شود .

 
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 24 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

۶ راه برای کاهش درد کمر

 

۶ راه برای کاهش درد کمر

  کاهش کمردرد

 
کمر درد گاهی نشانه آسیب و یا وجود مشکل نهفته در نخاع، استخوان، ماهیچه و یا سایر بافت های نرم است. کمر درد اغلب فعالیت های روزمره، فعالیت های شغلی و ... را تحت تأثیر قرار داده و حتی در موارد پیشرفته زندگی عادی را با اختلال جدی روبه رو می کند.

 
متخصصان توصیه می کنند در صورت بروز کمردرد با پزشک متخصص مشورت شود تا از بروز مشکلات و صدمات جدی در آینده پیشگیری شود.

 در بیشتر موارد، روش های کنترل و مدیریت درد در کاهش کمر درد مؤثر است. اگرچه روش های درمانی مورد استفاده در طیفی گسترده از مصرف دارو گرفته تا ماساژ درمانی و حتی درمان های سنتی مانند طب سوزنی و یوگا تغییر می کند، اما روش های درمانی رایج برای کمردرد عبارتند از:

▪ ورزش
 
اگرچه بسیاری براین باورند استراحت بهترین روش برای درمان کمر درد است اما واقعیت این است که کمر آسیب دیده بیش از استراحت به ورزش نیاز دارد. انجام حرکات ورزشی به طور منظم، با تقویت ماهیچه ها و ایجاد کشش در ماهیچه های محافظ نخاع مانع از بروز صدمات جدی خواهد شد. هر چه استراحت بیشتر باشد، کمر ضعیف تر شده و درد در آن شدت پیدا می کند. از جمله ورزش های مؤثر در درمان کمر درد، پیاده روی در مسافت های کوتاه، انجام فعالیت های کششی و انعطاف پذیری، استفاده از دوچرخه ثابت و شنا است.

▪ کاهش وزن

 کاهش وزن از روش های دیگر تخفیف کمردرد است. زیرا وزن زیاد کمر درد را تشدید می کند. علاوه بر این باید ماهیچه ها را تقویت کرده و به وضعیت و حالت بدنی هنگام نشستن، ایستادن و یا خوابیدن توجه بیشتری کرد.

زیرا اگر سر در امتداد بدن قرار نگیرد، مانند آن است که وزنه ای به وزن ۸/۶ کیلوگرم بدن را به سمت جلو می کشد و از این رو به گردن و شانه ها آسیب می رساند. ایستادن و نشستن در حالت مناسب، خطی عمودی در بدن ایجاد می کند که بدن را حدود چهار و نیم کیلوگرم سبک تر نشان می دهد.

● استفاده از کیسه آب گرم و یا کیسه آب سرد

 هنگام کمر درد، استفاده از کیسه آب گرم (کمپرس) و یا کیسه آب سرد روی محل درد توصیه می شود. این عمل باید هربار برای مدت حداکثر ۲۰ دقیقه و روزی چند مرتبه تکرار شود. اگر پس از دو یا سه روز استفاده از کیسه آب سرد، کمر درد تخفیف پیدا نکند باید کیسه آب گرم جایگزین آن شود. استفاده از کیسه آب سرد و یا آب گرم به آرامش ماهیچه ها و افزایش جریان خون و همچنین سرعت بهبودی کمک می کند.

 کاهش کمردرد

▪ فیزیوتراپی

 گاهی استراحت و ورزش که روش های رایج در درمان کمر درد هستند مؤثر واقع نمی شوند و از این رو گاهی حتی انجام جراحی به بیمار توصیه می شود.

 انجام فیزیوتراپی به صورت سالانه یکی از روش های درمان کمردرد است. در فیزیوتراپی از روش های مختلفی چون تحریک الکتریکی، ماساژ، ورزش و گرما برای تخفیف اسپاسم و گرفتگی عضلانی، افزایش انعطاف پذیری، تقویت ماهیچه ها، کاهش درد و سرعت بخشیدن به روند درمان بهره گرفته می شود.

 ▪ ماساژ درمانی

مطالعات نشان داده است که ماساژ درمانی در درمان دردهای ناشی از گرفتگی عضلات مؤثرتر از طب سوزنی و کایروپراکتیک عمل می کند. ماساژ درمانی با فوایدی چون بهبود جریان خون (که به تخفیف درد در ماهیچه ها کمک می کند)، آرامش ماهیچه ها (که باعث حرکت بدون درد ماهیچه ها می شود) و افزایش آندورفین (مسکن طبیعی بدن) همراه است.

▪ آب درمانی

آب درمانی با شل کردن ماهیچه ها و خارج کردن سموم عامل درد و التهاب از بدن به تخفیف کمر درد کمک می کند. حالت شناوری در آب، وزن را کمتر کرده و انجام حرکات را آسان تر می کند.

این درحالی است که آب گرم باعث آرامش ماهیچه ها شده و از شدت درد کم می کند.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 22 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

اسید لاکتیک چیست

 
 
 
اسید لاکتیک چیست
 
تجمع اسید لاکتیک و درد عضلات در بدن
 
 سلولهای عضلانی پس از انجام ورزش و فعالیتهای شدید، به علت عدم داشتن فرصت کافی برای استفاده از اکسیژن ، در نتیجه مصرف انرژی و سوخت و ساز،” اسید لاکتیک” تولید می کنند. تجمع این ماده در عضلات ، باعث ایجاد درد می شود، که ممکن است تا 48 ساعت ادامه یابد و به تدریج با جذب “اسید لاکتیک”، درد عضلات نیز کاهش یابد.
 
 حال در پاسخ به این سوال که چگونه می توان تولید این ماده را کاهش داد، می توان گفت با تمرینهای خاصی مانند عادات تغذیه ای مناسب و روشهای خاص ورزشی می توان از تولید این ماده تا حدی جلوگیری نمود.
 
 حائز اهمیت است بدانیم چگونه و چرا “اسید لاکتیک” در عضلات و ماهيچه ها تجمع می یابد؟ به هنگام انجام تمرینات ورزشی، گلوکز یا قند خون، مورد استفاده و سوخت و ساز سلولهای عضلات قرار گرفته و به یک ماده شیمیایی به نام ” پيرو وات” تبدیل می شود . زمانی که ورزش به آرامی انجام گیرد، اکسیژن کافی به راحتی در دسترس سلول قرار گرفته و ” پيرو وات ” را به دی اکسید کربن و آب تبدیل می کند ، که دی اکسید کربن نیز از طریق شش ها از بدن خارج می شود.
 
 اما در صورتی که ورزش با شدت و سرعت بیشتری انجام گیرد، برای تبدیل تمام” پيرو وات” به دی اکسید کربن و آب، اکسیژن کافی در دسترس قرار نمی گیرد و در نتیجه بخشی از پيرو وات ها به اسید لاکتیک تبدیل می شود، و سبب احساس درد در عضلات شده و مانع از فعالیتهای عادی آنها می شود.
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 22 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

سیر راهبان روح الله رضایی


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

طلوع توآ


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

توآ دانشکده متفکر پیرو حق گشایان است

توآ دانشکده متفکر پیرو حق گشایان است .

توآ اندیشه پیر کونگ در گفتن به طریقی که تا به امروز گفته نشده وراز کهکشان است

اهداف دانشکده انشاء تن وروان "دستیابی به کلید اسرار اطوارانسانی و به کار گرفتن کلیه امکانات فیزیولوژیک و پسیکولوژیک آن در جهت ارتقاء انسان به مقام خدایی است" .

این راز مبتنی بر شناسایی یکصد و هفتاد نقـاط تلاقی بدن (لکورپس استرال ) و بدن فیزیکـی و کنترل جریانـهای انرژی (یانگ وین ) وگشودن دریچه های (چاکرا) نهفته بر نیروهای خفته بدن و دخول از عوالم ترکیبی و عوالم تجریدی واجرای هفتادوسه هزار تکنیک ترکیب و عکس العمل سازی و کنترل کلیه ی عضلات ارادی وغیر ارادی به دست توانایی خواستاری و رسیدن به مرحله ی برون فکنی و سیر مستقل روحانی می باشد و کنکاش در اصول ذن عبودیت در جنب جنبه الوهیت مضمحل ساختن و به شناختن حقیقت عینی مطلق در خویش بر اصول مکتب ساتوری نائل گشتن است .

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?



برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


در مکتب و طریقت کونگ فو توآ ما به هماهنگی تن وروان به منظور خود سازی و از بین بردن یک تضاد بی اساس می کوشیم تا جایی که به زبان این مکتب پی سازی می کنیم .

در مکتب کونگ فو توآ انسان ارج فراوان دارد ، گیرندگی بدون فریبندگی ، آموزندگی با پرمایگی و انگیزندگی برای فکر خلاق دارد تا جایی که گوییم( گر به خودآیی به خدایی رسی به خودآ )

کونگ فو با آرمان سازی به اندیشه می رود وبا دادرسی در جهان تن وروان شوق انسان را برمی انگیزد .


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 16 تير 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?