توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

مسابقات اسکای رانینگ

 

برگزاری مسابقات اسکای رانینگ انتخابی استان فارس مورخه 04/10/94 در شهرستان شیراز

اعضای منتخب تیم شهرستان اقلید برای حضور در این مسابقات :


1- روح الله رضایی
2- محمد علی اسلمی


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 30 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مسابقات استانی آمادگی جسمانی

 

مسابقات استانی آمادگی جسمانی در شهرستان ارسنجان با حضور اعضای  تیم  اقلید در مورخه 04 /10/ 94

1- روح الله رضایی

2- محمد علی اسلمی

3- وحید مولایی


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: جمعه 27 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

نهفته در خود

 

نهفته در خود ::

به آنهایی که متن شدند ، خط به خط ، برگ به برگ به جوهر خویش به انشاء پیر در جهان تن وروان به تار و پودتن تنیده در عالم روان آفریده و به فهم ودانش جهان ، آگاه شدند از دایره ی اندیشه ی جهان تن وروان ، همراهِ دانایی ، راهدانِ توانایی وراهبانِ پویایی در جهان طریقت دانایی دانایان به کشف اسرار جهان ناشناخته ی اهورایی به پیرو اندیشه ی پیر خدایی ، جهانبان این طریقت در رسیدن ... وروان به اندیشه ها ونگاره های نیک وآذرخشی از تکنیک بر اساس سه اصل جاودانگی از پنداروگفتار وکردار نیک شده اند .

 اینان دشمنان این ندای وفاداری شده اند« توآ: دنیای بیکرانه وپر رمز وراز اندیشه برای رسیدن به بیکران توان » این همراهان دانایی که از تابش نور اندیشه ی پیر روشن شدند چه زود کم نور وخاموش وخاکستر گشتند و از درون سست همچو نهالی در آرزوی رسیدن به آسمان در خاک خشکیده ی خود ، مات ومبهوت بی انتهای بی پایان شدند وهویت وذات واصل خود را نمایان نمودند و ناچاربه انکار توآ این بیکران توان گشتند نه انکار خودشان وناتوانی و سست ارادگی اشان اینان توآ را مقصر می دانستند واندیشه های آن را نه خود وجهل ، نادانی وناتوانی خود را چرا که اصل جوهرشان تراوش خود آنان بود وخط شدن ومتنشان اندیشه های آن راهبر بزرگ واندیشمند ووجودشان بی اندیشه ی پیر یارای توانشان نبود.

سیر آنها در این بی پایان چه زود پایان گرفت و این دانش سامانگر و هنر بزرگ چه زود به بی سامانی و بی هنری این همراهان مرز دانایی بدل شد و این دنیای بیکران وپر رمز وراز اندیشه برای رسیدن به بیکران توان چه زود کرانه هایش با چندین حکم وکاغذ مرز بندی شد و حد ومرزش محدود به کران و چه زود رمز وراز اندیشه اش در دست بی ارادگان توآ به سوت وراند ودستکش وکلاه وحفاظ این تن از رسیدن و صیقل شدن از ضربه ها و صیقل مغز از اندیشه ها شد وچه زود ناتوان شدند از رسیدن به بیکران توان چرا که زور دست وکوبش مشت به سر اندیشه را از سر پراند ، بیکرانی دنیای اندیشه به کوبش چندین مشت با بازوان حجم داده از زور وجهل وبی ایمانی ایمانها را گرفت و اعتقادهارا سست و حرمت سوگندها را شکست و سر را از کمند اندیشه باز نهاد ومشتشان کوبش اندیشه ها شد از دایره ی اتحاد ویکدلی و از دایره ی اندیشه ها خارج شد ، هلال دایره سرخ به زردی گرایید و دایره های مواج دوران در دوران از اوج وشکوه وعظمت دنیای روان ایستادند . و نورانیت  تابش اندیشه ها به تاریکی گرایید.

خواستیم که از دروازه های خود بگذریم تا به کاخ باشکوه انسانیت درآییم امّا در همین آدم بودن خودمان هم ماندیم !

به راستی سوگند خوردیم به درستی اندیشه ایم اما با دروغ احاطه شده ایم و اسیر دروغ شدیم به پاکی سوگند خوردیم و زنگاره های ذهن را از ناپاکی زُدودیم تا صیقل ذهنمان روشنایی راهمان باشد ،اما در تاریک افکارمان به راه راستی ماندیم .

سوگند خوردیم تا از سپهرِستانهای ایمان وآزمایش و دانش ،هنر ،خرد ومهر بگذریم تا به دروازه های خود کاخ باشکوه انسانیت درآئیم اما سستی ایمانمان در این آزمونگاه پرتوان ، بی توانمان نمود و بی نیازمان کرد از رسیدن به دانش وهنر ،خرد ومهر و به بار نشستن .

آنجا که خود سازی بود دیگران را ساختیم و آنجا که باید خود را می ساختیم مغرور خود شدیم وخود را باختیم،چه دنیایی ساختیم !

خواستیم که با تسلط بر زمان اراده اش را در دست بگیریم برآن مسلط شویم اما بی ارادگی امان ما را اسیر و دربند زمان نمودواراده ی زمان بر اراده ی ما پیروز ومسلط شد .

ایمان داشتیم ، اعتقاد داشتیم ، به داشته هایمان باور و به باورهایمان یقین ، چرا که جهانی از تن وروان به پشتمان محکم وپابرجا داشتیم .

به عارفانه های توآدل باختیم ودل ساختیم واندیشه پروراندیم وسیمرغی برروی سینه ، اما دریغ از سی ، که توان پرواز نداشتیم .

سیر برروی زمین را دوست داشتیم چرا که تن را تنومند کردیم وسیر ، اما سیری به کهکشان وبیکران نداشتیم .

به دنبال شکوه وعظمت رهسپار این هنر شگرف ، خواستیم که شگفتی ساز شویم ،اما در شگفت ماندیم .

در جدال خیر وشر در نبرد پر شرر ، خیر پیروز بود اما جانب شر را داشتیم .

سوگند خوردیم که راست گوئیم اگر که بیم جان باشد و دروغ نگوئیم اگر امید نان باشد اما برای یک لقمه نان چه دروغ ها که نگفتیم وچه قَسمها به دروغ که نخوردیم و چه حق ها را ناحق نکردیم وچه سوگند ها را شکستیم وعهد وپیمان ها را به دروغ گره زدیم و باختیم .

 سینه امان را جایگاه شاهین وسیمرغ کردیم ، از تیز پروازی وچست وچالاکی این دوشاهان پرنده همین بس که شاهین وسیمرغ را هم زمین گیر کردیم .

نه خود اوج به پرواز اندیشه گرفتیم و نه آن رسم ورسوم را به حرمت ونه آن راز در سینه ( که یکی تیز به پرواز ویکی سخت به کوشش است ) شاهین شکوه پرواز وسیمرغ نماد پرواز .

آیا این است طریقت دانایان به تن وروان انسان؟

به این آماج وتوان و توای انسان که بر ما نشسته و تفکر آغاز نمودی این راه راهی بی پایان و اندیشه جهان وانسان ، انسانی بی زمان و فرهنگ زمان در بی زمانی است.

ای همراهان از تابش اندیشه ی نیک در جهان بیکران نوری برجای می ماند که تاریکی ها را در می نوردد و اثر نیکش همیشه و همه جا باقی می ماند.

پس هیچ وقت نمی توان از یک درخت سپیدار انتظار میوه های رسیده وسایه را داشت و نمی توان برایش توضیح داد که چرا میوه نمی دهی ، چرا سایه نداری ، چرا شکوفه های معطر و میوه های آب دار نداری ؟  

چون ذات آن سپیدار است ، ذات آن و ماهیت آن به شکل سپیدار آفریده شده است .

پس هیچ وقت نمی توان از همراهان و راهدانان مانده در پشت در توان انتظار توانایی ودانایی را داشت ، انتظار دانش ، خرد ، هنر ومهر را داشت . چرا که درک وفهم آنان در نادانی و ناتوانیشان نهفته است ، علم و دانششان در نداشته هایشان . در خود نهفته ای ندارند که شکوفا شود و ثمر دهد اینان دشمنان واقعی این ندای وفاداری ، توآ « دنیای بیکرانه و پررمز وراز اندیشه برای رسیدن به بیکرا ن توان » شدند ، هستند ، خواهند بود وخواهند ماند .

و همراهان بسیاری که امروزه سکان هدایت این هنر شگرف را در سرتا سر این گیتی در دست گرفته و از اندیشیدن وا مانده اند و از درک ورسیدن به علم این هنر جا مانده و هیچ شناخت وآگاهی از دنیای روان در این جهان بیکران توان ندارند و به فراتر از خود نیاندیشیده و از سیر در بی پایان ، نقطه در پایان شده اند.

سپاس تورا ای پیر سخن آهنگ جاوید پیروزی را سرود کن:

اندیشه ی نورانی آن راهبر آن پیر خردمند آن اندیشمند و فرزانه ای که مسیر همراهان را برای سیر به الهی روشن ونورانی نمود وبا تسلط کامل بر اراده اش پرتوان وروان به آگاهی در زمان وسیر در جهان به خدایی با اندیشه ای الهی و قدم گذاشتن در دنیایی ناشناخته با سفری به درون خود و گذشتن از خود و رسیدن به خدایی به نگارش این هنر الهی شکلی عارفانه به سیمای این هنر اندیشه وار دارد .

توآ صدا وندایی است از طنین جان به آهنگ اندیشه روان و این نیازی است به نیایش جان

توآ راه انسان به خدا از فراز و نیاز به نیایش و راز از شکوه وآماج تا خروش وفوران اندیشه در جهان مواج تن وروان

توآ کهکشان اندیشه وگذر از هفت مایگاه جهان ماورایی تن و روان در رسیدن به کُنه و ذات حقیقی واحدیت خدایی در جهان بیکران

انسان در خلوتگاه زمان به دنبال آرامش روح وروان در فراسوی زمان ، انسان شاهکار جهان ، شاهراه نیروی نهان، نهفته در خود ، شکفته از نهان خود به سوی خود روان در این جهان بیکران ،انسان نهایت جهان با تسلط بر زمان به قدرت بیکران روان تا رسیدن به فراسوی جهان و جاویدان در عالم بیکران.

 

این بی پایانی ... انسانی است پرتوان... نهفته در خود ...

 

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: جمعه 27 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


 

برگزاری مسابقه دو کشوری مورخه 26/9/94 شیراز (جاده سپیدان ) به مسافت 7 کیلومتر 

اسامی شرکت کنندگان :
 
1- روح الله رضایی
2- محمد علی اسلمی 
3-وحید مولایی

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: چهار شنبه 25 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

فراخوان


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 21 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


ذات و جوهره ::

انسان نمودار کهکشانی از ذات و جوهره ی خویش است.

حرکت انسان از ذات به الهی و از سیر به خداییست...

خدا خالق انسان ، پایان حرف خدا آغاز حرف انسان ، انسان با خدا شروع می شود و با انسانیت در بی انتهای عالم خدایی خدا گونه می شود ، انسان اشعه ی پرتوان ، شعشعه ی فروزان ، حاکم بر تاریکی های زمان ، از جوشش تن به روان ، خالق شکوه و غرق در عظمت روان به کوشش و توان ، سر تعظیم به بیکران جهان فرود می آورد.

در جهان ماورائی انسان رازی نهفته است راز بی انتهای کیهان از عالم پنهان ، پنهان در گشتاور جهان.

جهان ، آفرینش هستی هستا ،خدای بی همتا ، خدای کیهان ، جهان بی پایان

انسان پیش رونده ، سیر تکاملی به الهی از ذات به عالم ذرات در دنیای کیهانی ، درون این انسان دنیای بی پایانیست .

انسان در گذرگاه تاریک زمان در عالم ناشناخته کیهان ، پیش به سوی نیروی بیکران هستی ، آفریننده دور بی پایان در گشتاور نیروی آفریننده جهان ، تا تکامل جهان تن و روان سیر به بی انتهای بی پایان دارد .

انسان همواره می اندیشد به سیر در جهانی که پایانی در آن نیست و از جهانی می اندیشد که پایایی و پویایی راز جاودانگی آن است .

اگر انسان بدرستی بیاندیشد و به نیکی قدم در راه راستی گذارد به مأورای هستی قدم در جهان ناشناخته ها می گذارد .

سیر انسان در عالم کیهان در جهان بیکران از ذات به الهی و از سیر به خدایی  است . از ضمیری آگاه به دنیای ناخودآگاه و از عالم ذات به آفریدگی است .

انسان ذره ی ذرات است ، شکل آن از دایره ی ذات است ،کوشیدن است در دایره ی فهم جهان ورسیدن است به بی زمانی جاودان  در هستی بیکران .

و بیکران مرتبه انسانهای والاست .

انسان نمودار کهکشانی از ذات و جوهره ی خویش است ...

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 21 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

روش های صحیح نشستن برای پیشگیری از کمردرد

 
روش های صحیح نشستن برای پیشگیری از کمردرد
 
همیشه گفته می شود که درست بنشینید تا کمر درد نگیرید، اما برای پیشگیری از کمر درد باید به چه شکلی نشست و نحوه ی صحیح نشستن باید به چه ترتیبی باشد؟
  
این روزها افراد بیشتر ساعات روز را در حالت نشسته هستند و بیشتر کارها به صورت نشسته انجام می‌شود. کارشناسان بهداشت می‌گویند توجه نکردن به حالت و وضعیت بدن هنگام نشستن و رعایت نکردن اصول صحیح نشستن در طولانی ‌مدت سبب بیماری‌های اسکلتی و عضلانی، تغییر شکل ستون مهره‌ها، کمردرد و بیرون ‌زدگی دیسک مهره‌ها می‌شود بنابراین توجه به حالت و وضعیت بدن و رعایت اصول صحیح نشستن در پیشگیری از این مشکلات موثر است.
روش صحیح نشستن 
پیشتر تصور می‏شد که بهترین حالت نشستن حالتی است که فرد کاملا صاف و با زاویه 90 درجه بنشیند. در حالیکه بررسی‌های اخیر نشان داده است که راست نشستن بهترین حالت نشستن نیست. محققان اسكاتلندی و كانادایی با استفاده از شكل جدیدی از تصویر برداری "ام.آر.آی" نشان دادند كه راست نشستن فشار غیرضروری در ناحیه كمر ایجاد می‌كند. این پژوهشگران در "انجمن رادیولوژی آمریكای شمالی" بهترین وضعیت نشستن در پشت میز را حالتی اعلام كردند كه در آن بدن اندكی به سمت عقب متمایل می‌شود. همچنین این پژوهشگران اعلام كردند كه نشستن صحیح به كاهش دردهای ناحیه كمر كمك می‌كند.
 
در این مطالعه بیماران را در سه وضعیت متعدد نشستن مورد بررسی قرار دادند. وضعیت خمیده كه در آن بدن به سمت جلو خم می‌شود به طوری كه گویی روی میز خم شده است، وضعیت نشستن عمودی 90 درجه‌ای و وضعیت "راحت" كه در آن درحالیكه پاها روی زمین قرار دارند، بدن به عقب خم می‌شود و با ران‌ها زاویه‌ای 135درجه‌ای می‌سازد. سپس اندازه‌های زوایای ستون فقرات، ارتفاع دیسك و حركت نا به جای دیسك ستون مهره‌ها را در این سه وضعیت بررسی كردند و متوجه شدند كه حركت نا به جای دیسك ستون مهره‌ها زمانی ایجاد می‌شود كه فشار ناشی از وزن روی ستون مهره‌ها قرار می‌گیرد و موجب می‌شود كه دیسك از جای خود خارج شود.
  
نحوه ی صحیح نشستن
در این مطالعه بیشترین میزان حركت نا به جای دیسك در وضعیت عمودی نشستن 90 درجه‌ای دیده شد. همچنین كمترین میزان حركت نا به جای دیسك در وضعیت نشستن 135درجه‌ای دیده شد كه نشان می‌دهد نشستن در وضعیت راحت‌تر فشار كمتری بر دیسك‌های ستون مهره‌ها و ماهیچه‌ها و تاندون‌های مربوطه وارد می‌کند. در حالت خمیده نیز كاهشی در ارتفاع دیسك ستون مهره‌ها دیده شد. محققان با بررسی تمامی ‌نتایج آزمایش اعلام كردند كه حالت نشستن 135 درجه‌ای بهترین وضعیت برای كمر است و توصیه می‌کنند افراد این‌گونه بنشینند.
  
صندلی استاندارد
امروزه بیشتر کارها به صورت نشسته انجام می‏شود و افراد بخش زیادی از ساعات کاری‌ شان را روی صندلی و به صورت نشسته انجام می‌دهند. به همین دلیل استفاده از صندلی استاندارد نقش زیادی در کاهش آسیب به ستون مهره‌ها دارد. متخصصان علم ارگونومی ‌برای یک صندلی استاندارد ویژگی‌هایی را اعلام کرده‌اند‌ که لازم است هنگام خرید صندلی این نکات را مورد توجه قرار داد.
 
 صحیح نشستن موقع رانندگی
کمر درد یکی از مشکلات شایع در میان رانندگان است. برای پیشگیری از کمر درد باید به نقاط فشار و اصول کلی حفظ انحنای ستون مهره‌ها دقت کنید. هنگام رانندگی سر و گردن تان را صاف نگه‌ دارید.سرتان را به اطراف خم نکنید، طوری قرار بگیرید که گوش‌های‌تان در امتداد شانه‌هایتان قرار بگیرد. بهتر است دست‌ها در حالت کشیده روی فرمان باشد. صندلی را خیلی نخوابانید و خیلی به سمت جلو خم نشوید. پاها هم باید کاملا کشیده و در وضعیت راحتی قرار داشته باشد. برخی رانندگان خودشان تغییراتی در صندلی ایجاد می‌کنند که ‌این تغییرات گاهی غیر اصولی است و به ستون مهره‌ها آسیب می‌رساند. توصیه می‌شود این تغییرات را فقط با مشورت پزشک ارتوپد و متخصص ارگونومی‌انجام دهید. درضمن بهتر است از رانندگی در طولانی مدت پرهیز کنید و پس از مدتی رانندگی توقف کرده و استراحت کنید. نکته دیگر اینکه کمربند ایمنی را فراموش نکنید. در ترمزهای ناگهانی و تصادفات شدید اگر از کمربند ایمنی به شکل صحیح استفاده نشده باشد صدمات شدیدی به ستون فقرات و دیسک‌های بین مهره‌ای وارد می‌شود.
 
صحیح نشستن موقع روزنامه خواندن
برخی افراد در ساعات استراحت دل‌شان می‌خواهد روزنامه یا کتاب بخوانند و چون از صبح پشت میز نشسته‌اند‌ دوست ندارند مطالعه را هم روی صندلی انجام دهند. بهترین حالت این است که به جای اینکه روی مبل بنشینند و برای خواندن روزنامه سرشان را به جلو خم کنند یک بالش زیر دستشان بگذارند و روزنامه را تا نزدیکی‏های صورت بالا بیاورند و بدون نیاز به خم کردن سر و گردن به راحتی مطالعه‌شان را انجام دهند.
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 21 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

نقش آنتی اکسیدان در ورزش

 
نقش آنتی اکسیدان در ورزش
 
 
استرس های اکسیداتیو ناشی از ورزش ممکن است با آنتی اکسیدان ها خنثی گردند .یک آنتی اکسیدان ، ماده ای است که حتی در هنگام حضورش با غلظت بسیار کم در کنار یک ماده قابل اکسید ، بطور مشخصی از اکسیداسیون این ماده قابل اکسید پیشگیری کرده و آن را به تاخیر بیاندازد . مواد قابل اکسید شامل DNA ، پروتئین و چربی ها می باشند.
 
دو راه دفاع آنتی اکسیدان وجود دارد:
 
سیستم آنتی اکسیدان فیزیولوژیک آندوژن که شامل گلو تاتیون ، کاتالازو آنزیم های سوپر اکسید دیس موتاز می باشد . گلو تاتیون بسیاری از ترکیبات مختلف اکسیژنی واکنش دار را پاک می کند و به عنوان ماده ای برای پراکسید از هیدروژن و سایر پراکسیدازها می شود.عملکرد سلینوم ، همان نقش کوفاکتوری آن در پراکسیداز گلوتاتیون است. سوپر اکسیداز دیس موتاز، سوپر اکسید را به هیدروژن پر اکسید تبدیل می کند که در واکنش های اکسیدان بسیاری مصرف می گردد. روی ، مس و منگنز کوفاکتوری های اصلی سوپر اکسیداز دیس موتاز هستند.
 
راه دفاعی دیگر در مقابل آسیب های اکسیداتیو ، آنت اکسیدان های حاصل از منبع غذایی است.بهترین آنتی اکسیدان های شناخته شده ، ویتامین های Eوc ، بتا کاروتن و سلنیوم می باشد.علاوه بر همراهی با غشای سلولی ، ویتامین E یک شکافنده بسیار مهم زنجیره هاست. ویتامین E همچنین یک مهار کننده واسط لیپوکسی ژناز پراکسیداسیون لیپید است . ویتامین C یک پاک کننده موثر رادیکال های محلول در آب است و به باز سازی ویتامین E کمک می کند.آنتی اکسیدان 
 
ویتامین C همچنین به جذب آهن کمک می کند و در تشکیل کراتین که منبع اصلی انژی عضلانی است نقش مهمی دارد . ویتامین EوC با آنتی اکسیدان های آندوژن گلوتاتیون و اسید لیپوئیک نقش تقویت و تشدید کننده ای دارند . دو ماده ای که نقش اصلی و مهمی در بازسازی ویتامین های E و C از اشکال رادیکالی آن ها دارند . بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان محلول در آب قوی است که اکسیژن را فرو می نشاند و احتمالاً رادیکال های آزاد را پاکسازی می کند . سلینوم یک کوفاکتور آنزیم های آنتی اکسیدان است
 
آنتی اکسیدان ها و ورزش
 
تمرین و ورزش با شدت متوسط سطح سیستم دفاعی آنتی اکسیدان آنزیماتیک آندوژن را ارتقاء می دهد . این افزایش ظرفیت آنتی اکسیدان ها ، در ورزش های با شدت زیاد و سنگین و طولانی کافی نیست و ممکن است سبب در هم شکستن ظرفیت سمیت زدایی ترکیبات واکنش های اکسیژنی بدن گردد . این نکته به اثبات رسیده است که بعد از ورزش و تمرین شدید به جای افزایش ظرفیت آنتی اکسیدان ها هم پراکسیداسیون لیپیدها و هم آسیب عضلانی بوجود می آید . مصرف آنتی اکسیدان ها وضعیت آنتی اکسیدان های بدن را بهبود می دهد ، و ممکن است سبب کاهش آثار آسیب رساننده رادیکال ها در حین تمرین و ورزش شدید گردد.
 
مطالعات چندی بر روی انسان و حیوانات ، آثار سودمندی از مصرف مکمل های آنتی اکسیدان را بر روی استرس های اکسیداتیو حاصل از ورزش نشان داده است . بطور خاص ، مطالعاتی که بر روی ویتامین E صورت گرفته است نتایج امید بخشی را نشان داده است که سبب افزایش فرآورده های حاصل از پراکسیداسیون بعد از تمرینات و ورزش های سنگین می شود . مطالعات کنترل شده بیشماری لازم است . اما در حال حاضر شواهد حاکی از آن است که مکمل های غذایی حاوی آنتی اکسیدان برای پیشگیری از استرس های اکسیداتیو بعد از تمرین و ورزش بسیار مفید و سودمند است.
 
آنتی اکسیدان های موجود در مکمل های غذایی ممکن است از استرس های اکسیداتیو ناشی از ورزش و تمرین در ارتفاعات و همچنین ناشی از منابع اگزوژن مثل ازن محیط پیشگیری نماید.اخیراً نشان داده شده است که مکمل های مورد استفاده دوچرخه سواران که حاوی ویتامین های C و E می باشند ، سبب کاهش فعالیت ریوی بعد از تمرینات سنگین در محیط های باز با غلظت های مختلف از آن شده است ، به نوعی که دوچرخه سواران این مکمل ها را استفاده نمی کنند.
 
علاوه بر آثار فوق ، آنتی اکسیدان ها و سایر ویتامین ها عملکرد سلول های ایمنی را حمایت و تقویت می کنند . تمرینات فیزیکی شدید نه تنها با استرس های اکسیداتیو همراه است بلکه با استرس ها و فشار و سرکوب سیستم ایمنی ، ممکن است سبب التهاب و افزایش خطر عفونت ها گردد . مصرف مناسب و مطلوب آنتی اکسیدانها ممکن است از آثار ورزش بر سیستم ایمنی و عفونت های بعد از ورزش بکاهد.
 
ورزش و تخریب اکسیداتیو
 
ورزش های استقامتی ۱۰ الی ۲۰ برابر حالت عادی مصرف اکسیژن را افزایش می دهند که این مسئله تولید رادیکال های آزاد و در نتیجه تخریب عضلات و سایر بافت های بدن را افزایش می دهد.بنابراین چگونه یک ورزشکار می تواند از خود بر علیه رادیکال های آزاد ناشی از ورزش محافظت کند؟ آیا ورزشکاران باید مقادیر زیادی آنتی اکسیدان مصرف کنند؟
 
به دلیل اینکه امکان اندازه گیری مستقیم رادیکال های آزاد در بدن وجود ندارد . دانشمندان با اندازه گیری محصولات فرعی ناشی از رادیکال های آزاد ( مثل چربی های پراکسید شده ) مقدار تأثیر آنها را در بدن می سنجند که روش علمی خاصی دارد.ورزش و فعالیت بدنی منظم سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و در برابر رادیکال های آزاد ناشی از ورزش از بدن محافظت می کند. این تغییرات به آهستگی اتفاق می افتد و بدن را نسبت به شرایط مختلف ورزشی عادت می دهد.
 
به همین دلیل باید به طور پیوسته و منظم ورزش کرد . نه به طور دلخواه.به عبارت دیگر انجام ورزش شدید در کسانی که به طور منظم ورزش نمی کنند و به آن عادت ندارند. به دلیل افزایش رادیکال های آزاد. سیستم دفاعی بدن در هم می شکند و باعث تخریب بافت های بدن می شود.مکمل دهی آنتی اکسیدان ها در ورزشکاران حرفه ای یعنی افرادی که بطور دائم و پیوسته ورزش می کنند موثر و مفید است  نه افرادی که بطور دلخواه ورزش می کنند.
 
بنابراین کسی که در طی هفته فعالیت زیادی نداشته و بیشتر کارهای او بصورت نشسته بوده  اگر بخواهد آخر هفته یک مرتبه در یک مسابقه ورزشی سنگین شرکت کند این ورزش بیشتر برای او ضرر دارد تا اینکه فایده داشته باشد.عوامل مختلف زیادی در میزان تخریب سلولی توسط رادیکال های آزاد ناشی از ورزش دخالت دارند که شامل شدت ورزش برنامه غذایی ورزشکار و نوع ورزش است.
 
 آیا مکمل دهی آنتی اکسیدان ها می تواند از تخریب عضلانی ناشی از ورزش جلوگیری می کند یا ترمیم بعد از ورزش را تقویت کند؟
 
اگرچه مشخص است کمبود ویتامین ها باعث ایجاد مشکلاتی در تمرینات ورزشی و ترمیم بعد از آن می شود. ولی تأثیر مکمل های آنتی اکسیدانی در یک ورزشکار سالم با تغذیه مناسب هنوز مورد بحث است. بیشتر مطالعات نشان داده که افزایش دریافت ویتامین E بدن را در مقابل استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد مصون می دارد.همچنین باعث ترمیم بهتر و سریع تر بعد از ورزش می شود. البته مقدار ویتامین E برای این تأثیر مشخص نیست.
 
اگر برنامه غذایی ورزشکار مناسب و متعادل باشد. به مقدار کافی ویتامین E را تأمین خواهد کرد ولی در بعضی افراد علاوه بر غذا نیاز به دریافت مکمل اضافی است. ولی هنوز تأثیر سایر مکمل های آنتی اکسیدانی بر بدن مشخص و ثابت نشده است.مکمل دهی ویتامین E نیز در ورزشکاران حرفه ای یعنی افرادی که بطور دائم و پیوسته ورزش می کنند توصیه می شود نه افرادی که بطور دلخواه ورزش می کنند.
 
 مصرف چه مقدار مکمل کافی است؟
 
هر چند که تأثیرات مفید آنتی اکسیدان ها بر سلامتی بدن ثابت شده ولی توصیه نشده است که حتما مکمل آنها را دریافت کنید. به همین دلیل مقدار آنها نیز مشخص نیست. در ابتدا تصور می کنید مکمل های آنتی اکسیدانی بی ضرر هستند  ولی بعدها متوجه خواهید شد که دریافت دوز بالا و طولانی مدت این مکمل ها برای سلامتی بدن مضر است و باعث ایجاد مسمومیت ویتامینی در بدن می شوند. ویتامین C و بتاکاروتن در مقادیر طبیعی خود در بدن نقش آنتی اکسیدانی دارند ولی مقادیر بالای آنها خود زمینه ساز اکسیداسیون خواهد بود.
 
توصیه می کنیم هیچ گاه خود سرانه و بدون مشورت با پزشک  مکمل های ویتامینی یا مواد معدنی را مصرف نکنید چون ممکن است عوارض سوئی برای سلامتی شما داشته باشند.دریافت مقدار زیاد یک ماده مغذی ( ویتامین یا املاح ) به صورت مکمل  بدون اطلاع از تمامی اثرات آن باعث به هم خوردن تعادل بدن خواهد شد.
 
 توصیه های مهم:
 
۱) یک برنامه ورزشی منظم و پیوسته داشته باشید و روزانه حداقل  واحد سبزی یا میوه مصرف کنید. این کار باعث تقویت سیستم آنتی اکسیدانی ( دفاعی ) بدن شما می شود و با دریافت میوه و سبزی  مواد لازم برای این سیستم فراهم می شود.
 
۲) افراد کم تحرک نباید بطور ناگهانی ورزش شدیدی را انجام دهند. چون این کار باعث افزایش استرس و اکسیداتیو در آنها می شود. استرس اکسیداتیو یعنی تخریب عضلانی ناشی از افزایش رادیکال های آزاد در بدن بعد از یک فعالیت شدید و ناگهانی.
 
۳) هرگز بیش از حد مکمل مصرف نکنید.
 
۴) ورزشکاران حرفه ای برای فعالیت های شدید ورزشی یا مسابقات تحت نظر پزشک می توانند مکمل ویتامین E را چندین هفته قبل و بعد از مسابقه مصرف کنند
 
۵) همواره مراقب توصیه های( FDA: سازمان غذا و دارو در آمریکا) در مورد مکمل مصرفی خود باشید.
 
منابع:
 
en.wikipedia.org/wiki/Antioxidant
 
asriran.com
 
sharriratcliff.com
 
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 21 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

سوزش در عضلات

سوزش در عضلات

اكثر افراد پس از ورزش كردن و انجام فعاليت هاي ورزشي در عضلات خود احساس خستگي و سوزش مي كنند. اين احساس به ويژه هنگامي است كه فعاليت هاي بدني متناسب با آمادگي جسماني فرد نمي باشد.

در چنين وضعيتي پروتئين ها و مواد مختلف از درون سلول ها خارج شده و سلول هاي ايمني بدن اين مواد را غريبه و مضر تشخيص داده و به آنها حمله مي كنند و اين جنگ سلول هاي بدن با يكديگر باعث تورم و التهاب عضلاني مي گردد و همين علت در روزهاي بعد از تمرين هاي ورزشي سنگين، احساس درد و سوزش عضلاني پديدار مي شود البته با تمرين هاي مكرر و روزانه مقاومت عضلاني بيشتر شده و ترشح پروتئين ها و مواد مختلف از سلول ها بر اثر فعاليت ها و كشش هاي عضلاني كاهش مي يابد و ضمنا در فعاليت هاي ورزشي منظم احساس درد و سوزش در روزهاي بعد نبايد ايجاد شود.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: پنج شنبه 12 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

راهنمایی هایی در مورد آرامش ذهنی


راهنمایی هایی در مورد آرامش ذهنی


آیا شما در زندگیتان آرامش ذهنی دارید؟
من مطمئن هستم که شما بسیار شاد می شوید که  تمام مشکلات، نگرانی ها و دردسرهایتان را فراموش کنید و مدتی از آرامش درونی لذت ببرید و از افکار نگران کننده رهایی یابید.

آرامش ذهنی چیست؟

مرحله ایی از سکون و آرامش درونی ست به همراه حس آزادی!
زمانی که افکار و نگرانی ها متوقف می شوند و هیچ گونه استرس، فشار و یا ترسی وجود ندارد.
اینگونه لحظات نایاب نیستند. شما این لحظات را در گذشته تجربه کرده اید مانند مواقعی که شما درگیر فعالیت های جالب بوده اید:

مانند مواقعی که شما درگیر تماشای یک فیلم سرگرم کننده هستید.
وقتی که در شرکت شخصی که دوست دارید باشید.
وقتی که غرق خواندن یک کتاب باشید.
وقتی که بر روی شن های ساحلی لم داده باشید.
وقتی که شما در یک سفر تفریحی هستید آیا از این درگیری های ذهنی خبری هست؟

در این زمان ذهن شما آرام است با کمترین مقدار نگرانی و فکر . وقتی که شما به یک خواب عمیق فرو رفته اید و از هیچ فکری آگاه نیستید بنابراین شما در مرحله آرامش ذهنی به سر می برید.
سوال این است: چطور مقدار بیشتری آرامش درونی را جذب زندگیمان کنیم و چطور در مواقع سختی ها و مشکلات آرامش درونی را تجربه کنیم؟

ممکن است بپرسید آیا می شود که این به یک عادت تبدیل شود؟ و همیشه و تحت هر شرایطی از آن لذت ببریم؟
اول از همه شما احتیاج دارید که لحظات آرامش بخش بیشتری را جذب زندگیتان کنید. بعدها حتی در مواقع سختی ها و مشکلات نیز می توانی این آرامش را تجربه کنید.درست در همان موقعی که دقیقا به آن احتیاج دارید. شما می توانید آرامش ذهنی را به یک عادت طبیعی برای خود تبدیل کنید. اما برای این بایدچند کار انجام دهید:

این کارها شامل: تغییر عادات ذهنی، بهبود قدرت تمرکز،انجام مراقبه و...

چند راهکار:

1.زمانهایی که روزنامه می خوانید و یا به اخبار تلویزیون گوش می دهید را کاهش دهید.
2. از گفتگوهای منفی و یا مردم منفی دور بمانید.
3. کینه را نگه ندارید . یاد بگیرید که فراموش کنید و ببخشید. پرورش احساسات بیمار گونه و نارضایتی ها به شما آسیب می رساندو باعث کم خوابی شما می شود.
4.به دیگران حسادت نورزید. حسود بودن به این معناست که شما اعتماد به نفس پایینی دارید و خودتان را پایین تر از دیگران فرض می کنید. حسادت و اعتماد به نفس پایین از نتایج نداشتن آرامش درون است.
5.چیزی را که نمی توانید تغییر دهید بپذیرید . این کار باعث می شود که شما انرژیتان را هدر ندهید و نگرانیتان را کم کنید..
6. یاد بگیرید که صبور باشید و حوادث و اطرافیانتان را تحمل کنید.
7. همه چیز را بیش از حد شخصی نکنید . مقداری کناره گیری ذهنی و احساسی، نیز مطلوب است. تلاش کنید که به مردم و زندگیشان با کمی کناره گیری نگاه کنید و خودتان را کمتر درگیر کنید. کناره گیری عدم علاقه و یا سردی نیست بلکه توانایی ست برای فکر کردن و قضاوت بی طرفانه و منطقی.
ما هر روز با ناراحتی ها و موقعیت های متعددی روبه رو می شویم که از کنترل ما خارج است . اگز می توانستیم آنها را تغییر دهیم خوب بود اما این همیشه امکان پذیر نیست ما باید یاد بگیریم که با آنها کنار بیاییم و آنها را بپذیریم.

اجازه دهیم رفتنی ها بروند. گذشته را فراموش کنیم و بر روی زمان حال تمرکز کنیم . هیچ نیازی نیست که خاطرات ناخوشایند را بیرون بکشید و خودتان را در آن غرق کنید.

-    تمرینات تمرکز را تمرین کنید . این به شما کمک می کند که افکار ناخوشایند و نگرانی هایی که آرامش شما را دزدیده اند را رها کنید.
-    یاد بگیرید که مراقبه انجام دهید. حتی برای چند دقیقه در روز زندگیتان را تغییر می دهد.
-    آرامش درونی در نهایت به آرامش ابدی تبدیل می شود. با خلق آرامش در جهان درونیمان آن را سمت جهان خارجیمان بیاوریم و در نهایت به سمت زندگی مردم دیگر

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: پنج شنبه 12 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مسابقات دو صحرانوردی انتخابی استان

 

در مورخه  13 / 09 / 1394 مسابقات دو صحرانوردی انتخابی استان در شهرستان کوار به مسافت 6 کیلومتر برگزار می گردد.


اعضای تیم منتخب شهرستان اقلید برای حضور در این مسابقات :

1- روح الله رضایی
2- محمد علی اسلمی
3- وحید مولایی
4- رضا شریفی


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: یک شنبه 8 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مسابقات دو صحرانوردی انتخابی تیم شهرستان

 

مسابقات دو صحرانوردی انتخابی تیم شهرستان  در مورخه 1394/09/06 در منطقه جنگلهای کارخانه قند شهرستان اقلید باحضورتیمهای اقلید ، مرودشت و شیراز باهمکاری اداره ورزش وجوانان شهرستان اقلید برگزار می گردد.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: پنج شنبه 5 آذر 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?