توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

روشـــهای برطــرف کـردن چــربی شــکـم

 
روشـــهای برطــرف کـردن چــربی شــکـم
 
آیا برای کوچک نشان دادن شکم در زیر لباس از گن استفاده می کنید؟اما این تغییر موقتی است .شما می توانید با تغییر دادن روش غذا خوردن خود  شکمتان را برای همیشه کوچک و صاف کنید.
 
اکثر افراد هنگام پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان از گن استفاده می کنند تا شکمشان کوچکتر شود و در لباس معلوم نشود. زیرا شکم اولین ناحیه ای است که  هنگام پوشیدن لباس خیلی به چشم می آیدو شما همیشه برای اینکه شکمتان تا  این  اندازه بزرگ است احساس خوبی ندارید .چربی ها در بدن بیشتر در شکم ذخیره می شوند و از بین بردن این چربی‌ها بسیار مشکل است زیرا بافت چربی شکم به سختی از  بین می‌رود و در برخی افراد  شکمشان  شل می‌شود و شکل بدی به خود می‌گیرد . استفاده از چند نکته زیر به شما کمک می کند  تا بدون استفاده از گن شکم خود را کوچک کنید.
 
اغلب کسانی که شکم دارند دچار اختلالات گوارشی هستند. استفاده از نوشابه های گاز دار ، خوب هضم نشدن غذا  در معده ،وارد کردن و  بلعیدن هوا به معده هنگام غذا خوردن و همچنین  استرس ، کارهای روزانه نیز در بزرگ شدن شکم تاثیر دارند .
 
با آرامش غذا بخورید:
 
زمانی که در محل کارتان به سرعت و تند غذا و یا  ساندویچ  می‌خورید . این  روش غذا خوردن نه تنها شما را سیر نمی کند بلکه تاثیرات بسیار بدی بر روی معده شما می‌گذارد که یکی از آنها ، انباشته شدن چربی در  شکم  شما می باشد.روی یک صندلی و پشت‌یک میز بنشینید و غذای خود را آرام و با  آرامش بخورید ، صرف غذا در هر وعده باید به مدت ۳۰ دقیقه طول بکشد،  دقت کنید که لقمه های غذا را خوب بجوید و سپس لقمه دیگر را بخورید .
 
از میزان کالری متناسب با بدن خود استفاده کنید
 
باید بدانید که بدن شما در طول روز به چه میزان کالری احتیاج دارد . اگر از کالری بیشتر از نیاز بدن استفاده کنید باعث ذخیره شدن چربی در بدن و در نهایت چاقی شما می شود .
 
در وعده های غذایی از سبزیجات استفاده کنید.
 
سبزیجات دارای کالری کمی هستند و  استفاده از آنها در وعده های غذایی باعث پر شدن معده شما  شده و  از  خوردن زیاد غذا جلوگیری می کند.
 
از  گوشت در وعده های غذایی استفاده کنید: با استفاده از ماهی ، گوشت گاو ،مرغ،پروتئین و انرژی مورد نیاز جذب و ذخیره  بدنتان می شود اما ذخیره سازی و جذب انرژی  در ناحیه‌ی شکم شما صورت نمی گیرد.
 
به جای غذاهای سرخ کرده از غذاهای  آپ پز استفاده کنید زیرا  هضم  غذاهای آب پز آسانتر بوده و  جذب آنها در بدن با چربی انجام نمی شود .
 
از مصرف نمک زیاد در غذا پرهیز کنید :استفاده از نمک زیاد باعث جمع شدن آب در بافتهای بدن به ویژه در ناحیه شکم می شود و باعث برجسته شدن آنها می گردد.
 
در صورت داشتن هر گونه مشکل گوارشی به پزشک مراجعه کنید و مشکلتان را رفع کنید . با خوردن غذاهای سالم از دستگاه گوارش خود مراقبت کنید تا دچار آسیب نشود.یکی از بیماریهای گوارشی که باعث بزرگ شدن شکم می شود یبوست است . چنانچه از این مشکل رنج می برید چند عدد آلو  یا انجیر خشک را از شب قبل خیس کنید و صبح به صورت ناشتا قبل از صبحانه میل کنید.
 
ریه هایتان را با کشیدن نفس عمیق از هوا پر کنیدهمراه با تنفس عمیق شکم خود را به داخل ببرید و  با عمل بازدم شکم خود را رها کنید این عمل باعث حرکت عضله‌های شکم می شود و درنیجه  چربی‌های آن  به مرور زمان ازبین می روند .
 
از مصرف مواد قندی و شیرینی ها پرهیز کنید:این مواد سریع جذب بدنتان می شود و باعث چاقی می شود در عوض می توانید از غلات که سرشار از ویتامین و پروتئین هستند استفاده کنید
 
ورزش کنید: در هفته سه بار به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید بهترین و ساده ترین ورزش پیاده روی می باشد. شما می توانید از ورزشهایی نظیر ، شنا ، دوچرخه سواری و .. .برای از بین بردن چربی اضافه استفاده کنید
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

بهترین زمان برای ورزشکار شدن

 
بهترین زمان برای ورزشکار شدن
 
بهترین زمان برای آغاز ورزش سنین قبل از بلوغ است. داشتن ماهیچه های قوی از شما ورزشکاری خوب میسازد. حجم ماهیچه ها به اندازه استخوانهایی که ماهیچه ها آنرا احاطه می کنند بستگی تام دارد و آغاز نمودن ورزش در سنین قبل از بلوغ باعث می شود که استخوانهای شما بزرگتر و قوی تر گردد. هر چه استخوانبندی قویتر باشد ماهیچه ها نیز قوی ترند و هر چه که ماهیچه ها قویتر باشند بهتر میشود حرکات ورزشی را انجام داد.
مشاهده شده است در کودکانی قبل از سنین بلوغ ورزش تنیس را انتخاب مینمایند استخوان آن دستی که راکت را حمل میکند قویتر از دست دیگر است. همچنین استخوانبندی دست حامل راکت در آنها نسبت به آنهایی که بعد از سن بلوغ تنیس را آغاز کرده اند درشت تر میباشد. بالا رفتن وزن در زمان رشد مانع ازافزایش قد نوجوانان به حد ایده آل نمیشود. مرکز رشد استخوان در داخل آن و در جای سست استخوان قرار دارد لذا انجام ورزش بصورت حرفه ای که منجر به
سخت شدن استخوان از لایه های بیرونی و محکم شدن آن می شود فعالیت این مرکزرا مختل نمی کند. کودکانی که تحت شرایط کنترل شده افزایش وزن می یابند در سنین بالاتر از مصدومیتهای کمتری هم رنج میبرند.
تنها نگرانی موجود این استکه ماهیچه ای شدن زیاده از حد ممکن است توانایی فرد در انجام مهارت های ورزشی کاهش دهد که این مساله نیز با تمرین های سخت از بین خواهد رفت. بهترین زمان برای پرورش ورزشکاران سنینی استکه هنوز استخوانهایشان در حال رشد است.

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

حرکات ورزشی مفید برای حجم دادن و قوی کردن عضلات پا

 
حرکات ورزشی مفید برای حجم دادن و قوی کردن عضلات پا
 
شاید شما دوست داشته باشید تا عضلات پای خود را حجیم کنید. برای قوی کردن و حجیم سازی عضلات پا هم ورزش باید کرد و هم از مواد غذایی دارای پروتئین استفاده کرد. داشتن پاهایی لاغر و کشیده واقعاً نعمتی است اما آنهایی که پاهایی شدیداً لاغر دارند ممکن است از ظاهر پاهایشان راضی نباشند. بالا بردن کالری مصرفی روزانه می‌تواند کمکتان کند کمی وزنتان را بالا ببرید اما هیچ جای اطمینانی نیست که این وزن اضافه‌شده مستقیماً به پاهایتان برود. درواقع، این نوع افزایش وزن احتمالاً با بالا بردن چربی بدن همراه خواهد بود. برای پرحجم‌تر کردن پاها، تمرینات بدنسازی و قدرتی می‌تواند با تمرکز بر عضلات پایین‌تنه به بالا بردن حجم آن کمک کند.
 
بیشتر پروتئین بخورید. این ماده‌غذایی سوخت تمریناتتان را فراهم میکند اما علاوه بر این، به عملکرد عضلات، ریکاوری و افزایش حجم عضلات نیز کمک می‌کند. سعی کنید پروتئین مصرفی خود را در طول روز پخش کنید تا اینکه همه آن را در یک وعده سنگین مصرف کنید زیرا اینکار فرصت کافی برای جذب را به بدنتان خواهد داد. گوشت خالص، سینه مرغ، ماهی، حبوبات و لبنیات ازجمله منابع خوب پروتئین هستند.
 
قدم اول:
در برنامه ورزشی بدنسازی‌تان حتماً حداقل یک ست ۱۲ تکراره حرکت اسکات (squat) بگنجانید. این حرکت روی کل عضلات پایین‌تنه شما کار کرده و تمام عضلات آن را در یک زمان درگیر می‌کند. برای انجام حرکت اسکاتُ ایستاده و پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کرده و دست‌هایتان را در کنار بدن نگه دارید. پشتتان را صاف نگه داشته و به آرامی شروع به پایین رفتن کنید، طوریکه انگار می‌خواهید عقب روی یک صندلی بنشینید. دست ها را هم همزمان تا جلوی صورت بالا بیاورید. تا جاییکه زانوها به زاویه ۹۰ درجه برسند پایین بروید، سپس دوباره بالا آمده و در حالت شروع بایستید. برای بالاتر بردن شدت تمرین، می‌توانید دو دمبل را در دست‌هایتان کنار بدن نگه دارید.
 
قدم دوم:
در برنامه تمرینتان از حرکت پرس پا استفاده کنید. دستگاه پرس پا در اکثر باشگاه‌های ورزشی موجود هستند. میزان وزنه دلخواهتان را روی دستگاه‌ گذاشته، روی صندلی آن بنشینید، طوریکه لگن، زانوها و پاها در یک راستا باشند. به آرامی صفحه دستگاه را پرس کنید اما دقت کنید که با باز شدن پاها، زانوها در حالت قفل قرار نگیرند. به آرامی صفحه دستگاه را به محل اولیه خود برگردانید. در هر جلسه تمرین حداقل ۱۲ تکرار از این حرکت انجام دهید.
 
قدم سوم:
پله‌نوردی کنید. بالا و پایین رفتن از پله (استپ) روی کل پایین‌تنه کار کرده و به بالا بردن حجم عضلانی این ناحیه کمک می‌کند. می‌توانید برای این منظور از استپ‌های ورزشی استفاده کرده و خیلی ساده از آن بالا و پایین روید. برای بالا بردن شدت تمرین، دو دمبل در دست‌هایتان نگه دارید.
 
قدم چهارم:
در هر جلسه از تمرین حداقل ۱۲ تکرار حرکت ساق انجام دهید. این حرکت ورزشی به شما کمک می‌کند به خوبی روی عضلات ساقتان کار کرده و آنها را حجیم‌تر کنید. برای انجام این حرکت، روی یک استپ ورزشی بایستید طوریکه پاها به اندازه عرض شانه‌ها از هم باز باشند. دقت کنید که فقط نیمه جلویی کف پا روی استپ قرار گیرند و زیر پاشنه‌ها آزاد باشد. برای حفظ تعادل می‌توانید دیوار را گرفته و یا یک صندلی را در  جلو استپ قرار دهید و آن را با دست‌ها نگه دارید. به آرامی پاشنه‌ها را بالا برده، چند لحظه نگه داشته و دوباره برگردید.
 
قدم پنجم:
بین تمرینات پا حداقل یک روز استراحت کنید. ممکن است تصور کنید که هرچه تمرینات پایین‌تنه را بیشتر انجام دهید بهتر خواهد بود اما اگر به عضلاتتان اجازه استراحت بدهید، به بازسازی و ریکاوری آنها کمک کرده‌اید و این در مقابل به آنها فرصت حجیم‌تر شدن را می‌دهد.
 
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 21 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

برگزاری مسابقان بین المللی اسکای رانینگ جایزه بزرگ دماوند

در مورخه 26 و 27 شهریور ماه 94 مسابقات اسکای رانینگ بین المللی جایزه بزرگ دماوند با حضور تیمهای مطرح اسکای رانینک کشورهای مختلف در کوه دماوند تهران برگزار می گردد ، تیم اسکای رانینگ فارس که متشکل از 6 نفر منتخب کشوری که 2 نفر از شهر شیراز و 4 نفر از تیم اسکای رانینگ شهرستان اقلید می باشند در این مسابقات حضور دارند .نفرات تشکیل دهنده تیم اسکای رانینگ شهرستان اقلید عبارتند از :

1- روح الله رضایی
2- محمد علی اسلمی 
3- محسن صدری 
4- اسماعیل صفری 
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

برگزاری اردوی آماده سازی اسکای رانینگ

در مورخه 19 و 20 شهریور ماه 1394 اردوی آماده سازی تیم اسکای رانینگ شهرستان اقلید در کوه بِل این شهرستان برای حضور در مسابقات بین المللی اسکای رانینگ که هفته آینده در مورخه 26 و27 شهریور ماه 1394 در کوه دماوندبا حضور تیم های اسکای رانینگ از کشورهای مختلف برگزار می گردد تشکیل شد .نفرات این تیم عبارتند از :

1- روح الله رضایی
2-محمد علی اسلمی 
3- محسن صدری 
4- اسماعیل صفری 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

برگزاری مسابقات اسکای رانینگ کشوری

برگزاری مسابقات اسکای رانینگ کشوری که در مورخه 1394/06/06 در شهرستا کرج برگزار شد به قهرمانی تیم فارس که متشکل از 6 نفر 2 نفر از شهر شیراز و 4 نفر از شهرستان اقلید بود انجامید. نفرات تشکیل دهنده تیم اسکای رانینگ شهرستان اقلید عبارتند از :

1- روح الله رضایی

2- محمد علی اسلمی 

3- محسن صدری 

4- اسماعیل صفری 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: پنج شنبه 19 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

ورزش هوازی چیست؟

 
ورزش هوازی چیست؟
 
ورزش هوازی یا ایروبیک ورزشی است که ضربان قلب در حدود 65 تا 80 درصد حداکثر میزان ضربان قلب برای مدت حداقل 20 دقیقه قرار داشته باشد. هر چند برخی ورزش ها مانند وزنه برداری به طور ناگهانی سبب افزایش ضربان قلب و رسیدن آن به مقدار ضربان مذکور می شوند اما چون ضربان برای مدتی نسبتا طولانی در این مقدار ثابت نمی ماند ورزش هوازی به حساب نمی آیند.
 
ورزش هوازی و غیر هوازی
ایروبیک در زبان انگلیسی به معنی « با اکسیژن » می باشد. هنگامی که برای مدت طولانی ماهیچه ها مشغول فعالیت هستند آنها به منظور ادامه فعالیت از خون اکسیژن بیشتری را جذب می کنند. قلب و ریه ها به منظور تامین اکسیژن مورد نیاز ماهیچه ها در این بازه زمانی سریع تر کار می کنند. هنگامی که ماهیچه ها به صورت ناگهانی تحت فشار بسیار شدید قرار می گیرند ( مانند وزنه برداری یا دوی 100 متر ) قلب قادر به تامین اکسیژن مورد نیاز آنها نمی باشد و این ورزش ها نمی توانند مستمر و ادامه دار باشند و در بازه های کوتاهی از زمان انجام می شوند، به همین دلیل به آنها ورزش های بی هوازی می گویند.
 
انواع ورزش های هوازی
هر تمرینی که سبب افزایش ضربان قلب برای مدت نسبتا طولانی شود ورزش هوازی است. فعالیت های روزمره مانند پیاده روی و یا بالا رفتن از پله ها اگر با شدت انجام شوند ورزش هوازی به حساب می آیند.ورزش های هوازی عموما شامل به کار گرفتن عضلات اصلی بدن مانند عضلات ران، بازو ها، عضلات سینه و پشت پا که نیازمند اکسیژن بیشتری می باشند است. دویدن، دوچرخه سواری و شنا از ورزش های هوازی معمول می باشند، اگرچه طیف گسترده ای از فعالیت ها مانند بازی بسکتبال، یوگا و ... هم می توانند ورزش هوازی به حساب آیند.
 
سلامت قلب
ورزش های هوازی تاثیر چشمگیری در افزایش سلامت قلب دارند. وظیفه قلب رساندن خون به مغز، ماهیچه ها و سایر ارگان های بدن است. از آنجا که قلب در طول زمان انجام ورزش هوازی با شدت بیشتر کار می کند به مرور زمان قلب قوی تر می شود. حال که قلب قوی شده در زمان های عادی نیازی ندارد با شدت و قدرت برای رساندن خون به ارگان های بدن کار کند و  ضربان قلب در حال استراحت قرار می گیرد. این امر خطر حملات قلبی و سایر بیماری های قلبی را کاهش میدهد.
 
کاهش وزن
از دیگر فواید ورزش های هوازی به وجود آودن شرایطی برای سوزاندن کالری در زمانی نسبتا طولانی است. هنگامی که ماهیچه ها کار می کنند به انرژی نیاز دارند. بخشی از این انرژی از کالری مواد غذایی که شما می خورید تامین می شود . اگر شما به اندازه کافی ورزش هوازی انجام دهید بدن برای تامین انرژی مورد نیاز ماهیچه ها چربی های اضافه را می سوزاند. کاهش وزن از طریق ورزش های هوازی به همراه یک رژیم غذایی مناسب بسیار سالم تر از رژیم غذایی تنها است. زیرا یک رژیم غذایی سخت گیرانه و کم کالری باعث ضعف و کاهش حجم عضلانی شما می شود.
 
فواید دیگر
ورزش های هوازی علاوه بر افزایش سلامت قلب و کمک به کاهش وزن فواید دیگری مانند افزایش سطح انرژی بدن و میل جنسی دارند. این ورزش ها همچنین باعث کاهش استرس و فشارهای ذهنی می شوند. علاوه بر این موارد ورزش کردن در بسیاری از افراد سبب افزایش اعتماد به نفس می شود .
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: پنج شنبه 5 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

حرکات ورزشی ممنوع و جایگزین ایمن

 
حرکات ورزشی ممنوع و جایگزین ایمن
تمرین یک :
حرکت ممنوع حرکت قو :
 
 
 
 
 
 
در این تمرین شکل (1) کمر بیش از حد باز می شود و عضلات شکم تحت کشش قرار می گیرند. این عضلات در اکثر افراد کشیده و ضعیف می باشند و نباید بیش از حد کشیده شوند. این تمرین می تواند برای کمر زیان بار باشد و موجب آسیب رساندن به عصب ، فشار وحتی فتق دیسک و نقطه حساس در نیام عضلانی شود.
 
حرکت ایمن، کشش کمر :
روی پتو یا بالش، رو به شکم دراز کشیده و کمر را تا وضعیت طبیعی یا افقی بکشید ( شکل 2 )
 
 
 
 
 
 
  
تمرین دو :
حرکت ممنوع بالا آوردن پا به طور همزمان :
این تمرین ( شکل 3 ) معمولاً با هدف تقویت عضلات پایین شکم مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که این حرکت در درجه اول، تمرین تقویتی عضله خم کننده مفصل ران ( سوئز خاصره ای ) می باشد.
از آنجایی که این تمرین ممکن است باعث چرخش لگن خاصره به جلو شود، به دیسک ها فشار بیش از حدی را وارد می کند، حتی اگر عضلات شکمی به اندازه کافی قوی باشند و بتوانند از باز شدن بیش از حدکمر جلوگیری کنند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
حرکت ایمن، دولا شدن معکوس :
این تمرین عضلات پایین شکم را تقویت می کند، روی زمین به پشت دراز بکشید و زانو ها را به طرف سینه بیاورید و دست ها را در طرفین بدن قرار دهید، حال، زانو ها را به طرف سر بکشید، مفصل ران را از زمین جدا کنید و بالا بیاورید، اجازه ندهید زانو ها از شانه ها رد شوند. سپس به وضعیت شروع بر گردید و تکرار کنید. تصویر( 4 )
  
 
 
 
تمرین سه :
حرکت ممنوع، چرخاندن کامل گردن :
این تمرین (شکل 5 ) و سایر تمریناتی که در آنها گردن بیش از حد باز می شود، می توانند بر شریان ها و اعصاب گردن و قاعده جمجمه فشار وارد کنند و دیسک ها را خرد کنند و سبب گیجی یا ایجاد نقطه حساس در نیام عضلانی شوند، این تمرین در افراد نبتلا به دیسک های تخریب شده، موجب گیجی، کرختی یا حتی سکته مغزی می شود، همچنین این تمرین آرتریت و دیسک تخریب شده را وخیم تر می کند.
 
 
 
 
حرکت ایمن:
ساعت سر :
این تمرین، عضلات گردن را آرام می کند، به صورت چهار زانو یا روی صندلی بنشینید. گردن را یک صفحه ساعت تصور کنید که چانه در وسط آن قرار دارد. گردن را خم کرده و جهت چانه را به طرف عدد 6 ساعت نگه دارید، سپس چانه را بالا بیاورید و جهت چانه را به طرف عدد 4 و پس از آن به طرف عدد 8 و سپس عدد 3 و بالاخره به طرف عدد 9 ساعت حرکت دهید بعد از هر حرکت چانه را بالا آورده و به وضعیت مرکز بر گردید . شکل ( 6  )
  
تمرین چهار :
حرکت ممنوع: حرکت دوچرخه در وضعیت قرار گرفتن روی شانه ها
این تمرین ( شکل 7 ) سبب خم شدن بیش از حد گردن و بالا تنه می شود. بر اساس تحقیقات 80 درصد افراد مبتلا به عارضه سر به جلو و کیفوز ناشی از عضلات ضعیف می باشد، این تمرین برای این افراد بسیار خطرناک است. خم شدن بیش از حد گردن منجر به کشش بیش از حد رباط ها و اعصاب گردنی می شود. همچنین، این تمرین می تواند شرایط آرتریت را بد تر کند. چنانچه هدف از این تمرین، کاهش اثر جاذبه بر دستگاه گردش خون یا اندام های داخلی باشد، دراز کشیدن روی تخته شیب دار با پاها در بالا را جایگزین کنید. اگر هدف از تمرین، گرم کردن عضلات پاها باشد، نرم دویدن را امتحان کنید و اگر هدف کشش عضلات کمر است، تمرین بغل کردن پاها را انجام دهید.
 
 
 
حرکت ایمن :
بغل کردن پاها :
به پشت دراز بکشید و زانو ها را حدود 90 درجه خم کنید. زانو ها را تا سینه بالا بیاورید و دست ها را در پشت ران ها قلاب کنید، زانو ها را تا سینه بکشید و نگه دارید..  ( شکل 8 )
 
 
 
 
 
تمرین پنج :
حرکت ممنوع، درازو نشست پاصاف و زانو جمع:
انتقاد موجهی به تمرین درازو نشست وجود دارد. دراز و نشست با پای صاف ممکن است مهره پنجم کمری را جابجا کند وباعث ناراحتی های کمر شود. اما با مطالعات اخیر نشان داده اند که دراز و نشست زانو جمع ( شکل 9 ) فشار بیشتری را به دیسک های کمری نسبت به درازو نشست پا صاف وارد می کند. قرار دادن دست ها در پشت گردن یا سر به باز شدن بیش از حد گردن منجر می شود .
 
 
 
حرکت ایمن : کرانچ
به پشت دراز بکشید، زانو ها را بیش از 90 درجه خم کنید. و به بالا خم شوید تا جایی که تیغه های شانه از زمین فاصله بگیرد و بالا بیاید. سپس به وضعیت شروع بر گردید و تکرار کنید، چندین وضعیت بی خطر برای دست ها وجود دارد. آسان ترین وضعیت، قرار دادن دست ها به صورت صاف و کشیده در جلوی بدن می باشد. ( شکل 10 )
 
 
 
  
تمرین شش :
حرکت ممنوع، لمس انگشتان پا در وضعیت ایستاده :
این حرکت به ویژه زمانی که به صورت پرتابی انجام شود، می تواند تغییرات تخریبی در مفصل کمری -  خاجی ایجاد کند. همچنین موجب کشیدگی رباط ها و کپسول های مفصلی زانو می شود . خم کردن کمر در حالی که پاها صاف هستند ( شکل 11 ) ممکن است باعث کشیدگی کمر شود، مخصوصاً اگر حرکت پرتابی باشد.
 
 
 
حرکت ایمن :
 لمس انگشتان پا در وضعیت نشسته :
روی زمین بنشینید، یک پا را کشیده و زانـوی پای دیگـر خمیده باشد وکف آن پا را روی زمین قرار دهید. از مفصل ران خم شوید و هر دودست را به جلو ببرید. تا جایی که میتوانید مچ یا ساق پا را بگـیرید. دسـت ها را به جلـو بکشـید سـعی کـنید سر را به زانو نزدیک کنید، کمی خمیدگی در زانو قابل قبول است . این حرکت را با پای مخالف نیز انجام دهید ( شکل 12)
 
 
 
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

10 تمرین ساده برای سفت کردن عضلات پا

 
10 تمرین ساده برای سفت کردن عضلات پا
 
ورزش برای بدن مناسب است. یک سبک زندگی بر پایه فعالیت خیلی جالب تر به نظر می آید. این سبک زندگی سلامت جسمی و روحی فرد را بهبود می دهد. بعلاوه ورزش به طور مرتب باعث افزایش انرژی می شود. یک الی دو هفته پس از ورزش عمدتا می توان اثرات آن را حس کرد و حتی نتایج آن را مشاهده نمود. بعلاوه با انجام حرکات ورزشی بدن انعطاف پذیرتر و سفت می شود. اگر علاوه بر ورزش مراقبت تغذیه خود نیز باشید مشاهده می کنید که در ظرف مدتی اندک همه لباس هایتان برای شما گشاد شده است. سعی کنید روی پاها تمرکز نمایید بزرگترین ماهیچه های بدن در قسمت پاها قرار دارد.
 
دوچرخه سواری
 
شاید شما هم جز آن دسته افرادی هستید که در منزل دوچرخه ایستا دارید ولی روی آن را خاک گرفته است. کم کم سعی کنید از آن استفاده نمایید. دوچرخه سواری روشی فوق العاده برای سفت کردن پاهاست، در این ورزش همه عضلات پاها درگیر می شود. اگر بیرون دوخرچه سواری کنید که چه بهتر، این امر کمتر خسته کننده است در عین حال می توانید هوای تازه استنشاق کنید.
سفت کردن عضلات پا با قدم زدن
 
قدم زدن
 
قدم زدن روشی دیگر در جهت بهبود تناسب اندام است. اگر می خواهید روی مفاصل شما فشار کمتری وارد آید توصیه می شود بیش از پیش به قدم زدن بپردازید. اگر دچار صدمات زانو شده اید جاگینک نکنید و فقط قدم بزنید. در این صورت چربی های اضافی را می سوزانید و سیستم قلبی عروقی خود را بهبود می دهید. قدم زدن مفیدتر از آن چیزی است که شما تصور می کنید.
سفت کردن عضلات پا با اسکات پا
 
اسکات نشستن
 
اگر هدف شما داشتن ران هایی زیبا و باسنی خوش فرم است هیچ حرکتی مفید تر از اسکات نشستن نیست. پس صاف بیاستید و پاهارا به اندازه عرض شانه باز کنید. اگر انجام حرکت به این صورت برای شما ساده تر و مناسب تر است پس بازوان خود را از هم باز کنید. سپس اولین حرکات اسکات را بزنید. هنگام انجام این حرکت مراقب باشید به زانوان خود آسیب نزنید. شما فقط باید در نواحی ران ها و باسن احساس فشار کنید. اگر روی زانوان خود احساس فشار کردید این بدان معناست که شما حرکت را درست انجام نداده اید. توجه داشته باشید هرگز نباید زانوها از نوک انگشتان پا جلوتر بیاید.
برای سفت کردن عضلات پا از پله بالا بروید
 
از پله بالا بروید
 
سفت کردن عضلات چهارقلو و پشت ران پا مشکل نیست. می توانید از ورزش بالا رفتن از پله استفاده نمایید. سطحی صاف و بالا آمده را انتخاب نمایید و این ورزش را روی آن انجام دهید. بازوان خود را هنگام انجام این حرکت در کنار بدن نگاه دارید سپس یک پا را روی سطح بگذارید و بدن خود را بالا بکشید و روی سطح قرار گیرید. هرچه سطح پله بالا تر باشد حرکت سخت تر می شود. برای انجام این حرکات می توانید از استپ حرفه ای که یک نیمکت ورزشی است یا هر وسیله دیگری که مناسب این تمرین است استفاده کنید.
برای سفت کردن عضلات پا زانو بزنید
 
زانو زدن
 
حالا نوبت به عضلات همسترینگ رسیده است و باید روی عضلات چهارسر و پشت ران پا کار کنید. حرکت زانو زدن آن طور که به نظر می آید ساده نیست. اما نتیجه آن ارزش صرف وقت و تلاش را دارد. با یکی از پاها یک قدم به جلو بروید زانوی خود را خم کنید و چند ثانیه در همان حالت باقی بمانید سپس به عقب بازگردید. هنگام انجام این حرکات خم نشوید و بازوان را کنار خود نگاه دارید.
قدم زدن هنگام زانو زدن ، یکی از بهتری روش های سفت کردن عضلات پا
 
قدم زدن هنگام زانو زدن
 
این نوع زانو زدن کمی متفاوت با چیزی است که در قسمت بالا ذکر آن رفت. تنها تفاوت موجود در آن دو این است که در اینجا به جای اینکه یک قدم جلو آمده را برگردید باید دوباره روبه جلو بروید و پاها را عوض کنید. اگر این حرکت ساده است می توانید در دستان خود وزنه نیز نگاه دارید.
برای سفت کردن عضلات پا ، روی پنجه بایستید
 
پاشنه بلندی
 
قسمت پایین پاها نیز به ورزش نیاز دارد. سفت کردن مچ پا و پشت زانو نیز بسیار مهم است. پس صاف بایستید و پاهای خود را روی زمین بگذارید. سپس نوک انگشتان را روی زمین بگذارید و پاشنه را بالا بکشید5 تا 10 ثانیه مکث کنید و دوباره حرکت را آغاز نمایید.
سفت کردن عضلات پا
 
جاگینگ
 
جاگینگ باعث سوختن کالری بسیار و موجب سفت شدن عضلات می شود. اگر تصمیم دارید پشت زانو و سایر عضلات خود را مانند ماهیچه های گلوتیال و چهار سر ران قوی کنید، این ورزش ورزش مناسبی است. اثر جاگینگ کمتر از اثر بدن سازی نیست. همه به ورزش های کاردیو نیاز دارند تا به تناسب اندام برسند و جاگینگ جمله آن ورزش هاست. به خاطر داشته باشید افراد با آسیب های زانو و افرادی که در زانوان خود با مشکل رو به هستند نباید این حرکت را انجام دهند.
یکی دیگر از روش های سفت کردن پاها
 
کشش پاها
 
آیا تمام وقت کار می کنید و پشت کامپیوتر نشسته اید؟ با وجود این باز هم می توانید برخی ورزش ها را انجام دهید بدون اینکه اداره خود را ترک کنید. پس روی صندلی خود قرار گیرید صاف بنشینید سپس پاها را بالا بیاورید و 5 ثانیه نگاه دارید. هرقدر که تمایل دارید این حرکت را تکرار نمایید. کشش پاها ورزشی مفید است.
برای سفت کردن عضله پا باید به تغذیه خود توجه داشته باشید
 
انتخاب غذاهای سالم
 
با مصرف غذاهای مناسب سرعت کاهش وزن خود را افزایش داده و سلامت خود را بهبود دهید. چیزی که بدن شما بدان نیاز دارد شامل پروتئین بدون چربی، ویتامین ها، مواد معدنی و مقدار زیادی آب تازه است. از مصرف محصولات حاوی گندم و قند و چربی پرهیز کنید. در عوض نان سبوس دار، محصولات لبنی، سبزیجات و میوه جات مصرف نمایید. دست آخر به جای سرخ کردن گوشت قرمز و ماهی، آن را به صورت خورش، بخارپز یا پخته مصرف نمایید. 
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

10 ورزش برای قوی شدن زانو

 
10 ورزش برای قوی شدن زانو 
 
 
اگر می خواهید زانوانی قوی و محکم داشته باشید ، توصیه می کنیم این ورزش ها را انجام دهید.
 
1)محكم كردن زانو:
 
بنشینینید و پاها را مقابل خود دراز كنید ,زانوی خود را هر چه محكم تر راست كنید ,آن را به زمین فشار دهید و هم زمان پا را از مچ به سمت خود بكشید .زانو را تا پنج شماره راست نگه دارید,سپس آن را كاملا شل كنید (سه بار در روز هر بار 10مرتبه)
 
2)محكم كردن زانو در حالت ایستاده یا نشسته:
 
باید این تمرین را در فعالیت های روزمره خود بگنجانید .برای مثال هنگامی كه برای مدت طولانی نشسته اید به دفعات زانوی خود را راست كنید.
 
3)محكم كردن زانو با حمایت پاشنه:
 
بنشینید و پاهای خود را دراز كنید .جسمی (مانند حوله ای? تا شده یا یك تكه چوب به ارتفاع پنج سانتی متر )را زیر پاشنه خود قرار دهید ,عضلات ران را سفت كنید و انگشتان را از مچ پا به سمت خود بكشید .تا ده بشمارید ,سپس عضلات را شل كنید و این تمرین را حداقل دو بار در روز و هر بار ده مرتبه انجام دهید .
 
 4)بالا بردن پا در وضعیت كشیده :
 
بنشینید و پاها را راست كنید .درحالیكه زانو را در وضعیت كشیده قفل كرده اید ,پای آسیب دیده را بالا ببرید ,سپس تا نزدیكی زمین پایین بیاورید .این تمرین را به صورت متوالی و سریع ده بار انجام دهید و سعی كنید به سی برسانید.
 
5)بالا بردن پا با وزنه :
 
بنشینید و پاهای خود را راست كنید .وزنه ای روی مچ پا قراردهید ,پاها را در همان حالت راست بودن بالا ببرید سپس به آرامی پایین بیاورید.برای شروع, وزنه نباید از یك كیلوگرم بیشتر باشد وزنه را به تدریج سنگین تر كنید. مراقب باشید كه زانو در وضعیت كشیده باشد.تمرین را با 5بار شروع كنیدو به تدریج به 5سری ده تایی برسانید.
 
6)چرخش مفصل ران:
 
بنشینید و مفصل های پاهای خود را راست كنید.در حالی كه زانو را در همان وضعیت كشیده قفل كرده اید پا را بالا ببرید و دایره هایی را با پای خود در فضا رسم كنید و آن را به سری های ده تایی برسانید این تمرین را با افزودن وزنه به مچ پا انجام دهید.
 
7)حركت الفبا:
 
بنشینید و پاهای خود را راست كنید ,در حالی كه زانو را صاف نگه داشته اید پا را بالا ببرید و بدون توقف حروف الفبا را در فضا بنویسید.وقتی این تمرین برایتان آسان شد,آن را با افزودن وزنه به مچ پا ادامه دهید.
 
8)بالا بردن پا در وضعیت نشسته :
 
بنشینید و پاها را راست كنید .در حالی كه زانو را در وضعیت كشیده قفل كرده اید پا را بالا ببرید به صورت عرضی آن را به یك سو ببرید و به آرامی به سمت مركز برگردانید و آن گاه به نرمی پایین بیاورید.این حركت را با هر پا 5 بار تكرار كنید و به تدریج به سه سری ده تایی برسانید,سپس این تمرین را با افزودن وزنه به مچ پا ادامه دهید.
 
9)دور كردن مفصل ران :
 
به پهلو بخوابید ,به نحوی كه پای آسیب دیده بالا قرار گیرد .زانو را راست نگه دارید و پا را از زانو بالا ببرید,تا سه بشمارید و سپس به آرامی پایین بیاورید.با 5 بار شروع كنید ,به تدریج تعداد تمرین را به سه سری ده تایی برسانید و سپس با افزودن وزنه به مچ پا آن را ادامه دهید.
 
10)بالا بردن پا در وضعیت دمر:
 
روی شكم بخوابید.زانو را راست نگه دارید و پا را از عقب كمی بالا ببرید. این وضعیت را تا سه شماره حفظ كنید ,سپس به تدریج پا را پایین بیاورید .این تمرین را با هر پا 5 بار انجام دهید,به تدریج آن را به سه سری ده تایی برسانید و سپس با افزودن وزنه به مچ پا ادامه دهید .
 
 
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: چهار شنبه 4 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

روش قوی ساختن پاها

روش قوی ساختن پاها
 
 ضربات قدرتمند پا
 
شما باید بروی پاهای خود خیلی تمرین کنید.زیرا پاها سنگین تر از دست ها می باشند و نیازمند تمرینات بیشتری
 
 هستند تا همانند دست هایتان شوند.
 
چند وسیله برای قوی تر کردن پاها
 
از یک تیوپ استفاده کنید فایده تیوپ این است که پای ضعیف را مانند پای قوی دیگر شما می کند مثل پای چپ که به ظاهر ضعیف تر از پای راست است مانند پای راست قوی می شود.
 
طریقه استفاده از تیوپ به این صورت است که تیوپ دوچرخه را به ستون ببندید و سر دیگر آن را به صورت حلقه درست کنید و سپس پای ضعیف را درون تیوپ بگذارید بعد از هر تکنیکی را که مایلیلد اجرا کنید.تعداد ضربه ها کمتر از 200 مرتبه نباشد.
 
شما می توانید تمام تکنیک های پا را به جز ضربه ساید کیک بروی کیسه بوکس سنگین وزن فرود آورید.ضربه ساید کیک را می توانید بر روی دیوار یا ستون بکوبید.توجه داشته باشید که هر ضربه ای را که می زنید باید با تمام قدرت اجرا کنید در غیر این صورت هیچ فایده ای در برنخواهد داشت.شما باید طوری تمرین کنید که بعد از اتمام تمرینات نتوانید از فرط خستگی روی پاهای خود بایستید.
 
روش قوی ساختن دست ها
 
شما می دانید که دست ها از پاها سریع تر هستند اما طرز استفاده از آن هاو قوی تر و سریع تر نمودن آن ها را به خوبی نمی دانید و اطلاع چندانی در این مورد ندارید.
 
چند وسیله برای قوی تر کردن دست ها
 
می توانید از دمبل های سبک استفاده نمائید.یعنی با در دست گرفتن دو دمبل می توانید تکنیک های دست را اجرا کنید.
 
دو تیوپ دوچرخه را به ستون نصب کنید و با هر دست یک سر از تیوپ را بگیرید سپس ضربه ها را اجرا  کنید.
 
یک سر کمربند از کمربندهایی که روی لباس رزمی می بندید را به ستون نصب کنید و سر دیگر کمربند را دور دست خود ببندید سپس حرکات لیتینگ و پلکینگ را انجام دهید.
 
 ضربه زدن به کیسه بوکس سنگین وزن آن هم با قدرت و با نفوذ تمام دست نه به صورت امتیازی شما باید در موقع ضربه زدن فکر کنید که دشمن شما در برابرتان قرار دارد.اگر تلقین صد در صد باشد ضربه های شما چنان با قدرت زده می شود که خودتان تعجب خواهید کرد.تمرینات فوق به صورت چپ و راست اجرا گردند.
 
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مؤثرترین و ساده ترین ورزش ها برای سلامتی بدن

 
 
مؤثرترین و ساده ترین ورزش ها برای سلامتی بدن
 
فواید ورزش برای سلامتی را همه ما می شناسیم. فوایدی مانند تاثیر آن بر کاهش وزن و مخصوصا کنترل وزن، تنظیم قند خون و پیشگیری از دیابت، درمان فشار خون و چربی خون بالا و صدها فایده مهم دیگری که ورزش برای سلامتی دارد. دانستن این حقایق و آگاهی از فواید ورزش باعث شده خیلی از ما همیشه به فکر شروع آن بیفتیم، اما خیلی وقت ها به دلیل مشکلات مختلف مجبور هستیم از ورزش دست بکشیم. نداشتن وقت کافی برای ورزش کردن، عدم توانایی در رفتن به کلاس ورزشی، بیماری هایی مثل کمردرد و زانو درد و خیلی عوامل دیگر. ازطرفی نمی دانیم چه ورزشی را برای رسیدن به هدفمان انتخاب کنیم. ما در اینجا می خواهیم چند ورزش بسیار تاثیرگذار و ساده را به شما معرفی کنیم. این ورزش ها به شما نتیجه ای می دهد که می توانید آن را به خوبی ببینید و نیز احساس کنید. اجباری هم برای رفتن به کلاس ورزشی نیست. شما می توانید این ورزش ها را چه در خانه و چه در باشگاه انجام دهید. فراموش نکنید اگر پزشک، شما را از انجام هر گونه فعالیت بدنی منع کرده است، بد نیست قبل از انجام این ورزش ها با پزشک خود مشورت کنید.
 
شنا
 
ورزش شنای روی زمین یکی از بهترین ورزش ها برای تقویت عضلات سینه، بازوها، عضلات سه سر ران و عضلات شکم است.برای این حرکت لازم است روی شکم دراز بکشید. دست ها را به اندازه عرض شانه باز کرده و کف دست ها و پنجه پاها را روی زمین قرار دهید. توجه داشته باشید دست ها باید به گونه ای خم شده باشند که زاویه آرنج ۹۰ درجه باشد و پاها نیز کاملا کشیده باشند. اگر این حرکت برای شما سخت است، می توانید برای شروع، زانوهایتان را روی زمین بگذارید. فراموش نکنید در هر صورت لازم است در این حرکت بدن شما یعنی شانه، کمر و زانوها در یک خط صاف باشند و به صورت هماهنگ و همزمان بالا و پایین بروند.سپس به مرور ارتفاع این میز را کم کنید، مثلا با کمک صندلی و کم کم روی زمین این حرکت را انجام دهید.
 
ورزش شش ها
 
ورزش شش ها چرا از بهترین ورزش هاست؟ ورزش شش ها هم مثل ورزش با صندلی، تعداد زیادی از عضلات پایین بدن را به کار می گیرد. این ورزش همچنین می تواند به تناسب اندام و کاهش وزن هم کمک کند.چگونه؟ یک پا را جلو بگذارید و یک پا عقب. پای عقب روی پنجه باشد، مثل زمانی که یک دونده آماده شروع مسابقه دو است. سپس هر دو زانو را به اندازه ۹۰ درجه خم کنید. وزنتان را روی پای عقب بیندازید و زانوی پای عقب را به زمین نزدیک کنید، اما روی زمین نگذارید. سعی کنید کمرتان صاف باشد و برای چند ثانیه در این وضعیت بمانید و نفس عمیق بکشید. این حرکت را ۵ تا ۱۰ مرتبه تکرار کنید.
 
ورزش با صندلی
 
این حرکت ورزشی، چند گروه از عضلات بدن را به کار می گیرد. عضلات چهار سر ران، عضلات عقب ران و رباط ها و زردپی ها و عضلات سرینی عضلاتی هستند که در این حرکت ورزشی به کار گرفته می شوند.روش درست آن چگونه است؟ بهتر است برای شروع از یک صندلی استفاده کنید. پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید. زانوهایتان را تا نیمه خم کنید و تا حدی روی آنها بنشینید. کمر و باسن را به عقب بدهید و سعی کنید ستون فقرات را کشیده نگه دارید. سعی کنید کف پاهایتان دقیقا صاف و روی زمین باشد. ۵ تا ۱۰ ثانیه در این وضعیت بمانید و سپس آرام بنشینید. توجه داشته باشید که در زمان نشستن نیز این انقباض عضلات کاملا حفظ شود.
 
ورزش منظم
 
ورزش در شدت های منظم چرا اهمیت دارد؟ دانستن قواعد و شدت در ورزش های هوازی کمک می کند تا شما زودتر به هدفتان برسید، کالری بیشتری بسوزانید و وزن بیشتری کم کنید. قانون اصلی این است که به جای تلاش برای تند ورزش کردن، شدت ورزش را در طی ورزش به طور مکرر تغییر دهید. چگونه؟ در زمان راه رفتن، دویدن و یا هر ورزش هوازی دیگری، شدت ورزش را برای یک یا دو دقیقه بالا ببرید. سپس به همان شدت قبل باز گردید و ۲ تا ۱۰ دقیقه در همان شدت بمانید. اینکه این فاصله های زمانی و مدت زمان ورزش در شدت بالا چقدر باشد، به مدت زمان فعالیت بدنی و مخصوصا آمادگی بدن شما برای ورزش و زمان مورد نیاز برای استراحت بدن بستگی دارد. سعی کنید این بازه های زمانی را در طول ورزش تکرار کنید.
 
راه رفتن
 
چرا راه رفتن از بهترین ورزش ها است؟ زیرا شما می توانید در هر زمانی و هر مکانی راه بروید. همچنین می توانید از دستگاه تردمیل استفاده کنید و یا قسمتی از مسیری را که هر روز برای رسیدن به محل کار یا تحصیل و یا خرید کردن طی می کنید، پیاده راه بروید. تنها چیزی که شما احتیاج دارید یک جفت کفش پیاده روی مناسب است!حالا چگونه راه برویم؟ کافی است راه رفتن را با ۱۰ دقیقه پیاده روی در هر بار شروع کنید و بسته به وضعیت جسمانی و هدفتان، آن را به مرور افزایش دهید تا حدی که به ۳۰ دقیقه در هر بار برسد. قطعا این افزودن بر زمان پیاده روی برای افرادی که مشکلاتی مثل آرتروز و کمردرد دارند، باید آرام و به تدریج باشد، به طوری که هر دفعه مثلا یک تا دو دقیقه به زمان پیاده روی اضافه شود.
 
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 3 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

شگفتیهای مغز انسان


 
شگفتیهای مغز انسان


مغز انسان شامل نرونهایی است که تعداد آنها به دهها میلیون می رسد. این نرونها در نواحی مجرای مغز که هر یک کار کردی تخصصی یافته دارند، انباشته شده اند. مغز از قسمت های متعددی ساخته شده و هشیاری از ارتباطات بین قسمت های مختلف مغز حاصل می شود. مخ بزرگترین بخش مغز است و حدود ۸/۷ وزن مغز را به خود اختصاص داده است. مخ شامل دو نیمکره است که از نظر شکل شبیه به هم هستند تا مدتها به نظر می رسید که این دو نیمکره از جهت ساماندهی و کارکرد یکسانند ولی با مطالعاتی که دانشمندان انجام داده اند. به این نتیجه رسیده اند که هرنیمکره ویژگی خاص خود را دارد

 ویژگی های نیمکره راست مغز

 سمت چپ بدن را کنترل می کند.
 
مرکز درک تصاویر و مقررات است

  قدرت تشخیص چهره ها را دارد.    
  قدرت حل معما را دارد    
 درک رنگ و لحن صدا در این قسمت است.    
 تخیل و خواب در این ناحیه است.    
 قدرت خلاقیت و کشف کردن دارد    
 ورزش و حرکات موزون بدن در این ناحیه است.    
 استعداد موسیقی در این قسمت است.    
 حس لامسه و درک اشیا سه بعدی در این قسمت است.    
 جهت یابی توسط این قسمت مغز صورت می گیرد.    
 با هنرهای نقاشی و طراحی سر و کار دارد    
 مرکز احساسات  و دوست داشتن است.    
 ادراکات آن کل نگر است.    
 قدرت نظم و طبقه بندی ندارد.    
 قدرت درک ریاضیات و فلسفه را ندارد.    
 مهارت مدیریت را بلد نیست.    
 خلاقیت و ذوق هنری دارد. نقاشان، طراحان، نویسندگان و هنرمندان بزرگ از این قسمت مغز بیشترین استفاده را می برند    
 ویژگی های زنانه در این قسمت است.    
 
 موانع پرورش نیمکره راست

 افکاری که مانع رشد و تکامل نیمکره راست مغز می شوند عبارتند از
 من باید همیشه جدی باشم
 حق اشتباه کردن ندارم
 اگر از نتیجه کاری مطمئن نیستم نباید انجام دهم
 کاری که انجام می دهم باید خوشایند دیگران باشد
 من باید عاقلانه عمل کنم و گرنه
 همیشه دنباله رو آدم های موفق باشم و شیوه عمل آنها را تقلید کنم
 بر این باور باشم که آدم موفق کسی است که همیشه ساده ترین و کوتاه ترین راه را برود چون راحت تر یا سریعتر به موفقیت می رسد

 
 راه های تقویت نیمکره راست

 به مسائل به صورت کلی نگاه کنید نه جزئی
 به خود مجال فکرهای تخیلی و خیال بافی بدهید
 از گردش در طبیعت لذت ببرید و به اصوات و رایحه ها توجه کنید
 رمان بخوانید و داستان را به شکل تصویردر ذهن مرور کنید.
 بازی های فکری داشته باشید.
 یادگیری را همیشه با کشیدن شکل و طرح انجام بدهید.
 نقاشی و طراحی را بیاموزید.
 بیشترنگاه و مشاهده کنید تا اینکه گوش فرا بدهید.
 تصویر آرزوهای خود را در آینده بکشید.
 بدنبال ارتباطات بین افراد و اشیا و موضوعات باشید.
 بچه گانه فکر کنید وحس زیبای شناسی خود را تقویت کنید. ( تقویت کودک درون)
 در تحقیقات و کارها قدرت ریسک داشته باشید.
 دیگران را دوست بدارید، احترام بگذارید و تشکر کنید.
 

 ویژگی های نیمکره چپ مغز

 قسمت راست بدن را کنترل میکند.    
 ریاضیات و فلسفه را دوست دارد.    
 نظم و طبقه بندی کردن را دوست دارد.    
 همیشه منطقی و تحلیل گر با کارها برخورد می کند.    
 با تنوع در زندگی مخالف است و زندگی منظم و از قبل تعیین شده را می پسندد.    
 از انتقاد دیگران می هراسد.    
 با جزئیات سرو کار دارد.    
 پردازش اطلاعات و طبقه بندی را برعهده دارد.    
 عجول است و حوصله ندارد.    
 قدرت تخیل ندارد.    
 استعداد موسیقی و نقاشی را ندارد.    
 قدرت خلاقیت و کشف را ندارد.    
 مرکز به خاطر سپردن کلمات و اعداد است    
 ویژگی های مردانه در این قسمت است.    
 نزد زبان شناسان، ریاضی دانان و فلاسفه این بخش مغز فعالتر و بر نیمکره دیگر غالب است    
 همه چیز را فقط با حرف زدن صرف توضیح می دهد. قدرت توضیح دادن مطالب را با مثال و شکل کشیدن ندارد    

موانع پرورش نیمکره چپ

 داشتن عقاید و باورهای زیر مانع از پرورش نیمکره چپ می شوند:
 نظم داشتن در زندگی به معنای محدودیت است
ریاضیات یا اینگونه دروس خسته کننده هستند و من به هر زحمتی شده نباید با آنها روبرو شوم.
 توجه به جزئیات، تلف کردن وقت است.
 نوشتن مطالب زمان مطالعه وقت گیر است و مرا خسته می کند.
 

 راه های تقویت نیمکره چپ


جدول حل کنید.
 کارهای هر روز را با جزئیات مشخص یادداشت کنید و برنامه ریزی داشته باشید.
 سعی کنید زمان گوش دادن، مطالب را به حافظه بسپارید.
 افکار منطقی را تقویت کنید.
زمان مطالعه و درس خواندن خلاصه برداری کنید.
 برای انجام کارها آنها را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید و مرحله به مرحله کارها را انجام دهید.
بازی شطرنج و پازل را تمرین کنید.
 مطالعات ریاضیات و فلسفه را جزو برنامه های خود قرار دهید.
 مهارتهای مدیریتی را بیاموزید.
 در طبیعت برای لذت بردن بیشتر از حس شنوایی استفاده کنید.
 سخنوری وکنفرانس دادن را تمرین کنید.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 2 شهريور 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?