توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

هر آنچه در دفاع شخصی باید بدانید

 
هر آنچه در دفاع شخصی باید بدانید
 
چگونه در خیابان از خود دفاع کنید
هدف از این مطلب دادن آگاهی به شما دوست داران ورزش دفاع شخصی و همچنین همه عزیزانی که خواسته یا ناخواسته به انجام دفاع شخصی و دفاع از خود مجبور می شوند .
باید توجه داشت که درگیری فیزیکی آخرین راه برای شما می باشد و در صورتی شما برنده واقعی هستید که از خشونت خودداری کنید و با حفظ آرامش خود بتوانید به روش مسالمت آمیز مشکل را حل کنید. ولی با توجه به همه این موارد ما راه حل هایی برای دفاع از خود به شما آموزش خواهیم که در صورت لزوم بتوانید از این تکنیک ها استفاده کرده ، به امید اینکه مفید واقع شود.
 
 

برچسب‌ها:
ادامه مطلب
نويسنده: روح الله ? تاريخ: یک شنبه 31 ارديبهشت 1396برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

تأثیر ورزش رزمی و ورزش های دیگر بر سلامت و قدرت ذهن

 
تأثیر ورزش رزمی و ورزش های دیگر بر سلامت و قدرت ذهن
 
 
همه ما از تاثیر ورزش رزمی و ورزش های دیگر بر سلامت قلب و افزایش طول عمر استخوان ها ، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و ... با خبر هستیم . ورزش به اندازه‌ ی که بر سلامت جسمی تاثیر مثبت می گذارد بر سلامت ذهنی نیز تأثیرگذار بسیار خوبی خواهد گذاشت. ورزش برای ما سلامت ذهنی و بهبود رابطه ها ، یک زندگی شادتر و سالم تر را به ارمغان می آورد.
و با اطمینان می توان گفت که ورزش رزمی و دفاع شخصی موجب کاهش استرس در ما خواهد شد. مثلا اگر روز شلوغ و خسته کننده ای در دفتر داشتید. کمی راه بروید و سری به باشگاه تان بزنید تا از یکی از مهم ترین مزایای ورزش یعنی رهایی از استرس، بهره ببرید. تمرین کردن به ویژه وقتی که باعث عرق کردن شما می شود، می تواند استرس های ذهنی و جسمی شما را کاهش دهد.
ورزش رزمی ، دفاع شخصی و ورزش های دیگر ، از یک سو استرس را کاهش می دهد و از سوی دیگر توانایی بدن را برای مقابله با تنش روانی بالا می برد.
و همچنین ورزش رزمی و ورزش های دیگر شادی شما رو چند برابر خواهد کرد. شاید فعالیت کردن برای دویدن در هنگام تمرینات خیلی سخت باشد اما نتیجه خوبی برای ما خواهد داشت. این کار اندورفین بدن شما را به شدت افزایش می دهد، هورمون شادی بدن شما را افزایش می دهد. ورزش حتی می تواند نشانه های افسردگی بالینی را کاهش دهد. به همین دلیل معمولاً پزشکان به افراد مبتلا به افسردگی و یا اضطراب و یا افرادی که صرفاً احساس غم می کنند، توصیه می کنند که زمان زیادی را در باشگاه بگذرانند.اگر بگوییم که ورزش تأثیر قرص های ضد افسردگی را به مراتب بیشتر می کند و یا عملکردی مانند آنها دارد.
دویدن در هنگام تمرین رزمی یا در ورزش رزمی برای افزایش اعتماد به نفس شما و بهبود شرایط ذهنی تان بسیار خوب می باشد. جدا از وزن، سایز، جنسیت و سن و سال، تمرین ورزشی می تواند به سرعت درک افراد را از جذابیت خودشان افزایش دهد. در واقع کمک می کند که نسبت به خود بیشتر احساس علاقه کنید.
ورزش تاثیر مثبتی در حفظ و سلامت حافظه ما خواهد داشت. ولی قرار نیست تمرین ورزشی و رژیم غذایی سالم، آلزایمر را درمان کند، اما می تواند زوال عقل را که از سن ۴۵ سال به بعد اتفاق می افتد به عقب بیندازد. به ویژه بین سال های ۲۵ تا ۴۵ سالگی افزایش برخی از مواد شیمیایی در مغز بر اثر ورزش رزمی ، از انحطاط هیپوکامپ که بخش مهمی از مغز برای حافظه و یادگیری است، جلوگیری می کند.
ورزش رزمی ، دفاع شخصی و ورزش های دیگر موجب کاهش اضطراب در شما می شود ، ذهن شما را قدرتمند می کند، شما را باهوش تر می کند، اعتیادها را کنترل می کند،خواب شما را تنظیم می کند،کار بیشتری انجام خواهید داد، خلاقیت شما راافزایش می دهد، به خود و دیگران کمک خواهید کرد.
مطالعاتی که بر روی ورزش های هوازی انجام شده نشان داده است که عملکرد افراد در این ورزش ها، وقتی که با فرد دیگری همراه هستند، بیشتر است. شاید دلیل اصلی این باشد که هیچ کس نمی خواهد در یک فعالیت بدنی از کسی عقب باشد اما تفاوتی ندارد که علت اصلی چیست مهم این است که بودن در یک تیم برای ورزش آنقدر تأثیرگذار است که می تواند توان شما را برای تحمل درد نیز بالاتر ببرد! این نه تنها در ورزش های قهرمانی بلکه در تمرین های ابتدایی نیز صادق است؛ درست زمانی که بودن کنار یک هم تیمی یا همراه، توان تان برای یک تمرین سخت بالاتر می برد. همه سعی کنید به ورزش بپردازید ورزش رزمی و دفاع شخصی و حتی ورزش های دیگر باعث جوان ماندن و شادی و سلامت جسم و روح شما می شود.
 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: یک شنبه 31 ارديبهشت 1396برچسب:ورزش رزمی، سلامت، قدرت ذهن , ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?