توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

افزایش عملکرد مغز با کمک دست چپ


افزایش عملکرد مغز با کمک دست چپ



خصوصیات فردی هر یک از انسان ها به عملکرد دو نیمکره ی راست و چپ بستگی دارد. به عبارتی شکوفا شدن استعدادها و توانایی های هر شخصی بسته به میزان فعال بودن نیمکره های مغز وی است. پژوهش ها نشان می دهند در یک انسان زنده هر دو نیمکره در حال فعالیت و انجام وظیفه هستند، اما بار اصلی همیشه روی یک نیمکره می باشد. فرض کنید شخصی که ۹۰ درصد از نیکمره راست و ۱۰ درصد از نیمکره چپ مغز استفاده می کند. انسان هایی که بیشتر از نیمکره ی چپ استفاده می کنند، معمولاً اهل ریاضیات و فلسفه و افرادی منطقی می باشند. همچنین انسان هایی که نیمکره ی راست آنها فعال تر است توانایی خلاقیت و کشف کردن را دارند، افرادی احساسی و هنرمند هستند.

جالب است بدانید، اکثر نوابغ بزرگ دنیا از هر دو نیمکره مغز خود بهره می بردند. مغز آلبرت اینشتین پس از فوت، از سر او خارج شد تا مطالعاتی روی آن انجام و تفاوت های مغز وی با مغز سایر افراد را بسنجند. یکی از نکات جالب مغز اینشتین بزرگتر بودن کورپوس کالوزوم (جسم پینه ای) است. جسم پینه ای بزرگترین سرخرگ عصبی است که دو نیمکره مغز را به هم وصل می کند و مهم ترین راهی است که اطلاعات بین دو نیمکره مغز مبادله می شود.

از تفاوت های مهم بین افراد نابغه و عادی در استفاده از مغز است. افراد نابغه از تمام قابلیت مغز بهره ی کامل می برند. بنابراین ما نیز برای افزایش توانایی و شکوفایی استعدادهایمان باید دو نیمکره ی مغزمان را فعال کنیم. اما چگونه؟

بطور طبیعی بیشتر انسان ها (۷۰ تا ۹۰ درصد جمعیت جهان) راست دست هستند. به این معنا که برای انجام کارهای روزمره بیشتر از دست راست خود استفاده می کنند. سایر افراد عمدتاً چپ دست و درصد بسیار کمی نیز توانایی استفاده از دو دست را دارند. مجدداً جالب است که چهره های بزرگی مانند اینشتین، میکل آنژ، داوینچی، فلمینگ و فرانکلین توانایی استفاده از هر دو دست، بخصوص در نوشتن را داشته اند.

یکی از راه های فعال سازی مغز، توانایی استفاده کامل از دو دست است. با توجه به آمار ۷۰ تا ۹۰ درصدی راست دست ها، روش هایی برای فعال کردن دست چپ را توضیح می دهیم. اگر شما چپ دست هستید این آموزش ها را برای دست راست خود انجام دهید. شما می توانید نابغه ی زمان خود باشید.

 
آموزش قدرت و صلابت
یادگیری استفاده از دست چپ نیاز به زمان، صبر و کمی تلاش دارد. می توانید با نوشتن شروع کنید، اما از آنجایی که مهارت ها زودتر و راحت تر شکل می گیرند، بهتر است با مهارت ها – که در کمتر از ۲ ماه می توانید دست چپ خود را به اندازه ی دست راست تان ماهر کنید – شروع نمایید.

۱) ساده ترین و مهم ترین کاری که برای تقویت دست چپ لازم است، انجام تمام فعالیت های معمول دست راست با دست چپ می باشد. با دست چپ مسواک بزنید. موهای خود را با دست چپ شانه کنید. فنجان چای تان را با دست چپ بردارید. با دست چپ ظرف بشویید. ظرف شستن به غیر از کمک در کارهای خانه و تمیزی! یک روش مطمئن و ساده برای بهبود در مهارت و چابکی است.

۲) با دست چپ وزنه بزنید. یکی از بهترین راه های تقویت بازو و دست چپ برای اصلاح هرگونه عدم تعادل قدرت، وزنه زدن است. البته با وزن کم شروع و سپس وزنه ها را سنگین تر نمایید.

۳) پینگ پنگ بازی کنید یا به شنا بروید. فعالیت دو دست در شنا کمک به تعادل نیمکره های مغز می کند.

۴) بسیاری از اقلام موسیقی نیاز به دو دست دارند، مانند پیانو. با انتخاب یکی از آلات موسیقی و تمرین روزانه، هم نوازنده شوید و هم دست چپ تان را تقویت کنید.

تمرین نوشتن
۱) با روزی ۱۵ دقیقه تمرین نوشتن شروع کنید. در واقع تمرین بیشتر از ۱۵ دقیقه، احتمالاً شما را ناامید می کند. تمرین کوتاه اما مداوم و هر روز، بهترین راه برای پیشرفت است.

۲) بسیاری از افراد قلم را خیلی محکم می گیرند و به پنجه های خود فشار می آورند. این عمل باعث ایجاد تنش و گرفتگی عضلات شده و زود خسته می شوید. از یک خودکار خوب با جوهر شل و روان برای یادگیری و تمرین دست چپ استفاده کنید.

۳) تمرین خود را با حروف الفبا شروع نمایید. به آرامی و دقت، تمرکز روی نوشتن حروف به بهترین شکل داشته باشید. فراموش نکنید در ابتدای راه، دقت از سرعت مهم تر است.

۴) هر زمان از نوشتن حروف الفبا خسته شدید، تمرین نوشتن جملات را شروع کنید. مجدد تکرار می کنیم به آرامی پیش بروید و تمرکز بر پاکیزگی نوشته ها داشته باشید.

۵) نقاشی بکشید. هدف یادگیری استفاده از دست چپ است. پس شروع به رسم شکل های اولیه مانند دایره، مربع و مثلث کنید. سپس درخت، چراغ و صندلی را طراحی نمایید. در مرحله بعدی طراحی وارونه یا طراحی معکوس را امتحان کنید. طراحی معکوس، ورزشی بزرگ برای مغز و آموزش تفکر خلاق است.

نابغه شدن فرآیند یک شبه نیست و سال ها طول می کشد. همه می توانند نابغه باشند اما بزرگترین چالش، ناامید شدن است. نگران سرعت نباشید و با اعتماد به نفس تمرین کنید. شما می توانید به اهداف و موفقیت های دلخواه تان برسید. تنها لاک پشت وار حرکت نکنید. مانند عقاب پرواز کنید، اوج بگیرید و تا آنجا که ممکن است، بالا بروید.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 15 شهريور 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

آشنایی با نکاتی درباره گرفتگی عضلات ساق پا

آشنایی با نکاتی درباره گرفتگی عضلات ساق پا
کرامپ عضله هنگامی رخ می‌دهد که یک عضله به طور غیرارادی منقبض می‌شود. این عارضه معمولا هنگامی ورزش یا سایر فعالیت‌های جسمی رخ می‌دهد، اما عضله ممکن است حتی در هنگام خواب دچار گرفتگی یا اسپاسم شود.


برای تسکین یا پیشگیری از کرامپ عضله به این توصیه‌ها توجه کنید:
-فعالیت جسمی‌تان را فورا متوقف کنید، و عضلات را ماساژ دهید یا به آنها کشش ملایمی دهید.
-هنگامی عضله منقبض است از کمپرس گرم استفاده کنید. پس از اتمام اسپاسم برای کاهش درد از کمپرس سرد با کیسه یخ استفاده کنید.
-از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند بروفن برای کمک به تسکین درد استفاده کنید.
-مقدار زیادی آب یا نوشابه ورزشی بنوشید یا قرص نمک بخورید.
-در هنگام تمرین به خودتان برای فراتر رفتن از حد توانایی‌تان فشار نیاورید.
-اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی پتاسیم با رژیم غذایی دریافت می‌کنید.
-عضلات‌تان را به طور مرتب تحت کشش قرار دهید.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 12 شهريور 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?