توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

مسابقات دو تخت جمشید

 

مسابقات دو تخت جمشید به مسافت 6 کیلومتر در مورخه 1394/11/9 در شهرستان مرودشت برگزار می گردد.


اعضای منتخب تیم شهرستان اقلید برای حضور در این مسابقات عبارتند از :


1-روح الله رضایی


2-محمد علی اسلمی


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: چهار شنبه 30 دی 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

نهفته های توآ

 

نهفته های توآ::

نهفته ها ، نگفته ها نیستند ، نهفته ها رازها واسرارهای پنهان از عالم بیدار کیهان در جهان خفته ی تن وروان انسان از گشتاور نیروهای عظیم کیهان در محورهای مواج و دوران در دوران جهان تن وروان ، جهان خفته ی انسان به چرخش وکوشش وتلاش تن وجوشش اندیشه با تسلط بر اراده در عالم روان روئیده و سر به بیکران هستی می نهد و جهانی را از راه وخواب غفلت بیدار می کند و خداگونه سیر می نماید .

معابد توآ :

معابد توآ محل عبادت نیاکانمان است ، عبادت پاک سرشتان ونیک اندیشان ، عبادت پاکان و نیکان ، عبادت به تن روان انسان ، انسان به نیایش جهان ، تعالی دهنده ی خویش، فرزانه و فروزنده و روشنایی دهنده ی جهان نیک .

در معابد پرورش و انشاء جهان تن وروان که جایگاه و پایگاه تعالیم ویژه ی کونگ فو برای خود سازی و خود شناسی و خدا شناسی و رسیدن به خدائیست ، ارزش و شکوه انسان دانا به اندیشه ی پویا وتوانای اوست .

ذن توآ :

توآ، جهان تن وروان ، جهان آزمونگاه پرتوان ، از پایانی بی آغاز به آغازی بی پایان ...

 

جهان بیکران توآ با بی نهایت آغاز می شود ، بی نهایت را در می نوردد و در بی نهایت سیر به جهان بی پایان دارد .

در تفکرات عمیق توآ ،در آفریدن جهان ماورائی تن ووران ، آفریدن این جهان ماورائی با نشستن به دنیای عارفانه ی ذن ودل کندن از مادیات ، خواسته ها و آرزوها ، اندیشه به رهایی می دهد وخود را رها و دل در گرو اندیشه ها می نهد وراز زیباییها و شگفتنی های آن را می جوید ومی پوید و از تلاطم وامواج روحی وروانی خود کاسته و خود را به ساحل آرامش می رساند .

تجلی گاه ذن آماده سازی ذهن وجسم وروح وروان برای کنکاش ونگارش نگاره های نیک و گذر از هفت مایگاه جهان ماورائی تن وروان و سیر در عالم بیکران است .

دنیای بیکران توآ از عالم ذن متولد می شود با نگارش ذهن به اوج می رود وبا سیر در بی پایان ادامه می یابد . بی آغازی وتولد این دنیای اندیشه با ذن مسیر خود را تا بی نهایت باز می نماید از سکون وتلاش ذن شروع و به سکون و آرامش ذن سیر می نماید .

در کنکاش و تلاش و نگارش ذهن ، تن مراحل تکنیکی و شناختی وتعالی را طی کرده تا خود را صیقل نماید از آلودگی ها پاک و از تلاطم و ناهماهنگی ها ودشواری ها عبور می نماید تا خود را به کمال و شناخت و آگاهی رساند وبه بالاترین مراحل عارفانه دست یابد ودر آرامشی بیدار در دنیای نامحدود ذن سیر نماید .

ذن در آغاز آگاهی و در سیر رهایی است .

در ورود به معابد انشاء تن وروان در آغاز اندیشه به ذن می رویم وبا نیایش تن وروان ایستاده به راهی که ایستاده ایم به جان به پا بر می خیزیم وجانانه قدم در راه اندیشه ی پویایی تن وروان برای رسیدن به بیکران توان وگذشتن از بنیاد تن در محور علوم عالم از گذرگاه روان در ذن آرام می گیریم .

در ورود ذن به صورت خود آگاه و در بی پایانی توان ، ذن به صورت ناخودآگاه در آرامش سیر می نماید . ذن در خود آگاهی عبور از مرز دانایی و در نا خوآگاهی دانایی وتواناییست .

همراه راه دانایی با ورود و قدم گذاشتن به دنیای بیکران توآ خود را با نشستن در ذن ( ذنای ) به جالش می کشد و پویایی این دنیای روان را با کوشش اراده و پرتوانی و این طریقت را به راستی سیر می نماید .

همراه این سیر راستی با سوگند و نیایش از دنیای مواج و موج در مـوج ، دوران در دوران تکنیک ها ، ترکیب ها با عکس العملی رعد آسا ، صاعقه وار از امواج های نهفته ی کیهان و دوران در دوران کهکشان و مایگاهای سراسر توان  می گذرد واز جوشش تن به روان به پویایی بی پایان به عالم ذن فرو می رود و به آرامشی درونی دست می یابد .

به ذن می نشینیم برای ایستادن ، ایستادن برای جان دادن ، جان برای برخواستن ، به پا خواستن و به پا بر می خیزیم تا سر حد جان ، تا جوشش خون ، تا خروشیدن ، تا مبارزه ، مبارزه علیه ظلم و باطل ، علیه ناتوانی ، سستی ، وبی ارادگی برای کامیسمای ، برای حرکت پویایی تن وروان و شناور شدن در دریای اندیشه ها در امواج کیهانی وکهکشانی برای گذر از هفت مایگاه جهان مینویی. و به جهانی می ایستیم به جان با تسلط بر اراده و مسلط بر توان و در هفتمین مایگاه جهان ماورایی به آرامش ذن و به عمق خود فرو می رویم و به اندیشه می نشینیم و در جهان اهورایی تا رسیدن به خدایی به روان سیر می نماییم .

ذن جهت یابی و نشان دادن راه به همراه است ، شناور شدن در مسیر روان در جهت رشد و تعالی و توانایی ، دانایی، فرزانگی و تکامل است .

ذن متعالی ترین و عارفانه ترین حالت یک انسان متکامل است در آغاز آگاهی و در بی پایان رهایست .

ذن عبادت است عبادت به تن وروان انسان، انسان به نیایش جهان ، جهان آزمونگاه پرتوان ازپایان بی آغاز به آغازی  بی پایان ... 

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: چهار شنبه 23 دی 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

جلسه هماهنگی سبک کونگ فو توآ سنتی

 

جلسه هماهنگی سبک کونگ فو توآ سنتی روز جمعه مورخه 25/10/1394 با حضور مسئولان شهرستانهای استان فارس در دفتر سبک در شیراز برگزار می گردد.

نماینده و مسئول سبک کونگ فو توآ سنتی شهرستان اقلید : سیر راهبان روح الله رضایی


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 21 دی 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

آسیب دیدگی ستون فقرات


آسیب دیدگی ستون فقرات


مقدمه

بیشتر افراد در زندگیشان حتی برای یکبار هم که شده به کمردرد مبتلا شده‌اند و حتی بسیاری از این قبیل بیماران معتقدند که به فیبروزیت ، روماتیسم و یا انواع دیگر بیماریها مبتلا هستند. ولی این عوارض از نظر پزشک متخصص این رشته نیز قابل تفکیک از یکدیگر نیستند. در اغلب موارد تورمی خفیف در مفاصل که اغلب مردم در سنین 40 سالگی دچار آن می‌شوند باعث ایجاد کمردرد شدید می‌شود.
صرفنظر از ضربه‌ها و نیز التهاب و تورم مفصلی ، کمردرد علل مختلفی می‌تواند داشته باشد. عوارض مادرزادی از جمله عواملی هستند که نزد کودکان و یا اشخاص جوان تولید کمردرد می‌کند. کارهای عضلانی شدید هم گاهی اوقات تولید شکستگی خفیف در ستون فقرات می‌نماید. برآمدگی غضروفهای میان مهره‌ای ممکن است باعث ایجاد درد کشنده گردد که از کمر تا ساق پا تیر می‌کشد. بالاخره کمر درد ممکن است ناشی از انواع بیماریهای ستون فقرات باشد.


عوامل بوجود آورنده صدمات ستون فقرات
عوامل زیادى باعث این عارضه مى‌شوند؛ از جمله کشیده شدن ماهیچه‌هاى پشت ، اسپاسم و پیچ خوردگى رباطها که استخوانها را به یکدیگر متصل مى‌کنند، از موارد دیگر مشکلات مفصلها و دیسک هستند. این مشکل اغلب زمانى اتفاق مى‌افتد که شما ماهیچه‌هایى را که براى مدتى بى‌حرکت مانده‌اند به ناگهان و شدیداً به حرکت در مى‌آورید. به عنوان مثال ناگهان مبل سنگینى را جابجا مى‌کنید و یا کارهاى سنگین منزل را انجام مى‌دهید. درد دیسک زمانى اتفاق مى‌افتاد که دیسک بین دو استخوان ورم مى‌کند و به اعصاب فشار مى‌آورد و یا در موقع بلند کردن جسم سنگین دیسک رگ به رگ مى‌شود.


درمان درد مهره‌هاى پائین ستون فقرات
براى تسکین درد بهتر است به پشت خوابیده، در حالى که پتویى را در زیر زانوهایتان قرار داده‌اید، زانوها و باسنتان را خم کنید و یا زانوهایتان را بطور خمیده روى صندلى قرار دهید. قرار گرفتن در این حالت از فشار ، خستگى و سنگینى بدنتان مى‌کاهد. اگر درد شما همچنان ادامه داشت بهتر است استراحت در این وضعیت را یک تا دو روز ادامه دهید ولى بیش از این مدت باعث ضعف ماهیچه‌ها مى‌شود و روند بهبودى شما را کاهش مى‌دهد. بهتر است در چنین مواقعى حتى اگر احساس درد مى‌کنید، هر ساعت براى چند دقیقه قدم بزنید.


شایعترین علائم درد در ستون فقرات
· احساس درد زیر زانوها
· احساس کرختى و بى حسى در ران ،·  پاها و کشاله ران
· تب ،·  تهوع ،·  استفراغ ،·  دل درد ،·  ضعف و عرق
· احساس ضعف و ناتوانی در سرپا ایستادن
· اختلال در راه رفتن


پیشگیری از بیماریهای ستون فقرات و تسکین درد آنها
کمپرس گرم ، درد و اسپاسم ماهیچه‌ها را کاهش مى‌دهد. پس براى ۲۰ تا ۳۰ دقیقه از کمپرس گرم سود ببرید. همچنین کمپرس یخ و ماساژ نیز ممکن است درد را کاهش دهد. براى تسکین ورم و درد مى‌توان داروهایى بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه کرد مثل آسپرین ، استامینوفن ، نپروکسن ، کتوپروفن و ایبوپروفن.


راههای کسب تندرستی و جلوگیری از نارساییهای ستون فقرات
درمان دردهاى پیش رونده پشت باید بر اساس عوامل بوجود آورنده آنها مورد توجه قرار گیرند. ممکن است کاستن از وزن به درمان درد کمک کند، زیرا اضافه وزن دردهاى پشت را شدیدتر مى‌کند. تقویت ماهیچه‌ها و اصلاح وضعیت نشستن ، ایستادن و خوابیدن به درمان دردهاى پشت کمک فراوانى مى‌کند.


جلوگیری از فشار به پشت
هرگز اجسام را در حالت دولا کردن بدنتان از روى زمین بر ندارید، بلکه اشیا را با خم کردن باسن و زانوهایتان بلند کنید. در موقع حمل اجسام پشتتان را صاف نگه دارید و اشیا را در حالى که به بدنتان نزدیک کرده‌اید، حمل کنید. از چرخاندن یا کج کردن بدنتان هنگام بلند کردن اجسام اجتناب کنید. در موقع حمل اجسام سنگین به جاى کشیدن بهتر است آن را هل دهید. اگر مجبورید پشت میز ، فرمان اتومبیل یا کامیون براى ساعتها بنشینید هر چند وقت کمى استراحت کنید و با راست کردن بدن از خستگى آن بکاهید. کفشهاى پهن با پاشنه‌هاى کوتاه (۲‎/۵ سانتىمتر یا کمتر) بپوشید. بطور مداوم ورزش کنید. داشتن زندگى پرتحرک به شما کمک خواهد کرد تا به درد پشت کمترى مبتلا شوید.


بهترین روش نشستن
روى صندلى با یک پشتى باریک به نحوى بنشینید که پشتتان کاملاً صاف بوده و زانوهایتان کمى بالاتر از باسن قرار گیرند. براى این منظور صندلى خودتان را تنظیم کنید و یا با قرار دادن یک چهارپایه در زیر پاها سعى کنید همیشه صاف بنشینید. در موقع چرخیدن در روى صندلى هرگز تنها کمرتان را نچرخانید بلکه تمام بدنتان را بچرخانید. در موقع رانندگى مستقیم بنشینید و صندلى را به سمت جلو تنظیم کنید. نشستن به این روش به شما کمک مى‌کند تا براى کنترل ماشین به جلو خم نشوید. براى قرار گرفتن بهتر پشت فرمان ممکن است پتو یا حوله‌اى را در گودى کمرتان قرار دهید تا در سفرهاى طولانى خسته نشوید.


بهترین وضعیت ایستادن
اگر ناچارید براى مدت طولانى بایستید بهتر است یک پاى خود را روى چهارپایه کوچکى قرار داده و به خمیدگى ستون فقرات فشار بیاورید. هر ۵ تا ۱۵ دقیقه یک بار پاى دیگرتان را روى چهارپایه قرار دهید. در موقع ایستادن گوشها ، شانه‌ها و باسنتان باید در یک خط مستقیم قرار گیرند در حالى که سرتان به حالت مستقیم و شکم به طرف داخل کشیده شده است.


بهترین حالت کمر در موقع خوابیدن
بهتر است به پهلو بخوابید در حالى که زانوها را به طرف شکم خم کرده‌اید. ممکن است بالشى را براى محافظت از گردن در زیر سرتان قرار دهید. همچنین بد نیست که بالشى نیز بین زانوهایتان قرار دهید. اگر خواستید به پشت بخوابید بالش کوچکى در زیر زانوها و حوله‌اى در گودى پشت قرار دهید. هرگز به روى شکم نخوابید مگر اینکه بالشى را در زیر باسنتان قرار داده باشید. از تشکهاى سفت و محکم استفاده کنید. اگر تشک شما بسیار نرم بود، تخته‌اى به قطر ۲/۱ اینچ در زیر تشک قرار دهید.


تقویت ماهیچه‌هاى پشت با حرکات ورزشى
برخى از تمرینات خاص ماهیچه‌هاى پشت را قوى مى‌سازند. اگر به آرامى ماهیچه‌هاى پشتتان را بکشید به قدرت آن خواهید افزود. براى این کار به پشت بخوابید، سپس زانوهایتان را خم کرده و به آرامى زانوى چپ را به طرف سینه خودتان بالا بیاورید و ستون فقرات را به طرف زمین فشار دهید، در این حالت ۵ ثانیه باقى بمانید، سپس با یک استراحت کوتاه همین عمل را با پاى راست تکرار کنید. این تمرین را ده بار پى درپى با جابجا کردن پاى چپ به راست تکرار کنید. اگر ناگزیر به حرکات بدنى خاصى هستید پس بهتر است همیشه بدنتان را آماده و فعال نگه دارید. از اینرو شنا کردن و قدم زدن از مناسبترین ورزشها است.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 12 دی 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

تاثیر ورزش بر سطح کلسترول خون

 

تاثیر ورزش بر سطح کلسترول خون


تحقیقی که اخیرا” در دانشگاه آلابام  بیرمنگهام انجام شده  نشان داده است که فعالیت های بدنی طولانی مدت نسبت به فعالیت های ورزشی سخت و کوتاه مدت اثر بیشتری در کاهش سطح کلسترول خون دارند. اگرچربی خونتان بالا ست باید بدانید که تنها استفاده از رژیم غذایی کم چربی نمی تواند شما را در کاهش سطح کلسترول خونتان یاری نماید برای این امر باید میزان کالری دریافتی خود را نیز کنترل نمایید. به عبارت دیگر رژیم غذایی تنها هنگامی می تواند سطح کلسترول خون شما را تنظیم نماید که میزان کالری دریافتی نیز تا حد نرمال تقلیل یابد چربی های اشباع شده در گوشت و فرآورده های تهیه شده از شیر کامل در بدن انسان تبدیل به ماده ای به نام استن می شوند. کبد از این ماده برای ساختن کلسترول استفاده می کند. در صورتی که
میزان کالری که شما می سوزانید بیش از آن حدی باشد که وارد بدن شما شده است
بدن از استن برای تولید انرژی و جبران این کمبود استفاده می کند. به
عبارتی دیگر ورزش با افزایش مصرف کالری و استفاده از استن در تولید انرژی و
جبران کمبود کالری، از تجمع این ماده در بدن شما جلوگیری به عمل می آورد.
حال نکته مهم این است، کدام ورزش برای شما  مفید تر خواهد بود. ورزشهای سخت
موجب بروز آسیب های عضلانی و به تبع آن دردها و کشیدگی ها و کوفتگی های
ماهیچه ای می شود. لذا انجام آن می تواند موجب شود که شما تا چند روز بعد
از انجام یک تمرین نتوانید تمرین دیگری را انجام دهید در صورتی که انجام
فعالیت های سبک تر و طولانی مدت این آسیب ها را وارد ننموده و به شما اجازه
می دهد تا با انجام یک فعالیت مستمر و همه روزه بدن خود را در کاهش سطح
کلسترول خون یاری کنید
افزايش كلسترول مفيد با ورزش
تحقيقات نشان مي دهد كه ورزش هاي ايروبيك مي تواند باعث افزايش كلسترول HDL(موسوم به كلسترول خوب) در بدن شود، اگرچه تحقيقات دانشمندان نشان مي دهد كه ورزش به تنهايي نمي تواند براي كنترل چربي بدن كافي باشد. براساس تحقيقات جديد دانشمندان ورزش هاي هوازي مثل پياده روي، دوچرخه سواري يا شنا، به مدت حداقل دو بار در تايم هاي يك ساعته يا چهار بار در تايم نيم ساعته طي يك هفته مي تواند ميزان HDL خون را افزايش دهد.
براساس تحقيقاتي كه پزشكان در دانشگاه توكيو انجام دادند و طي آن نتايج 25 كار پژوهشي روي ارتباط ورزش و ميزان كلسترول HDL خون بررسي شد مشخص گرديد ورزش هوازي به مدت حداقل دو ساعت در هفته مي تواند ميزان HDL خون را افزايش دهد. در مجموع در اين مطالعات بيش از هزار و 400 زن و مرد مورد بررسي قرار گرفتند. در اين تحقيق افراد به 3 گروه مختلف تقسيم شدند، اول گروهي كه طي هفته 3 يا 4 بار بين نيم تا يك ساعت ورزش هاي مختلف هوازي انجام مي دادند، دوم گروهي كه ميزان ورزش هفتگي آنها كمتر از يك ساعت بود و سوم گروهي كه تقريباً هيچ ورزشي انجام نمي دادند، در نهايت پس از 8 تا 12 هفته تمرينات مشخص شد افرادي كه ورزش منظم مي كردند افزايش نسبي كلسترول HDL در خون آنها مشهود بود كه در دو گروه ديگر اين تغيير ديده نشد. افزايش كلسترول HDL برخلاف كلسترول LDL يك حسن محسوب مي شود و در واقع موضوع مهم در مورد چربي ها نسبت ميان كلسترول HDL و كلسترول LDL است و اگر افزايش HDL باعث بهبود اين نسبت شود خطر سكته قلبي و بيماري هاي قلبي كاهش مي يابد.براساس نتايج تحقيقات گروه پزشكي قلبي سانفرانسيسكو افزايش HDL و كاهش نسبت LDL به HDL مي تواند 5 درصد حملات قلبي در مردان و 7 درصد حملات قلبي در زنان را كاهش دهد. در حال حاضر در بسياري از نقاط جهان افراد به دليل مشكلات مختلف نمي توانند زمان هاي زيادي را به ورزش اختصاص دهند اما دكتر يانكي كايامادا پزشك ارشد اين تحقيقات مي گويد حتي مدت كوتاه ورزش كردن، حتي يك تمرين  15 دقيقه، به صورتي كه هر روز باشد، يا زمان بيشتر مثلاً 30 دقيقه 3 يا 4 بار در هفته مي تواند تاثيرات بسيار مثبتي روي سلامتي افراد داشته باشد و باعث كاهش احتمال بيماري هاي قلبي در آنها شود. دكتر كايامادا مي گويد بيشترين تاثير افزايش HDL در افرادي است كه اضافه وزن ندارند و رژيم هاي غذايي آنان سالم است.


بیماری قلبی:

تحقیقات بسیاری نشان داده اند كه ورزش مرتب خطر حمله ی قلبی را كاهش می دهد. خصوصا در افرادی كه بیماری عروق كرونر دارند.
 
منافع خاصی كه از ورزش برای افرادی كه بیماری قلبی دارند حاصل می شود شامل:


تقویت شدن عضله ی قلب
 
حملات كمتر آنژین قلبی
 
كاهش سطح كلسترول
 
كاهش تشكیل پلاك درون شریانها
 
كنترل بهتر وزن و كلسترول
 
ورزش ایروبیک (هوازی) ورزشی است که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حمله قلبی را کاهش دهد.
 
كلسترول بالا

کلسترول در سلولهای مختلف بدن یافت می شود. کلسترول در واقع برای حیات ضروری است اما اگر میزان نوع بد كلسترول در خون افزایش یابد می تواند موجب بیماری قلبی شود.
 
به گفته دکتر ریچارد استین سخنگوی انجمن قلب آمریکا ، ورزش منظم هوازی كلسترول خوب خون را بالا می برد و كلسترول بد را كاهش می دهد. همچنین او تاكید می كند هنگامی كه ورزش با رژیم غذایی سالم و كم چرب همراه شود این تغییرات واضحتر خواهند بود.
ورزش ایروبیك یا هوازی نوعی از ورزش است كه می تواند باعث بهبود سطح كلسترول شود
بهترین نتیجه اي که از تمرینات ورزشی گرفته می شود این است که احتمال ابتلاي شما را به بسیاري از بیماري هاي جدي و کشنده مثل بیماري هاي قلبی، فشار خون بالا، پوکی استخوان، دیابت، چاقی، کلسترول بالا، سرطان سینه ، ایست و حملات قلبی و ورم مفاصل کاهش می دهد.
فواید دیگر ورزش کلید اصلی لاغر شدن و لاغر ماندن تنظیم نقطه چربی می باشد . یعنی بدن شما بیشتر چربی سوز شود تا ذخیره ساز چربی . چطور؟ با درست خوردن و بیشتر ورزش کردن. ورزش نقش مهمی را در تنظیم دوباره میزان آمینوآلکائیل ایفا می کند. اگر شما به طور مداوم در حال رژیم گرفتن و از دست دادن وزن بوده اید اما به یک نقطه رکود و سکون رسیده اید احتمالا بدن
شما تصمیم گرفته تا تعادل نقطه چرب ی در بدنتان حفظ شود . با افزایش میزان ورزش شما می توانید بدن را دوباره به حالت چربی سوزي برگردانده و به کم کردن وزن ادامه دهید.

خطر و شدت ابتلا به بیماري دیابت غیر ارثی را کاهش می دهد

ورزش ملایم و آرام که فقط 200 کالري در روز می سوزاند مانند یک پیاده روي 30 دقیقه اي می تواند خطر ابتلا به دیابت غیر ارثی را بکاهد. ورزش تاثیرانسولین را با کمک در رفع قند از خون قبل از اینکه به عنوان چربی ذخیره شود افزایش می دهد.
انسولین از تغییر و بازگشت چربی به گلوکز هم ممعانت می کند . تاثیر بیشتر انسولین با میزان پایین فشارخون ، میزان بالاي کلسترول خوب (بی ضرر ) و احتمال کم ابتلا به بیماري هاي قلبی نیز ارتباط دارد. ایمنی و مصونیت بدن را افزایش می دهد .
ورزش مرتب و ملایم تعداد سلولهاي گلبول سفید را افزایش می دهد تا توانایی بدن در برابر عفونت ها بیشتر شود. ورزش همچنین تعداد سلول هاي کشنده (سلولهاي بخصوصی که براي جنگ با بیمارهاي جدي و خطرناك تجهیز می شوند ) را افزایش می دهد و تولید پادزهر ها را در بدن می افزاید.
راه دیگري که ورزش توسط آن ایمنی بدن را افزایش می دهد کاستن استرس و نگرانی است . زیرا استرس به خودي خود می تواند سیستم ایمنی بدن را تحت فشار و تاثیر منفی خود قرار دهد.
ورزش های هوازی
ورزش های هوازی، ورزش هایی هستند که طي آن، تعداد زیادی از عضلات به کار گرفته شده و سبب افزایش ضربان قلب شما می شوند. در ورزش های هوازی تنفس شما عمیق تر خواهد بود. انجام ورزش های هوازی به مدت 30 دقیقه و حداقل 4 تا 5 روز در هفته برای شما بسیار سودمند خواهد بود. شما می توانید این 30 دقیقه را به دفعات تقسیم کنید، به عنوان مثال 10 دقیقه پیاده روی بعد از صرف سه وعده اصلی غذایی. اگر برای مدت زیادی ورزش نکرده اید قبل از هر چیز از پزشک خود در مورد افزایش فعالیت بدنی سئوال كنيد. قبل از ورزش به مدت 5 دقیقه بدن خون را گرم، و پس از ورزش بدن خود را سرد کنید. می توانید ورزش را به مدت 5 تا 10 دقیقه در روز شروع کرده، رفته رفته مدت آن را افزایش دهید تا بتوانید 150 تا 200 دقیقه در هفته ورزش کنید.
همیشه برای زمان ورزش خود برنامه ریزی کنید. اگر منتظر رسیدن زمان خالی برای انجام ورزش هستید، این فرصت هرگز دست نخواهد داد. انجام فعالیت‌های ورزشی به صورت دسته جمعی و همراه سایر اعضاي خانواده یا دوستانتان می تواند لذت بخش تر بوده و انگیزه بیشتری برای ورزش در شما ایجاد کند. همچنین فراموش نکنید هنگام ورزش به مقدار کافی آب بنوشید. ورزش های هوازی مانند:

•قدم زدن یا به آهستگي دویدن
•شنا یا نرمش در آب
•دوچرخه سواری
•رقصیدن
•ورزش هایی مانند والیبال، بسکتبال، تنیس و ...
•شرکت در کلاس های ایروبیک

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 12 دی 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مسابقات کونگ فو پیشکسوتان

برگزاری مسابقات کونگ فو توآ پیشکسوتان در مورخه 12/10/1394 در شهرستان شیراز


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 12 دی 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مسابقات کونگ فو توآ

 

مسابقات کشوری کونگ فو توآ سنتی در بخش ممای در مورخه 18/10/94 در شهرستان کرج برگزار می گردد. .

نفرات اعزامی از استان فارس برای حضور در این مسابقات :
 
1- روح الله رضایی
 
2- آقای شیروانی 

برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: جمعه 11 دی 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مسابقات اسکای رانینگ -جام توچال

 

تیم اسکای رانینگ شهرستان اقلید در مسابقات اسکای رانینگ جام توچال که در مورخه 10/10/1394 در تهران برگزار گردید موفق به کسب مقام دوم تیمی استان فارس و در انفرادی آقای محمد علی اسلمی موفق به کسب مقام سوم و آقای روح الله رضایی موفق به کسب مقام پنجم گردید.


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: جمعه 11 دی 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

مسابقات اسکای رانینک کشوری

 

تیم اسکای رانینگ شهرستان اقلید به عنوان نماینده استان فارس در مسابقات کشوری که در تاریخ 10/10/1394 در استان تهران برگزار می گردد شرکت می نماید .

اعضای تیم شرکت کننده در این مسابقات عبارتند از:

1- روح الله رضایی

2- محمد علی اسلمی

3- اسماعیل صفری


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 7 دی 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?