توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

دلایل توصیه اکید به ورزش

دلایل توصیه اکید به ورزش


امروز براتون ۱۰ دلیل مهم برای ورزش کردن رو آماده کردم و در اختیارتون قرار میدهم که امیدوارم به دردتون بخوره

آیا شما هم احساس افسردگی میکنید و از احساس ضعف در طول روز رنج میبرید؟ با کمی تحرک وحتی با بالا رفتن از پله ها خسته میشوید؟ و …

درمان این مشکلات را در زیر براتون بیان میکنم .

۱- انجام حد اقل ۵ دقیقه ورزش قلبی و عروقی در روز میتواند به شما احساس شادی بدهد . هنگامی که شما در حال تحرک هستید مغز شما سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین آزاد می کند که این هورمونها به شما احساس خوبی میدهند . بنابراین میتوانید با روزانه کمی پیاده روی شادتر و سرحالتر باشید.

۲- ورزش کردن تاثیر زیادی بر کاهش استرس دارد . بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش ملایم میکنند استرس بسیار کمتری نسبت به کسانی که ورزش نمیکنند دارند .

۳- وقتی شما به صورت مداوم ورزش کنید مفاصل بدن شما روانتر حرکت خواهد کرد و ذهن و فکر شما احساس سبکی میکند و راحت تر میتوانید تصمیم بگیرید . و وقتی که ذهن شما خسته است شما میتوانید استرس بیشتری را تحمل کنید . اکثر مردم ورزشهای سبک مانند دویدن و پیاده روی و هنر های رزمی و دوچرخه سواری را ترجیح میدهند .

۴- ورزش کردن مداوم حس راحتی در زندگی را به ارمغان می آورد . ورزش کردن باعث افزایش قدرت و بهبود آمادگی جسمانی و قلبی عروقی میشود و حس راحتی و آرامش به شما میدهد .

۵-با ورزش کردن مداوم سیستم ایمنی بدن بهبود می یابد و ایمنی بدن را بالا میرود . باعث فراخ شدن ریه ها و دفع مواد سرطان زا از طریق افزایش فعالیت سیستم لنفاوی و تخلیه ضایعات از بدن میشود . وقتی خون شما پمپاژ میشود باعث افزایش آنتی بادی ها و گلبول های سفید خون میشود که خود باعث شناسایی باکتری های بیماری زا و حمله به آنها میشود .وقتی شما ورزش می کنید، از انتشار هورمون های مرتبط با استرس است کاسته میشود.

۶- ورزش کردن باعث افزایش حس مشارکت در زندگی شده و برای شما شادی و نشاط روحی را به ارمغان می آورد . باعث میشود حالات اجتماعی شما متحول شده و روحیه فعالیتهای جمعی شما بیشتر شود .

۷- ورزش کردن باعث میشود که حتی در دوران پیری هم بدن و وزن سالم داشته باشید . باعث حفظ تحرک ستون فقرات میشود . هنگامی که ستون فقرات سالم باشد بدن به صورت اتوماتیک بدرستی کار میکند . باعث تقویت عضلات و ماهیچه ها میشود .

۸- ورزش کردن باعث خواب بهتر و راحت تر میشود . هنگامی که شما خواب هستید درجه حرارت بدن پایین می آید و این باعث خواب راحت میشود .وقتی شما ۵ ساعت قبل از خواب به مدت ۳۰ دقیقه ورزش میکنید درجه حرارت بدن شما افزایش میابد

۹- باعث افزایش انرژی بدن میشود . طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده که کسانی ورزش میکنند تمام کارهایشان را در سریع ترین وقت ممکن و به نحو احسن انجام میدهند . اگر شما به تازگی شروع به ورزش کردن کرده اید ممکن است در اوایل به مدت یک هفته تا ده روز احساس خستگی کنید اما پس از طی این مدت بدن شما عادت کرده و احساس بهتری خواهید داشت .

۱۰- ورزش کردن باعث کاهش افسردگی و اضطراب میشود . در داده های اپیدمیولوژیک خوب وجود دارد نشان می دهد که افراد فعال کمترافسردگی کمتری نسبت به افرادغیر فعال دارند . دکتر جیمز بلومنتال که یک روانشناس بالینی میباشد میگوید : ورزش نه تنها برای درمان افسردگی مهم است بلکه از بروز آن نیز جلوگیری میکند .

بنا به دلایلی که در بالا خدمتتون عرض کردم دلیلی برای عدم ورزش کردن از طرف شما وجود ندارد و پیشنهاد میکنم از همین امروز حتی شده با حداقل با ۳۰ دقیقه پیاده روی شروع کنید و در روزهای آینده به ورزشهای بزرگتر بپردازید .

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

نکاتی برای افزایش وزن و رشد عضله

 

نکاتی برای افزایش وزن و رشد عضله

فیزیک بدنی فرد تا حد زیادی به عوامل ژنتیکی بستگی دارد، به همین دلیل است که افزایش وزن و رشد عضله  برای فردی که طبیعتا" لاغر است مشکل می باشد. بدن انسان می تواند تا اندازه ای از طریق ورزش و افزایش مصرف غذا تغییر کند. افزایش و یا دوباره به دست آوردن وزن می تواند به اندازه ی کاهش آن دشوار باشد.

دلایل لاغری:
برخی از دلایل رایجی که چرا یک فرد ممکن است به سختی وزن اضافه کند عبارتند از: ژنتیک، به اندازه کافی غذا نخوردن، داشتن سبک زندگی فعال از لحاظ جسمی و  یا شغلی، ورزش بیش از حد.
لطفا" توجه داشته باشید که برخی از افراد به دلیل ناتوانی جسمی، اختلالات غذاخوردن، سوء مصرف مواد، یا وضعیت پزشکی جدی بیش از حد لاغر هستند، به این شرایط در این مطلب پرداخته نشده است.

ابتدا با پزشک مشورت کنید:
همیشه قبل از شروع هر برنامه افزایش وزن به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند:
• با یک چک آپ، امکان وجود زمینه بیماری که ممکن است باعث لاغری شما باشد، مانند پرکاری تیروئید را تشخیص دهد.
•  وزن مناسب قد و ساخت بدنی شما را پیشنهاد کند.
• رژیم غذایی و سطح فعالیت بدنی شما را ارزیابی کند.
• در مورد رژیم غذایی، ورزش و تغییر شیوه زندگی توصیه هایی بکند که افزایش وزن را در شما تشویق کند.
• در صورت لزوم شما را به متخصصان دیگر مانند متخصص تغذیه معرفی کند.

بیشتر بخورید – اول کیفیت،دوم کمیت:
کمبود وزن معمولا" هنگامی رخ می دهد که انرژی دریافتی کمتر از انرژی مصرفی باشد. به عبارت دیگر برای اضافه کردن وزن باید بیشتر بخورید. راز افزایش وزن سالم این است که همه کالری دریافتی خود را تا آنجا که ممکن است غنی از مواد مغذی کنید. مصرف غذاهایی بدن کالری و مواد مغذی مانند نوشابه و چیپس هیچ کمکی به شما برای رشد عضله و افزایش وزن نخواهد کرد.

پیشنهادات این قسمت عبارتند از:
۱- مقدار کالری دریافتی از مواد غذایی را محاسبه کنید. شاید به این نتیجه برسید که میان انرژی مصرفی و انرژی دریافتی از مواد غذایی تعادلی وجود ندارد.
۲- هر روز سه وعده غذای خوب بخورید. اگر می توانید مقدار غذای هر وعده را زیاد کنید.
۳- اگر اشتهای کمی دارید، غیر از وعده های غذایی سعی کنید از میان وعده نیز غافل نشوید. قبل و بعد از غذا و نه همراه غذا مایعات بنوشید. این مسئله باعث می شود تا معده شما جای بیشتری برای غذا داشته باشد.
۴- برای افزایش موفقیت آمیز وزن  لازم است مصرف روزانه کربوهیدرات ها را افزایش دهید. از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات اجتناب کنید.
 
۵- مصرف مقادیر زیادی از پروتئین های رژیمی، رشد عضلات را سریع تر نمی کند و فشار غیر ضروری بر بدن به خصوص کلیه ها وارد می کند. از رژیم های غذایی با پروتئین بالا اجتناب کنید.
۶- یک میان وعده سالم ممکن است شامل میوه، ماست، کلوچه، پودینگ برنج، کاستارد کم چرب و یا مکمل غذایی مایع باشد.
۷- از مصرف تنقلات پر چرب اجتناب کنید. در عوض، مواد مغذی مانند آوکادو یا آجیل را انتخاب کنید.
۸- به مواد غذایی معمول خود برخی از کالری های کنستانتره، مثل پنیر رنده شده بیافزاید. کره بادام زمینی یا بادام با کلوچه سبوس دار بخورید.
۹- برای سالاد از روغن های سالم مانند روغن زیتون، آوکادو، آجیل و دانه آفتابگردان استفاده کنید.
۱۰- ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پودر شیر خشک به سوپ، گوشت، پوره سیب زمینی و شیر اضافه کنید.

ورزش های قدرتی:
ورزش های قدرتی باعث رشد عضلات می گردد. نمونه هایی از ورزش قدرتی شامل استفاده از وزنه های آزاد، دستگاه های بدنسازی،استفاده از وزن بدن در فعالیت می شود. در این مرحله پیشنهاداتی برای شما داریم:
به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.شما به راهنمایی مربی بدنسازی، متخصص فیزیولوژی ورزش نیاز دارید تا مطمئن شوید که هر یک از ورزش ها را به درستی انجام می دهید. مشاوره خوب وزن را افزایش داده و خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

دو یا سه بار در هفته ورزش کنید و به عضلات تان برای ریکاوری اهمیت دهید. اگر گاهی وقت ها برای وسوسه می شود که بیشتر ورزش کنید، به یاد داشته باشید که رشد عضلانی در دوران بهبودی (ریکاوری) رخ می دهد. ورزش های ترکیبی را که در آن ها گروه های عضلانی اصلی مختلف کار می کنند،انتخاب کنید: به عنوان مثال، اسکوات. سعی کنید به جای تمرینات طولانی مدت، تمرینات کوتاه مدت و با شدت بالا انجام دهید.زمان و یا پول خود را برای  پودر، قرص و محصولاتی که ادعا می کنند باعث افزایش توده عضلانی می شوند، هدر ندهید. این ادعاها به صورت علمی ثابت نشده اند.

تغییر شیوه زندگی
هر زمانی که گرسنه نیستید غذا بخورید. نه اینکه هر وقت گرسنه بودید غذا بخورید. سعی کنید در جاهای که بیشتر سرکشی می کنید و یا بیشتر استفاده می کنید، مواد غذایی مغذیی که نیاز به صرف وقت برای تهیه و یا گرم کردن ندارند قرار دهید، مثلا"در کابینت، یا در اتاق کار. وعده های کوچک از مواد غذاهای حاوی پروتئین، قبل و بعد از هر جلسه تمرین، مصرف کنید، این کار باعث رشد بافت عضلات بدن می شود. آماده باشید که مقداری چربی نیز اضافه کنید. افزایش توده عضلانی بدون افزایش چربی بدن غیر ممکن است.

پیگیری پیشرفت افزایش وزن:
اگر شما افزایش وزن خود را پیگیری کنید به افزایش انگیزه شما برای ادامه کمک خواهد کرد. پیشنهادات این مرحله شامل موارد زیر می شوند:
 یک دفتر یادداشت برای نظارت بر مصرف انرژی و برنامه های ورزشی داشته باشید. ثبات داشته باشید. برای افزایش وزن لازم است که مصرف مواد غذایی روزانه خود را افزایش دهید. شاید نوشتن برنامه های غذایی به شما کمک کند. اطمینان حاصل کنید که اهداف شما واقع بینانه هستند.به عنوان مثال، افزایش چند کیلو ممکن است یک سال طول بکشد. پس افزایش وزن بدن بدون چربی هم طول می کشد در نتیجه با دستاوردهای کوچک نا امید نشوید. به طور منظم برای ارزیابی پیشرفت خود به پزشک مراجعه کنید.

به خاطر داشته باشید:
افزایش وزن بدن یک فرایند آهسته است که ماه ها و سال ها طول می کشد و نه روزها و هفته ها. قبل از شروع هر برنامه ی افزایش وزن به پزشک مراجعه کنید. برای افزایش وزن، باید بیشتر بخورید و رشد عضلانی را تحریک کنید. زمان و یا پول خود را برای  پودر، قرص و محصولاتی که ادعا می کنند باعث افزایش توده عضلانی می شوند، هدر ندهید.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

رازهایی برای افزایش قدرت ذهن

رازهایی برای افزایش قدرت ذهن

بسیاری از افراد نگران سلامت جسمی و فیزیکی خود هستند و برای آن تلاش زیادی می‌کنند، اما سلامت ذهنی و افزایش توانایی ذهنی نیز یکی از مهم‌ترین عوامل سلامت افراد محسوب می‌شود.

به گزارش تراز، بسیاری از افراد خصوصا مدیران برای موفقیت در کار خود؛ همواره در حال تلاش برای حفظ قدرت بدنی و بهداشت هستند اما این نکته بر کسی پوشیده‌نیست که قدرت ذهنی از اهمیت بالاتری برخوردار است.
این توانایی ذهنی مخصوصا برای افراد شاغل در زمینه کارآفرینی اهمیت بالایی دارد. افزایش قدرت‌ذهنی از طریق شناسایی اموری که افراد هوشمند انجام می‌دهند، امکان‌پذیراست.

«امی مورن» روانپزشک و مددکار اجتماعی، یافته‌های خود از عملکرد افراد با قدرت ذهنی بالا را در مجله فوربس به انتشار گذاشته‌است. به گفته این پزشک اموری که افراد با قدرت ذهنی بالا انجام می‌دهند عبارتند از:

۱.وقت خود را با احساس تاسف هدر نمی‌دهند.
افرادی که از قدرت ذهنی بالایی برخوردار هستند، هیچ‌گاه برای موقعیت‌های از دست‌رفته‌خود احساس تاسف نمی‌کنند. آن‌ها مسئولیت فعالیت‌های خود و نتایج آن را می‌پذیرند و این حقیقت که در برخی مواقع سختی‌هایی در زندگی وجود دارد را پذیرفته‌اند.

در موقعیت‌ها و پدیده‌های منفی، تنها با بیان جملاتی ساده نظیر "شاید دفعه بعد اتفاق خوبی بیافتد" خود را آرام می‌کنند و وقت خود را به‌خاطر چیزی که از دست‌رفته‌است، هدر نمی‌دهند.

۲.شرایط را مدیریت می‌کنند.
این افراد به‌کسی اجازه حقیرساختن و یا ناراحت کردن خودشان را نمی‌دهند. آن‌ها این مسئله را درک کرده‌اند که هرفرد، خود مسئول اعمال و احساساتش است. افراد هوشمند درک‌کرده‌اند که قدرت آن‌ها به‌واسطه توانایی مدیریت موج‌های مخالف در مسیر حرکت به‌سوی اهداف است.

۳.تغییرات را می‌پذیرند.
این افراد تغییرات را می‌پذیرند و به آن خوشامد می‌گویند. آن‌ها از ناشناخته‌ها نمی‌ترسند بلکه از رکود می‌ترسند، محیط حاصل از تغییرات و عدم اطمینان حتی می‌تواند برای این افراد انرژی‌بخش و الهام‌بخش نیز باشد.

۴.انرژی خود را برای اموری که برآن‌ها کنترل ندارند، هدر نمی‌دهند.
این افراد درمورد مسائلی نظیر ترافیک، از دست‌رفته‌های زندگی یا رفتار مردم که توسط آن‌ها کنترل نمی‌شود صحبت نمی‌کنند. در شرایط بد آن‌ها می‌دانند که تنها چیزی که بر آن کنترل دارند واکنش و نگرش آن‌هاست و به‌همین دلیل سعی می‌کنند تا بهترین عملکرد را در این عوامل داشته‌باشند.

۵.ریسک امور را می‌سنجند.
افراد با قدرت ذهنی بالا، مقدار ریسک امور را محاسبه می‌کنند که این امر با بی‌پروا حرکت کردن‌، متفاوت است.
با قدرت ذهنی و تمرین، می‌توان خطرات و مزایا امور را به‌درستی تعیین و جنبه‌های منفی بالقوه و بدترین حالات را قبل از انجام هرکاری ارزیابی ‌کرد.

۶.از گذشته استفاده می‌کنند.
به عقیده این افراد در گذشته و تجارب آن، قدرتی نهفته‌است اما نباید انرژی ذهنی را در امور گذشته هدر داد بلکه باید از آن برای ساختن موقعیت کنونی و آینده استفاده‌کرد.

۷.از پیروزی دیگران شاد می‌شوند.
احساس شادی واقعی در هنگام موفقیت دیگران، نیاز به قدرت و صلابت شخصیت دارد. افراد با توانایی ذهنی بالا از پیروزی افراد دیگر رنجیده نمی‌شوند و احساس حسادت نمی‌کنند. آن‌ها برای موفقیت خود به‌سختی تلاش می‌کنند و با تکیه بر میانبرهای موجود، سعی در کسب بهترین نتایج دارند اما از موفقیت دیگران ناراحت نمی‌شوند و خود را درگیر ناامیدی‌ها و ناراحتی‌ نمی‌کنند.

۸.بعد از هرشکست، با امید بیشتر شروع می‌کنند.
حتی بهترین کارآفرینان نیزاعتراف می‌کنند که تلاش‌های اولیه آن‌ها با شکست مواجه بوده‌است. افراد توانا خواهان شکست‌های پی‌درپی هستند و معتقدند که این شکست‌ها تجارب زیادی برای نزدیک شدن به اهداف نهایی‌شان در پی خواهد داشت.

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

پاکان ، انسانیت ::

 

پاکان ، انسانیت ::

در پیشگاه انسانیت

بگذارید که انسان ، انسان باقی بماند

انسان اشعه ی پرتوان و حاکم بر تاریکهای زمان از جوشش تن به روان ، از اندیشه فوران ،

با گامی به سوی خود و در گامی در پیشگاه انسانیت در جهان دوران

انسان در طریقت گوهر نمای هستی است ، سفرش به خود شناسی است ، سفر به کُنه وذات حقیقی  تا رسیدن به شناخت وخدای خود درک اعماق وجودی و ستایش خدای خود

رشد انسانی ما به چیست ؟جهت وسوی آن وسیر آن به کجاست ! آیا به انسان بودن خود ایمان داریم آیا بخه ذات وحقیت خود اعتقاد داریم آیا تمامی افکار و اندیشه های ما انسانی است آیا حرکت و سیر آن سمت وسوی انسانی دارد ؟

سیرمان در این عالم خدایی وجهان ماورائی سمت وسویی خدایی دارد ؟با کدامین توشه همراه است ؟توشه ی سفرمان به سمت وسیر الهی با کدامین اندیشه ها آمیخته شده و سرشار وهمسو گشته است ؟

انسانی به پاکی خواهد اندیشید که ذات وجوهره ی هستی اش سیردر ماورای هستی و ایمان به جهان ماورائی دارد .اندیشه پلید انسان را از خواستن باز می دارد و در جهت رشد و تعالی انسانی آدمی را از تلاش وکوشش بر حذر می دارد چرا که اراده ای در او نمی بیند ، شکوه و عظمتی از او نمی بیند با تسلط بر اراده و اندیشه نیک انسان در مسیر الهی قرار گرفته و به پیش می رود و سیر در جهان هستی هستا می نماید .

این پاکی ذات الهی که انسان راخدا گونه می نماید و او را در پیشگاه انسانیت به پیش می راند و به پاکی و راستی و درستی او بر سیطره ی جهان خدایی سوگند یاد می کند ،به جهان انسانی حاکم می شود .

رسالت انسان پاک سرشت است که به پاکی و درستی اندیشیده وبه راستی قدم در طریقت جهان خدایی نهاده و انسانیت را به نهایت کمال و شایستگی خویش رسانده است چرا که هر انسان به اصل و جوهره ی خویش بر می گرددو انسان پاک سرشت به خدا و به اصل وجوهره ی خدایی .

پس بگذارید که انسان ، انسان باقی بماند چرا که از اندیشه نیک خدا و از انسان خدایی ، حقیقت به جا می ماند .

از اندیشه نیک انسان برتر به بار می نشیند و از انسان بر تر در پیشگاه انسانیت انسانی خدایی به هستی شکل می گیرد .

انسان بر تر در پیشگاه عظمت و شکوه هستی هستا ( خداوند ) سر فرود می آورد از اندیشه های عارفانه و پاکانه و به ستایش و پرستش خدای خود می پردازد که از انرژی های بیکران در سر تاسر این جهان هستی به پاکی گسترانده تا پاکان ونیکان همه جا را فرا گیرند تا پلیدی از اندیشه ها بزدایند .

پس ای انسان عظمت وشکوه پروردگارت را در پندار و کردارت نمایان کن وبا پاکی و فر و شکوهت در پیشگاه انسانیت ، خدایت را ...

تا انسانیت را به اوج  و آماج هستی خود رسانده و خدا را از بلندای انسانیت در پرتو ذات حقیقی به سپاس وستایش اندیشه کند .

ای انسان اندیشه کن ...

به راهی که بیش از دو گام نیست ،گامی به سوی خود وگامی در پیشگاه انسانیت

بدان وآگاه باش و به پاکی اندیشه کن و به راستی قدم در طریقت هستی بنما

و سر فرود آر به پیشگاه هستی هستا

خدای بی همتا

پاسداران انسانیت ، پیشتازان برتر منشی ،نیکی پناه شما باد .

در اندشه ایم ...


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

پاکان ، اسطوره ::

پاکان بی پایان ...

تمام هستیم بی پایان

درونم آتش است ، درون این جهان ِ کهکشان که عالم تن است ، تمام جان من توان این تن است .

هم آتش درون ، هم آتش برون ، که شال سرخ هم به رنگ آتش است و شال سرخ هم به دور آتش است .

تمام ذات من توان شعله ها ، که شال سرخ هم از این توان سر است .

پویایی توان ، پایایی جهان در کشف بی زمان

آغازی بی پایان ...

جاودانه در زمان ، اسطوره ی توان ،پاکان در این جهان

واین آغاز شکوه و عظمت انسان برتر رشد یافته از کمال و طی طریق در کشف اسرار و مکاشفه و گذراز اندیشه های عرفانی و هفت مایگاه طریقت دانایی جهان خودآیی وبیکران جهان خدایی است.

واین آغازی بر بی پایانی جهان ماورائی در طریقت گوهر نمای هستی است که سرشار از انرژی های کیهانی ، اندیشه ها ونیایش های عرفانی است . که از ذات اندیشه به بیکران هستی پیوند می خورد و به بی پایانی خود در جهان هستی می اندیشد . 

پاکان اسطوره ی بی پایان ...

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

حضرت علی (علیه السلام)

 

حضرت علی (علیه السلام) فرموده است :

کسـیکـه در آمــوخته هــای خـود بسـیار بیندیشــد دانش خــود را اســتوار سـاخته و

بفهم مطالبی که نمی فهـمد نائل می  گردد.

 ***************************

«ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و روز پدر بر همه پدران بزرگوار گرامی باد»

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

همایش رزمی کاران 1387 تهران -ونک

             سیر راهبان روح الله رضایی

 

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

داوری مسابقات کیک بوکسینک کشوری - تهران 1387

                 سیر اهبان روح الله رضایی

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

چگونه قدرت تجسم خود را افزایش دهیم

چگونه قدرت تجسم خود را افزایش دهیم

در این باره فکر کنید: هرآنچه ما انجام می دهیم از یک اندیشه آغاز می شود. هر عمل، هر کلمه، هر ابداع از تجسم های ما بوجود آمده است. توانایی دیدن چیزها قبل از اینکه رخ دهند ما را قادر می سازد تا رویاهای خود را دنبال کنیم و در نهایت آنها را انجام دهیم. در واقع، تجسم بهتر آینده ای که به دنبالش هستیم، شانس ما را در تحقق آن افزایش می دهد.

آموزش ذهن، آموزش جسم است

مغز نمی تواند بین یک اقدام واقعی با یک اقدام ذهنی تفاوتی را دریابد. تحقیقاتی که در این باره انجام شده نشان می دهد که تفکر درباره یک اقدام، حتی اگر بدن ما در حالت استراحت باشد، منجر به تحریک و فعالیت رشته های عصبی مرتبط در مغز می شود به گونه ای که واقعاً آن کارها را انجام داده اید.

برای تجربه بهتر این موضوع، این تمرین را انجام دهید: سعی کنید که در دهان خود بزاق (آب دهان) تولید کنید. کار خیلی سختی است.حال تجسم کنید که یک آلوی نرم ورسیده، ترش و آبدار در دهان خود دارید و با زبان خود، آن را به این طرف و آن طرف دهان خود می اندازید. در این حالت به سادگی، بزاق دهان تولید می شود

این هم یک خبر خوب: آموزش های ذهنی می تواند تقریباً تمام مهارت های ما را بهبود داده و سرعت ما را در رسیدن به هدف افزایش دهد

به عنوان مثال، بسیاری از روانشناسان و مربیان پرورشی، تمرین های ذهنی را برای هر نوع کاری توصیه می کنند. اینها معمولاً اجتماعی یا مرتبط با کار هستند: برای افزایش اعتماد به نفس، برگزاری روان یک جلسه یا مصاحبه یا افزایش کارایی روزانه. بیشترین تشویق برای استفاده از تصور در مورد ورزشکاران اعمال می شود تا بتوانند تکنیک های کاری شان را بالابرده و تشویق به فعالیت و پیشرفت بیشتر شوند. در مصاحبه ای که با قهرمان های رتبه اول المپیک، مشخص شد که بسیاری از آنان از تجسم استفاده کردند، نه تنها در انجام تکنیک های ورزشی بلکه برای بوجودآوردن احساس برنده شدن

5 تکنیک کاربردی جهت تجسم

این تکنیک ها از ساده به پیچیده، مرتب شده اند. زمانی سراغ تمرین بعدی شوید که در تمرین اول به اندازه کافی مهارت کسب کرده اید. هیچ عجله ای نیست. هر چقدر که خواستید روی یک تکنیک بمانید

تکنیک اول:

عکسی را انتخاب کنید و روی آنالیز و تحلیل آن زمان بگذارید. هرچقدر می توانید، جزئیات آن را به خاطر بسپارید. سپس چشمانتان را ببندید و سعی کنید که این تصویر را در ذهنتان تجسم کنید. سعی کنید که تصویر ذهنی شما هرچه بیشتر این موارد را داشته باشد: رنگ ها، پرندگان در آسمان، چروک های روی صورت و هرآنچه که در تصویر اصلی هست. چشمانتان را باز کنید و ببینید که چه جزئیاتی را از قلم انداخته اید. این کار را تا جایی ادامه دهید که بتوانید تصویر اصلی را به خوبی مجسم کنید

تکنیک دوم:

در این تکنیک به صورت سه بعدی کار می کنیم. حالا یک شی کوچکی را برداید مثلاً کلید یا قلمتان را. مجدداً آن را آنالیز کرده و به خاطر بسپارید. زمان بگیرید.

حالا چشمانتان را ببندید و آن شی را در ذهن خود مجسم کنید. چالش این تمرین، چرخاندن شی در ذهن است. تمام جزئیات را ببینید اما از تمام زوایا. اگر راحت هستید، محیط اطراف آن را هم به تجسم بکشید. آن را روی یک میز خیالی بگذارید. بر آن کمی نور بتابانید و سایه آن شی را به تصویر بکشید

تکنیک سوم:

این تکنیک بر اساس تکنیک دوم ساخته می شود. برای برخی از افراد سخت است اما برخی هم آن را راحت یاد می گیرند. در این جا همان شکل کوچک را تجسم کنید اما با چشمان باز. آن را در دنیای واقعی ببینید، درست در جلوی خودتان. مجدداً آن را حرکت دهید، بچرخانید و با آن بازی کنید. ببنید که چگونه جلوی دیگر اشیائی که پیش رویتان است قرار می گیرد. تجسم کنید که روی کی بردتان است، سایه آن را روی موس ببینید یا با آن به فنجان چای خود ضربه بزنید.

تکنیک چهارم:

در این مرحله، شما را به داخل تصویر می بریم. یک محل زیبا را تجسم کنید. من دوست دارم که ساحل مورد علاقه ام را به مجسم کنم. حال خود را در آن منظره ببینید. مهم است که خود را در آن جا ببینید نه اینکه درباره آن فکر کنید.

دیگر حس های خود را هم به میدان بکشید. چه صدایی را می شنوید؟ آیا صدای حرکت برگ ها در اثر باد را می شنوید؟ آیا صدای گفتگوی مردم در پشت سر خود را می شنوید؟ با احساس لامسه چطورید؟ آیا شن هایی که بر روی آن ایستاده اید را احساس می کنید؟ با بوییدن چطورید؟ آیامی توانید خوردن یک بستنی را تجسم کنید و احساس کنید که از گلوی شما پایین می رود؟

مجدداً مطمئن شوید که در صحنه هستید نه اینکه فقط درباره اش فکر می کنید. این فیلم ذهنی را هرچه با وضوح و جزئیات بیشتر ببینید.

تکنیک پنجم:

در آخرین تکنیک، قصد داریم که چیزهایی کمی زنده تر ایجاد کنیم. تصویر تمرین قبل را تجسم کنید. حالا شروع کنید در حرکت و گذر از میان چیزها. صخره ای را بگیرید. روی یک نیمکت بنشینید. در آب بدوید. روی شن ها بقلتید.

حالا کس دیگری را هم اضافه کنید. معشوق خود را تصور کنید که با هم در حال رقص هستید. یا دوستتان را تصور کنید که در حال گفتگو با او هستید. تصور کنید که وقتی برایش جوکی تعریف می کنید، می خندد. حال تصور کنید که روی شانه شما می زند. چه احساسی خواهید داشت؟

جزئیات و واقع گرایی

علت اینکه بر جزئیات و واقع گرایی تاکید می کنیم این است که بدون آنها، تمرین اثربخش نیست. اگر من از تو بپرسم که خود را حال انجام کار مطلوبت تجسم کن (حال در یک جلسه یا یک کار ورزشی) شما احتمالاً خودت را می بینی که مستقیماً در حال اجرای کار هستی. شما به خوبی و در عین خونسردی کارتان را انجام می دهید. این احساس خوبی دارد و باعث انگیزه می شود اما در واقع چنین کاری اتلاف وقت است

واقع گرایی، مهم ترین جنبه تجسم است. سربازان باید در تمرین هایشان، همان شرایطی را داشته باشند که در میدان واقعی مبارزه با آن روبرو هستند. تمرین صرف با بازی های کامپیوتری یا در میدان های پینت بال، کافی نیست

تمرین های ذهنی نیز چنین هستند. هرچیز تا آنجا که می تواند باید واقعی باشد. من یک بوکسور آماتور بودم و برای موفقیت، تجسم می کردم. اولین فیلم های ذهنی ام، مانند محمد علی، ضربه می زدم. اما واقعیت به زودی مشتی بر صورتم زد، در اولین مبارزه با یک حریف واقعی، از پا در آمدم

تا آن زمان، تجسم های من کاملاٌ فانتزی بود، مانند ساختن قصری در هوا. من داشتم وقتم را تلف می کردم. اما از زمانی که تجسم را به صورت درستی انجام دادم، متوجه شدم که تمام خطاهای خود را مرتکب می شوم، حتی در تمرین های ذهنی. قلبم تندتر می زد، مشت هایم گره می شد و همان ترس واقعی بر من مستولی می شد. تمام این ها در حالی بود که فقط روی نیمکت نشسته بودم

آیا این بدین معنی بود که شکست خوردم؟ نه معنی اش این بود که پیروز شدم. از آن زمان به بعد، تمرین های ذهنی من، در خدمتم بود. چون تمام ضعف ها و ترس ها در رینگ ذهنی من بود و هرپیشرفتی که در آن داشتم در جهان واقعی هم به تحقق می پیوست

به کارگیری تجسم در اهداف

تجسم ابزار قدرتمندی است که شما را در تحقق اهدافتان یاری می دهد. برای استفاده از تجسم در تحقق اهداف به نکات زیر توجه کنید

به جنبه مثبت کار تمرکز کنید. یک خطای عمومی این است که به جنبه منفی هدفتان تمرکز کنید. مثلاً کسی که می خواهد لاغر شود عکس افرادی با شکم های چاق را در اتاقش بزند و فکر کند که این کار او را تشویق می کند. با تمرکز بر چاقی، فرد تنها چاق تر می شود. باید فرد خود را لاغر تصور کند

آن را داشته باشید، نه آنکه آن را بخواهید. به چیزهایی فکر کنید که واقعاً آن را می خواهید. حال، آیا شما آن را دارید؟ احتمالاً نه. اغلب اوقات خواستن در خلاف داشتن است. بنابراین هنگام تجسم، درباره داشتن چیزی فکر نکنید، خود را در وضعیتی ببینید که آن را دارید

استمرار داشته باشید. شما باید برای اینکار سخت کوش باشید. ذهن شما مانند یک عضله است، همانند عضلات بدن تان. ورزشکاران بدنسازی، اندازه تمرین هایشان را کم نمی کنند و هر روز دو دقیقه مدت زمان تمرین هایشان را افزایش می دهند. آنها برای کسب هدفشان سخت می کوشند. هدف خود را ، دغدغه خود کنید و پی در پی به آن بپردازید

دقیق باشید. بسیاری از افراد، اهداف مبهم دارند. آنها به صورت مبهم می خواهند که ثروتمند شوند یا به جای خوبی سفر کنند. کجا؟ در این باره خیلی فکر نکرده اند. مانند کسی که به فروشگاهی می رود تا یک چیز مبهم بخرد. هیچ اتفاقی نمی افتد. شما باید هدف مشخصی داشته باشید: من میخواهم به سوپر مارکت بروم تا یک شامپو و مسواک بخرم. هدف شما نیز مانند این است. تا آنجا که می توانید جزئیات هدف خود را معلوم کنید: دقیقاً چقدر پول می خواهید، از یک جلسه انتظار چه خروجی هایی را دارید و مواردی از این دست.

تفکر تجسمی - تفکر دیداری

 مترجم : حمید همتی

منبع :

http://litemind.com/how-to-develop-visualization-skill/A


 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?

همایش بزرگ 5000 نفری رزمی کاران استان تهران - پارک ملت 1387

 


برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?