توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

توصيه براي محکم شدن عضلات شکم

 

توصيه براي محکم شدن عضلات شکم؟  



 کشيده نگه داشتن بدن

 
هنگام راه رفتن بدن خود را صاف و کشيده - شکم تو، عضلات باسن سفت و سر بالا - نگه داريد و تصور کنيد که يک شنل مانند شنل سوپرمن از شانه هايتان آويخته است، پس يادتان باشد که بدن خود را در بهترين موقعيت و شکل قرار دهيد. هرچه کشيده تر بايستيد، متناسبتر به نظر ميرسيد و در ضمن عضلات شکم شما هم در اين حالت به فعاليت مشغولند و محکم و کشيده قرار گرفته اند. يک راه ديگر اين است که تصور کنيد پشتتان ديوار و شکمتان يک تکه از مبلمان است که بايد محکم به ديوار بچسبد تا از جاي خود حرکت نکند.

 
پشت خود را تقويت کنيد

 
براي داشتن عضلات قوي شکم، شما نه تنها بايد به ورزشهاي شکم بپردازيد، بلکه بايد قدرت قسمت پاييني پشت خود را افزايش داده و تمريناتي هم براي عضلات مورب شکمي –که تا بخش تحتاني سينه کشيده شده اند- انجام دهيد.

 
از رژيم بپرهيزيد

 
هنگامي که با رژيم از وزن خود ميکاهيد، قبل از هر چيز ماهيچه ها تحليل ميروند. بدن براي حفظ عضلات بايد انرژي بيشتري مصرف کند و زماني که کالري و متعاقب آن انرژي کمتري داشته باشد، آنرا براي نگهداشتن عضلات صرف نکرده و در نتيجه اين بافتهاي پرارزش نيز صرف سوخت و ساز بدن ميشوند. هنگامي که رژيم غذايي به پايان برسد، وزن شما مجددا اضافه خواهد شد، اما از آنجايي که عضلات-که سوزاننده کالري هستند- کم شده اند، وزني که اضافه ميکنيد همه چربي است. به اين ترتيب با رژيم گرفتن، عضلات را به چربي تبديل خواهيد کرد.

 
ماهيچه ها را تربيت کنيد

 
آيا درباره "حافظه عضلات" چيزي شنيده ايد؟ حافظه عضلات به اين معناست که وقتي بدن شما انجام دادن يک حرکت فيزيکي- مانند دوچرخه سواري- را ياد ميگيرد، هرگز روش انجام دادن آن را فراموش نميکند. عضلات شکم هم داراي حافظه هستند. اگر در طول روز آگاهانه عضلات شکم را منقبض کرده و به داخل بکشيد، اين عضلات حتي هنگامي که بدن شل باشد، همچنان سفت و محکم باقي خواهند ماند.

 
ورزش در اولويت اول

 
تحقيق نشان ميدهد که بهترين راه براي کم غذا خوردن در يک وعده اين است که درست قبل از صرف غذا ورزش کنيد. اين کار دلايل متعددي دارد:

• شما در زماني که سوخت و ساز بدنتان در بالاترين حد خود باشد، مثلا بلافاصله پس از ورزش، کمتر احساس گرسنگي ميکنيد.

• شما تشنه تر هستيد و آب بيشتري مينوشيد. اين آب فضاي معده شما را اشغال کرده و از گرسنگي ميکاهد.

• با توجه به اينکه موتور سوخت و ساز بدنتان در حالت فعاليت است، هرچه ميخوريد بلافاصله به انرژي تبديل شده و به صورت چربي، براي بعد ذخيره نميشود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 30 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?