توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

7 توصيه براي لذت بردن از ورزش

 
 7 توصيه براي لذت بردن از ورزش
 
ورزش يکي از لازمه هاي زندگي سالم است. ورزش مي تواند ريسک ابتلا به فشار خون، ديابت، سکته و بيماري قلبي را کاهش دهد. معمولا" ما هميشه ورزش را با اشتياق آغاز مي کنيم اما بعد از چند هفته، اشتياق ما از بين مي رود. به گقته يکي از متخصصين: اين مهم است که ما از ورزش کردن لذت ببريم، نه آن که ورزش را فقط به چشم يک اجبار ببينيم. براي لذت بردن از ورزش، بايد فعاليت هاي جذاب را به آن اضافه کنيد يا با خلاقيت خودتان، تغييراتي در برنامه ورزشي روتين خود بوجود آوريد.
 
ورزش نبايد ناخوشايند باشد
بسياري از متخصصان بدنسازي طوري در مورد تمرين صحبت مي کنند که انگار تمرين بدون بريدن نفس، خيس عرق شدن و خستگي براي چند روز بعدي اش، ارزشي ندارد. مهم اين است که شما بدانيد هر ورزشي حتي با شدت متعادل، از اينکه اصلا" ورزش نکنيد، بهتر است. اين را بدانيد که ورزش تنبيه نيست. اگر از ورزش به عنوان ابزاري استفاده مي کنيد تا خودتان را به خاطر زياده روي در غذا خوردن زياد تنبيه کنيد، هيچ وقت از آن لذت نخواهيد برد و انگيزه اي براي ادامه دادن آن نيز پيدا نخواهيد کرد.
 
کاري را انجام دهيد که از آن لذت مي بريد
اگر کاري را دوست داشته باشيد، آن را انجام خواهيد داد. پس شما چه چيزي را دوست داريد؟ دوست داريد با يک همراه ورزش کنيد؟ يا مي خواهيد تنها باشيد؟ دوست داريد بيرون و در محيط آزاد ورزش کنيد؟ يا از سرماي هوا و خيس شدن متنفريد؟ شيوه هاي مختلف ورزش را امتحان کنيد تا در نهايت فعاليتي که از آن بيشترين لذت را مي بريد، پيدا کنيد. پياده روي، ورزش هاي رزمي، رقص باله، يوگا، رويينگ، بوکس، کوهنوردي يا شنا چطور هستند؟ ورزش کردن به اين معنا نيست که شما حتما" بايد به باشگاه برويد يا مشغول دويدن باشيد.
 
کم کم وارد ورزش شويد
اگر ورزشي براي شما جديد است، يا بعد از مدت زيادي فعاليت قديمي را دوباره مي خواهيد شروع کنيد، نيازي نيست از همان ابتدا خودتان را خسته کنيد. بدن شما بابت فشار بسيار زياد در همان ابتدا از شما تشکر نخواهد کرد. درد، کلافگي و خستگي بعد از ورزش تنها اين باور که ورزش کردن ناخوشايند است را در شما تقويت خواهد کرد. دفعات اول به خودتان سخت نگيريد. هر جلسه مي توانيد فشار را کمي افزايش دهيد.
 
ورزش را تبديل به يک عادت کنيد
مردم ورزشکار چه نقطه ي مشترکي با يکديگر دارند؟ آيا جواب تداوم و ثبات آن ها نيست؟ پس اولين اولويت شما بايد تبديل ورزش به يک عادت باشد. بعد از آن مي توانيد روي بالا بردن آمادگيتان تمرکز کنيد. حتي اگر براي ماه اول به طور مرتب به باشگاه برويد و هر جلسه تنها ?? دقيقه ورزش کنيد، باز هم کافيست.
 
انتظار پاسخ سريع نداشته باشيد
يکي از دلايلي که اکثر مردم خيلي ورزش را با شدت زياد شروع مي کنند و خيلي سريع هم جا مي زنند، انتظار آن ها براي دريافت يک پاسخ سريع است. وقتي اين پاسخ را دريافت نمي کنند، نااميد مي شوند. صبور باشيد، اجازه دهيد زمان بگذرد. از ياد نبريد که ورزش يک تأثير طولاني مدت و مفيد روي سلامتي مي گذارد. غير از فرمي که بدنتان کسب مي کند.
 
براي هدفي که داريد، ورزش درست را انتخاب کنيد
اگر هدف مشخصي داريد و مي خواهيد زمان و تلاش زيادي را وقف ورزش کنيد، مطمئن شويد که زمان و وقت شما صرف ورزش درست مي شود. به چه چيزي مي خواهيد دست پيدا کنيد؟ با خودتان رو راست باشيد و اگر لازم شد، از ديگران مشاوره بگيريد.
 
پيشرفت خود را دنبال کنيد
يکي از مزيت هاي ورزش مداوم، تجربه ي رشد و پيشرفت است. اگر پيشرفتي نبينيد، احتمالا" نااميد مي شويد. پس کوچک ترين پيشرفتي که مي کنيد را دنبال کنيد تا هميشه انگيزه ي خودتان را در يک سطح بالا نگه داريد.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: پنج شنبه 1 مرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?