توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

7 کليد سرعت در هنرهاي رزمي

 

7 کليد سرعت در هنرهاي رزمي



علاوه بر مهارت و دقت ، سرعت نقش بسيار کليدي و مهمي در ورزشهاي رزمي دارد . اين مثال کافيست که شما در نظر داشته باشيد در مبارزه اي دو مبارز هم رده روبروي هم قرار ميگيرند و عليرغم اينکه هر دو استراتژي مبارزه و توانايي مبارزه نزديکي دارند آن شخصي نهايتا پيروز ميدان است که عليرغم اجراي اصولي تکنيک سرعت بالاتري داشته باشد. با دسترسي به ? کليد سرعت در هنرهاي رزمي، فوايد تمرينات افزايش يافته و مهارت‌هاي ما در رقابت و دفاع شخصي بهبود مي‌يابد. بدون توجه به روش‌هاي هنرهاي رزمي، نمي‌توان آن را به‌کار برد مگر اينکه بتوانيم سريعاً در برابر ضربات و يا حمله حريف عکس‌العمل‌ نشان دهيم. براي موفقيت در يک رقابت و يا اجراء به موقع دفاع شخصي، سرعت حائزاهميت است. تنها فرق بين بردن يا باختن در يک برخورد فيزيکي، بيش از هر چيز ديگر، عکس‌العمل سريع مي‌باشد. با دسترسي به ? کليد سرعت در هنرهاي رزمي، فوايد تمرينات افزايش يافته و مهارت‌هاي ما در رقابت و دفاع شخصي بهبود مي‌يابد. بهترين روش قطعي براي دستيابي به کليدهاي سرعت در هنرهاي رزمي، سيستم آموزشي حلقه سرعت Speed Loop است. سيستم آموزشي دور سرعت براي مجزا کردن، تغيير دادن، به حداکثر رساندن، و هماهنگ کردن 7 ويژگي سرعت به‌شرح ذيل در هنرهاي رزمي طراحي شده است:
1- عکس‌العمل‌هاي بصري (بينائي): يکي از روش‌هاي آموزشي است که توانائي تشخيص فرصت‌ها و شناخت حرکات بعدي را افزايش مي‌دهد. واکنش‌هاي بصري اين امکان را به ما مي‌دهد که حرکات را با دقت و اطمينان بيشتري شناسائي و پيگيري کنيم و با تشخيص و تغيير به موقع، نسبت به آن عکس‌العمل يا واکنش نشان دهيم. در هنرهاي رزمي، واکنش‌هاي بصري در طول رقابت‌هاي طولاني به‌کار مي‌رود. به‌علاوه، اين واکنش‌ها براي موفقيت ورزشکاران جهاني در تمامي رقابت‌هاي ورزشي از اهميت به‌سزائي برخوردار است.
2- عکس‌العمل‌هاي لمسي (لامسه‌اي) از ديگر روش‌هاي آموزشي است که واکنش‌هاي لمسي را بهبود مي‌بخشد. حس لامسه به مرور زمان با تمرين کردن افزايش مي‌يابد و در نتيجه مي‌توان جهت يا مسير نيروي بدني حريف را سريعاً تشخيص داد. در هنگام مبارزه با رقيب خود بايد هر حرکت او را پيش‌بيني کنيم. اکثر پيکارها و رقابت‌هاي تنگاتنگ به پايان مي‌رسد، پس بايستي خود را بيش از پيش آماده نمائيد تا برتري نسبي خود را با حريف به ثبوت برسانيد.
3- عکس‌العمل‌هاي شنيداري واکنش‌هاي شنيداري با تقويت مهارت‌هاي شنيدن بهبود مي‌يابد. عکس‌العمل سريع به آنچه مي‌شنويم از امنيت بالائي برخوردار است. وقتي مجبوريم در مقابل چندين مهاجم از خود دفاع کنيم احتمالاً بيش از ديدن فرد مهاجم، صداي آن را مي‌شنويم. اگر تا به حال مبارزه در تاريکي يا ديد کم را تجربه کرده باشيد، به اهميت اين ويژگي پي خواهيد برد.
4- سرعت انطباق (تغيير يا تنظيم) اين بخش، توانائي ذهني براي انتخاب سريع و واکنش مناسب و دقيق در پاسخگوئي به يک حمله يا موقعيت را افزايش مي‌دد. بايد توانائي خود، در انتخاب سريع مؤثرترين حرکات در هر لحظه از مبارزه را تقويت کنيد. سرعت انطباق بسيار بالا، به عکس‌العمل‌هاي ما اجازه مي‌دهد تا روند انتخاب حرکات، به‌طور خودکار انجام شود. با اموزش اين بخش ياد مي‌گيريم سريع، دقيق و بدون فکر عکس‌العمل نشان دهيم.
5-سرعت در اجراء (شروع حمله) به محض اينکه روش مناسبي را براي شروع حمله انتخاب کرديد. بايد آرامش خود را حفظ کنيد. منظور چگونگي سرعت حرکت شما نيست بلکه به اين معني است که چطور خيلي زود به آنجائي برسيد که ارزش داشته باشد. ممکن است حمله شما در جريان مسابقه سرعت مناسبي داشته باشد اما عدم شروع به موقع از اين فرصت عملاً سبب کاهش شديد شانس شما در پايان حمله‌اي است که بر مبناي هدف تعيين گرديده است.
6- سرعت در حرکت توانائي سرعت انتقال سريع همه يا بخشي از بدن، از مکاني به مکان ديگر است (که در کاراته به آن ساباکي مي‌گويند). سرعتي است که بيشتر توسط عامه مردم در سطح گسترده تشخيص داده مي‌شود. ميزان وزن بدن و نيز تاريخ منقبض و ريلکس شدن ماهيچه‌ها، علاوه بر عوامل ژنتيکي از جمله عواملي هستند که به تشخيص و تعيين سرعت حرکت در شخص کمک خواهد کرد. نگران سرعت خود نباشيد. سرعت کاربردي و عملي خود را بهبود ببخشيد و در يادگيري آن تمرکز کافي داشته باشيد. سرعتي که در غلبه کردن و تحت کنترل درآوردن حريف بارها و بارها به شما کمک مي‌کند.
7- سرعت تغيير (اصلاح) در طول مدت آموزش، يقين حاصل کنيد. به تمريناتي مي‌پردازيد که سرعت تغيير را تقويت مي‌کند. سرعت تغيير، دربرگيرنده توانائي تغيير سريع جهت‌ها در کانون حرکت و در اصل، کنترل تعادل و غلبه بر سستي و رخوت است. با تسلط بر مکانيک بدن، مي‌توانيد در لحظه مناسب حرکت خود را متوقف کنيد؛ احتمالاً به اين خاطر که ممکن است حرکت اشتباهي را انجام داده‌ايد. علاوه بر اين هفت کليد، بايد تمرينات مانعي (بازدارنده) سرعت را در آموزش خود، جهت افزايش سرعت بگنجانيد. منظور اين است که بتوانيد زمان واکنش حريف را در برابر حملات، به‌طور مؤثري کاهش دهيد. داشتن مهارت‌هاي مناسب در اين زمينه، سبب افزايش توانائي‌ ما براي گيج‌ کردن، از حرکت انداختن، و شکست دادن رقيب مي‌شود. با تمرکز بر روي بهبود هر يک از بخش‌هاي جداگانه? سرعت، يادگيري مؤثر و مفيدتر خواهد بود. اين مهم شما را در دستيابي به سرعت بالاتر و عکس‌العمل نشان دادن در کوتاه‌ترين زمان ممکن ياري مي‌کند. سيستم آموزشي ابتکاري دور سرعت را جهت تقويت ? کليد سرعت در هنرهاي رزمي به‌کار بريد و آنگاه شاهد پيشرفت‌هاي چشمگيري در سرعت و واکنش‌هايتان باشيد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 6 مرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?