توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

رازهای پنهان تاریخ هنرهای رزمی

 

رازهاي پنهان تاريخ هنرهاي رزمي

اکنون که شاخه هاي زيادي از هنرهاي رزمي دنيا را فرا گرفته و علاقه مندان اين هنرها از طريق فيلم ها و رسانه ها هر يک به شاخه اي از هنرها علاقه مند شده اند هنوز به چند سال مهم درباره تاريخ اين هنرها و چگونگي پيدايش مکاتب و آيين هاي جوان مردي از دل اين هنرها و همچنين موطن آن ها پاسخ دقيق داده نشده است ....
اکنون که شاخه هاي زيادي از هنرهاي رزمي دنيا را فرا گرفته و علاقه مندان اين هنرها از طريق فيلم ها و رسانه ها هر يک به شاخه اي از هنرها علاقه مند شده اند هنوز به چند سال مهم درباره تاريخ اين هنرها و چگونگي پيدايش مکاتب و آيين هاي جوان مردي از دل اين هنرها و همچنين موطن آن ها پاسخ دقيق داده نشده است لذا اين جانب صلاح ديدم مطلبي کليدي در اين زمينه را که به لطف خدا در نزد ما معلوم و مبرهن مي باشد اما عامه و حتي بسياري از بزرگان خانواده ي رزمي از آن بي خبرند را بيان و در واقع فاش نمايم. و اين را فقط و فقط به پاسداشت زحمات استاد عزيزم ميرحسن کوه کمري و با اذن ايشان انجام دادم، زيرا به زعم ما چپاول انديشه و علم از سوي رندان بسياري سال ها گريبان گيرايشان شده چيزي که سال ها تأثير ايشان را بر روي افکار عمومي جامعه ي رزمي مخفي نگهداشت، غافل از آنکه ? آن چه که مردم ياد گرفتند و رفتند در مقابل آن چه نمي دانند مانند کاه و کوه است. بعضي از اسناد و مدارک سخنان خود را در حين عنوان مقاله آورده ام و بعضي ديگر از کساني که علاقه مندند بدانند مي توانند از طريق ارتباط با دفتر آموزشگاه تندر کسب اطلاع کنند.

الف) کساني که از اين حقايق باخبرند بسيار انگشت شمارند و تازه آن عده ي کم هم در سکوتي طولاني به سر مي برند و منشأ اصلي هنرهاي رزمي، چيني ها نبوده اند بلکه اين هنرها بين ايرانيان و تورانيان بوده است. قديمي ترين استاد تاريخي هنرهاي رزمي، مربوط به تصاوير برجسته سنگي متعلق به «????» سال پيش است که در منطقه بابل کشف شده و در واقع همان ايران قديم است. توران همان سرزمين ترکستان است که در زمان حکومت فريدون بر ايران، يکي از پسران او به نام تور متولي آن بود و به همين دليل نام آن را توران نهادند. منشاء هنرهاي رزمي کنوني در واقع همين ترک ها بوده اند که ظاهراً بعد از اسلام زماني که اين سرزمين را اويغورستان مي ناميدند و پس از تصرف سرزمين چين که اويغورها «???» سال حاکمان مطلق آن شدند، اين هنرها در اين سرمزني توسعه يافت و بيشتر، مرکز گسترش آن را شهر «شانگ سي» در استان «هبي» البته با اسامي کنوني آن مي دانند. اين استان همسايه ي استان چيني و بودائي نشين «هنان» مي باشد که معبد شائولين در آن است و به غلط به دليل آن که حکومت کنوني چين بودائيست آن را منشأ هنرهاي رزمي به دنيا معرفي کرده اند که اين يک دروغ تاريخي است.

ب) ترکستان يا توران سرزميني پهن آور در شمال چين است که از يک سو همسايه ي ايران و از سوي ديگر همسايگي چين را دار است و ساکنان آن قبايلي ترک زبان بوده اند که ترک هاي ديگر نقاط يا از نوادگان آن ها هستند يا توسط آن ها ترک زبان شده اند.

ج) اين سرزمين منشأ و محل اسکان چندين قبيله ي تقريباً هم ناد از قبيل اويغورها، ختاها، اقوزها و ترکمن ها مي باشد که بعضي از اين اقوام اکنون صاحب سرزميني مستقل هستند از جمله قرقيزها. اين سرزمين قريب به ?? سال است که طي انقلاب مائويي کموئيستي و جريان استحاله ي فرهنگي مائو از قصد به دلايل بسيار از صفحه روزگار محو شده و نام آن به ايالت «سين کيانک» تغيير نام داده است و اهالي آن وادار شده اند به جاي زبان ترکي حتي الامکان به چيني تکلم کنند. اين ترک ها که ريشه و حقيقت اکثر ? ترک هاي آسياي ميانه مي باشند، انسان هايي نگاورو دلير بوده اند که سال هاي متمادي از چين تا آسياي صغير عرصه ي تاخت و تاز آن ها بوده است و حکومت ايران و چين نيز سال ها در دست همين اقوام بوده يعني سلجوقيان، تيموريان و غزنويان.

د) شباهت ظاهري ترک ها، مغول ها، چيني ها و منچوها سبب شده است که مردم دنيا در تشخيص به اشتباه بيفتند و استحاله فرهنگي کمونيست ها و دست کاري تاريخي آن ها و در ضمن سست عنصري برخي. تاريخ نويسان چيني سبب شده که دوره هاي حکومتي اين اقوام در چين جزو سلسله هاي حکومتي چين حساب شود. اما اگر کمي دقت شود ترک ها از نظر جسماني بسيار با چيني ها متفاوت اند و داراي بدن هاي تنومند و قوي مي باشند که واژه ي «يغور» که در واقع از کلمه ي «اويغور» گرفته شده دليل بر همين مدعاست.

ه) پس از اسلام تقريباً همه ? اين اقوام ترک به علل مختلف و از جمله آنکه هميشه تحت تأثير فرهنگ ايراني بوده اند و ديگر آنکه روح سلحشوري و جهاد را در اسلام مي ديدند به اسلام گرويدند و در ميان چيني ها به «هوئي »ها و اقوام، «هو» شهرت يافتند.

و) چيني ها در جست وجوي معناي کلمه ي «لگويش» که کلمه ترکي با معنايي بسيار عميق است و ريشه در فرهنگ رزمي اسلامي ترک ها دارد کلمه باستاني «کونگ فو» را به کار بردند که در حقيقت به معني عام «حکمت» است و قبل از ظهور و بروز هنر رزمي در بين آن ها به حکما اطلاق مي شد و هيچ ربطي به رزمي نداشت از جمله حکيم معروف «کونگ فو تزو» يا استاد کونگ فو که به يوناني «کونفوسيوس» اطلاق مي شود و اساساً رزمي کار نبوده است.

ز) کلمه «ووشو» ابتدا به ساکن لکواوشو «ياکيوشو» بوده است که به معني هنر ملي است و برگرفته از اپراي چيني و همان آکروبات چيني است و کلمه «وو» «در چيني به معني «من» است نه رزم ريشه ي اصلي آن از ترک ها به چيني ها منتقل شده، آن هم به صورتمحدود، کلمه ي «وور» در ترکي است به معني «بزن» و «ووروش» به معني «زدن» که چون چيني ها مخرج را نداردند و نمي توانند «ر» را تلفظ کنند مي گويند «ووئوش» که بعداً به «ووشو» تبديل شد.

نتيجه آن که هنرهاي رزمي که اکنون به کونگ فو چيني يا بوکس چيني يا ووشو مشهور شده اند در واقع در بين ترک هاي ترکستان است که اکنون بيشتر آن ها مسلمانند و به قوم «هويي» يا «هود» مشهور مي باشند که «وانگ يو» و «کارتر وانگ» و حتي «بروس لي» يا کارگرداني مانند آنگ لي «که فيلم عظيمي مثل» ببر خيزان، اژدهاي پنهان را ساخته و حتي بيشتر قهرمانان آن فيلم از اين طايفه اند، و اگر کسي بخواهد حقيت آن را اخذ کند بايد به نزد اساتيدي که در بين اين قوم هستند برود که بسيار در آموزش رازدار و مخفيکارند و اصلاً اسار رزمي نزد آن ها بوده است نه بين چيني ها، حتي تعصب ملي هم بين اين ها بوده نه چيني ها که اکنون مردم دنيا همه ي آن ها را چيني خطاب مي کند در حالي ه هم به ترک بودنشان تعصب دارند وهم به مسلمان بودنشان. پس فلسفه ي هنرهاي رزمي نه به تاتوئيسم ربط دارد و نه به ذهن، بلکه اديان سعي در خوراندن دين خود که در بسياري مواقع اقتباس شده ? ناقصي از اسلام مي باشد، به هنرهاي رزمي نموده اند. اين هنرها توسط ترک ها به چين و ژاپن و از طريق منچوري به کره رفته است و به ووشو، کاراته و تکواندو تبديل شده است.

اما توسط چه کسي و چرا اين بلبشوي تاريخي دامن زده شد؟
بايد گفت توسط يکي از بزرگ ترين هنرمندان رزمي صد سال اخير جناب «وانگ ژي پينگ» که ترک بوده و در حقيقت بنياد فدراسيون چين را او نهاده است و در اصل نامش «نورالدين محمد» بوده است، استاد مسلمان اهل ارومچي که با همراه شدن با مائو و کفايت کردن به يک سبک از سبک هاي رزمي به نام مسلمانان به زغم بسياري از ترک ها خيانت بزرگي در حق اين قوم کرد که البته نمي توان يک طرفه قضاوت کرد، شايد هدف او در امان ماندن و بهره مند شدن اقوام «هويي» از حمايت هاي جمهوري خلق چين و ياجاد جبهه ي واحد در مقابل اميرپاليسم بوده است. خانواده هاي چيني که فاميلي هاي «لو لي، وانگ» دارند ترک تبارند.

در هر حال مجموعه ي بالا براي اولين بار است که در دنيا به طور علني مطرح مي شود و تاکنون جز بزرگن خانواده رزمي که از ترک هاي مسلمان مي باشند. از آن اطلاع نداشته اند که به صلاح ديد استادم و نظر به اين که از ديدن اين همه چپاول که نسبت به اين وديعه ي مسلمانان که به خاطرآموزه هاي اسلامي و از طريق ايراني ها و ترک ها به گوش چيني ها و ژاپني ها و کره اي ها و از اين سه کشور به همه ي دنيا رسيده خسته شديم و تصميم به چاپ و افشاي آن گرفتم. تا کي بايد آموزه هاي اسلاميان را ياد بگيرند و در غالب مکاتبي چون «شين تو، تائو «ذن و بودا» به خوردمان دهند؟ پس نتيجه آن که رزمي به معني کنون اش متعلق به ترک هاي ترکستان بوده و هست که بعد از اسلام و آموزه هاي اسلامي پيشرفت جهشي نمود و دنيا را تحت تأثير قرار داد و اکثر بازيگران رزمي فيلم هاي دهه هاي ???، ??، ?? و ??? و حتي کنوني سينماي رزمي چين همين ها بوده اند که اين مطلب به طور علني براي اولين بار آن هم از طرف شاخه فرهنگي جيت کان دوي ايران فاش مي شود و از اين به بعد هر سخني در اين رابطه اقتباس از ما خواهد بود و «اين مدعيان در طلبش بي خبرانند». ضمناً اين مقاله را تقديم مي کنيم به انجمني که در سال «????» توسط دو بازرگان ايراني ترگتبار مقيم اروميه در ايران تأسيس شد و منشاً برکات بسياري بود و کانون رزمي ما مديون و متعلق به آن هاست و اساتيد بزرگي که در جامعه ي رزمي گم نامند حق بزرگي بر گردن استاد ما مير حسن کوه کمري دارند استاد و معلم بزگ «غلامعلي کسرائي عصر»، «مرحوم استاد بزرگ اسماعيل اويغور»، «مرحوم استاد باقر ملاح»، بزرگ استادمان که رئيس انجمن بود و «??» سال پيش مرحوم شده و استاد بزرگ جيت کان دو که دوست نداشته اند. نامشان فاش شود و استاد چيت کان دو «بهروزعليزاده» که بيشترين حق را برگردن استادمان دارد، ايشان خود را مديون او و پدربزرگوارشان که در واقع اولين استاد ايشان بوده اند مي دانند.

ضربه پا کوپشي پهلو
در فرهنگ کهن رزمي اين ضربه انتهاء سلوک ضربات سخت مي باشد.
اجراء اين ضربه به ندرت در افراد برگزيده آيين رزمي و پا گذشت سال ها ممارست مقدور مي باشد.
اين ضربه در آيين کهن رزمي به الماس درخشان شهرت داشته و چهارمين ضربه از چهارگانه اصلي است.
قدرت گيري از مفصل ران و کمر در اجراي اين ضربه و تصويرسازي ذهني و هل دادن و کوبيدن ادغام شده مهم است.
بدون هيچگونه حرکت اضافي يا به عقب کشيدن پا و در لحظه زدن و نگهداشتن در آخر اجرالزامي است.

استاد ميرحسن کوه کمري (بنيانگذار جيت کان دو در ايران )

احمد عليپور (نائيب رئيس جيت کان دو ايران )

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: جمعه 16 بهمن 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?