توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

دلایل توصیه اکید به ورزش

دلایل توصیه اکید به ورزش


امروز براتون ۱۰ دلیل مهم برای ورزش کردن رو آماده کردم و در اختیارتون قرار میدهم که امیدوارم به دردتون بخوره

آیا شما هم احساس افسردگی میکنید و از احساس ضعف در طول روز رنج میبرید؟ با کمی تحرک وحتی با بالا رفتن از پله ها خسته میشوید؟ و …

درمان این مشکلات را در زیر براتون بیان میکنم .

۱- انجام حد اقل ۵ دقیقه ورزش قلبی و عروقی در روز میتواند به شما احساس شادی بدهد . هنگامی که شما در حال تحرک هستید مغز شما سروتونین، دوپامین و نوراپی نفرین آزاد می کند که این هورمونها به شما احساس خوبی میدهند . بنابراین میتوانید با روزانه کمی پیاده روی شادتر و سرحالتر باشید.

۲- ورزش کردن تاثیر زیادی بر کاهش استرس دارد . بر اساس تحقیقات انجام شده کسانی که روزانه حداقل ۳۰ دقیقه ورزش ملایم میکنند استرس بسیار کمتری نسبت به کسانی که ورزش نمیکنند دارند .

۳- وقتی شما به صورت مداوم ورزش کنید مفاصل بدن شما روانتر حرکت خواهد کرد و ذهن و فکر شما احساس سبکی میکند و راحت تر میتوانید تصمیم بگیرید . و وقتی که ذهن شما خسته است شما میتوانید استرس بیشتری را تحمل کنید . اکثر مردم ورزشهای سبک مانند دویدن و پیاده روی و هنر های رزمی و دوچرخه سواری را ترجیح میدهند .

۴- ورزش کردن مداوم حس راحتی در زندگی را به ارمغان می آورد . ورزش کردن باعث افزایش قدرت و بهبود آمادگی جسمانی و قلبی عروقی میشود و حس راحتی و آرامش به شما میدهد .

۵-با ورزش کردن مداوم سیستم ایمنی بدن بهبود می یابد و ایمنی بدن را بالا میرود . باعث فراخ شدن ریه ها و دفع مواد سرطان زا از طریق افزایش فعالیت سیستم لنفاوی و تخلیه ضایعات از بدن میشود . وقتی خون شما پمپاژ میشود باعث افزایش آنتی بادی ها و گلبول های سفید خون میشود که خود باعث شناسایی باکتری های بیماری زا و حمله به آنها میشود .وقتی شما ورزش می کنید، از انتشار هورمون های مرتبط با استرس است کاسته میشود.

۶- ورزش کردن باعث افزایش حس مشارکت در زندگی شده و برای شما شادی و نشاط روحی را به ارمغان می آورد . باعث میشود حالات اجتماعی شما متحول شده و روحیه فعالیتهای جمعی شما بیشتر شود .

۷- ورزش کردن باعث میشود که حتی در دوران پیری هم بدن و وزن سالم داشته باشید . باعث حفظ تحرک ستون فقرات میشود . هنگامی که ستون فقرات سالم باشد بدن به صورت اتوماتیک بدرستی کار میکند . باعث تقویت عضلات و ماهیچه ها میشود .

۸- ورزش کردن باعث خواب بهتر و راحت تر میشود . هنگامی که شما خواب هستید درجه حرارت بدن پایین می آید و این باعث خواب راحت میشود .وقتی شما ۵ ساعت قبل از خواب به مدت ۳۰ دقیقه ورزش میکنید درجه حرارت بدن شما افزایش میابد

۹- باعث افزایش انرژی بدن میشود . طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده که کسانی ورزش میکنند تمام کارهایشان را در سریع ترین وقت ممکن و به نحو احسن انجام میدهند . اگر شما به تازگی شروع به ورزش کردن کرده اید ممکن است در اوایل به مدت یک هفته تا ده روز احساس خستگی کنید اما پس از طی این مدت بدن شما عادت کرده و احساس بهتری خواهید داشت .

۱۰- ورزش کردن باعث کاهش افسردگی و اضطراب میشود . در داده های اپیدمیولوژیک خوب وجود دارد نشان می دهد که افراد فعال کمترافسردگی کمتری نسبت به افرادغیر فعال دارند . دکتر جیمز بلومنتال که یک روانشناس بالینی میباشد میگوید : ورزش نه تنها برای درمان افسردگی مهم است بلکه از بروز آن نیز جلوگیری میکند .

بنا به دلایلی که در بالا خدمتتون عرض کردم دلیلی برای عدم ورزش کردن از طرف شما وجود ندارد و پیشنهاد میکنم از همین امروز حتی شده با حداقل با ۳۰ دقیقه پیاده روی شروع کنید و در روزهای آینده به ورزشهای بزرگتر بپردازید .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: 6 خرداد 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?