توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

انواع ورزش در خانه بدون امکانات


انواع ورزش در خانه بدون امکانات:

 
شما با انجام این حرکات میتوانید به اهداف خویش دست یابید. تنها باید دلسرد نشوید و این تمرین های را ادامه دهید. تکرار و تمرین در این این حرکات به شما کمک می کند تا تناسب اندام داشته باشید و در ضمن از روحیه خوبی برخوردار باشید.

 اسکوات



اسکوات حرکتی است چند مفصلی که عضلات چهار سر ران را هدف گرفته اما به خاطر ماهیتی که دارد، عضلات پشت، عضلات سرینی( باسن)، عضلات شکم و عضلات همسترینگ( پشت پا) را هم درگیر می کند. این حرکت به طرز باورنکردنی باعث تولید هورمون تستسترون شده و رشد قابل توجه عضلات در سرتاسر بدن را به دنبال خواهد داشت. از آنجا که حرکت اسکوات یکی از حرکات بنیادی برای تقویت عضلات پا است؛ آگاهی از روش اجرای صحیح حرکت اسکوات بسیار ضروری است.
 
استپ آپ

چنانچه به دنبال فرم دادن به عضلات پا و باسن خود آن هم بطور همزمان هستید بی تردید یکی از بهترین تمرین های، انجام حرکت پله یا استپ آپ است. انجام این حرکت بسیار ساده بوده و در منزل هم قابل اجرا است. استفاده از تمرین های استپ آپ در کنار ورزش هایی مثل شنا، دوچرخه سواری و پیاده روی بسیار مؤثر است و قدرت عضلات را افزایش می دهد.

 تراست قدرت

به سمت پایین خم شوید، دست ها را بر روی زمین و زیرشانه ها قرار دهید. آنگاه پاها را به عقب بیاندازید و فرم حرکت شنا را به بدن خود بگیرید. پس از آن دوباره پاها را جلو بیاندازید و در حرکتی انفجاری به بالا بپرید، طوری که دست ها به سمت بالا کشیده شده باشد و انگشتان دست باز باشد. به آرامی پایین بیایید و این تمرین بدنسازی را از نو شروع کنید.

 پلانک

پلانک یک تمرین ایزومتریک از طریق وزن خود بدن است که بدن در موقعیتی شبیه به تخته قرار می گیرد و فشاری که به شکم وارد می شود برای تقویت شکم بسیار خوب است. هدف نگه داشتن یک پلانک با فرم مناسب برای حداکثر زمان امکان دارد که چالش های متعددی بر روی عضلات ازجمله عضلات شکم، رکتوس یا عضله راست شکم، همچنين ماهیچه بازو و پا دارد.

 پرش جانبی

در حالی که پای چپ شما در وسط جعبه قرار گرفته در یک سمت آن بایستید. برای آغاز، از جای خویش پریده، پای چپ را روی زمین و پای دیگر را روی جعبه قرار دهید. برای انجام بهتر دست ها را حرکت دهید. به جابه جا شدن روی جعبه ادامه دهید. نام دیگر این حرکت باکس شافل می باشد.

 شنا تک دست



شنای تک دست، یکی از حرکات فوق العاده تحسین برانگیز است که آمادگی بالای بدنی و هماهنگی عضلات را نشان می دهد. حتماً تابحال سعی نموده اید این حرکت را انجام دهید ولی موفق نشده اید!
 
برای انجام شنا سوئدی تک دست لازم است تا قدم به قدم پیش بروید. نخستین مرحله انجام شنا سوئدی با هر دو دست است. شنا سوئدی را آهسته و کامل انجام دهید و این حرکت را به ۲۰- ۳۰ تکرار در روز برسانید.

 پرش با جمع کردن زانو

برای آغاز تمرین در یک شرایط راحت ایستاده و قدری زانوهای خویش را خم کنید. دست ها را در هم قلاب نموده و روبروی خویش نگه دارید. توجه داشته باشید که کف دست ها باید به طرف پائین باشد. این شرایط آغاز تمرین است. با پائین بردن باسن و خم کردن زانوها، بصورت سریع و انفجاری به طرف بالا بپرید. با پریدن در هوا زانوهای خویش را به طرف سینه جمع کرده و تلاش کنید آنها را با دست ها لمس نمایید. تا جایی که میتوانید بالا پریده و زانوهای خویش را جمع کنید. موقع برخورد با زمین انرژی برخورد را با خم کردن زانوها و تکرار مجدد تمرین جذب نمایید.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: یک شنبه 5 دی 1398برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?