توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

چگونه تستوسترون را افزایش دهیم؟


 چگونه تستوسترون را افزایش دهیم؟

تِستوستِرون (Testosterone) از هورمون‌های استروئیدی مهم موجود در بدن است، تولید این هورمون در دوره بلوغ جنسی افزایش یافته و عامل اصلی تغییرات فیزیکی این دوران به‌شمار می‌آید. به طور متوسط بدن هر مرد ۲۰ برابر بیشتر از بدن هر زن تستوسترون تولید می‌کند. با این حال در برخی موارد کاهش تستوسترون می‌تواند برای آقایان مشکل ساز باشد، در این مطلب بهترین مواد غذایی برای افزایش تستوسترون را معرفی می‌کنیم.


تستوسترون چیست؟

همانطور که گفته شد هورمون تستوسترون هورمونی مهم در بدن شماست که ساختمان اصلی سازنده آن را کلسترول تشکیل می‌دهد و اثرات آندروژنیک (جنسیتی) و آنابولیک (سازنده و رشد دهنده) دارد. به غیر از اینکه بافت‌های بدن را ترمیم می‌کند، اثرات دیگری نیز بر روی آن‌ها دارد. در ساخت عضلات، سلامت دستگاه قلبی-عروقی، تعادل در سیستم کلی هورمون‌ها، حالت روحی روانی مناسب و تنظیم میزان متابولیسم در بدن نقش مهمی ایفا می‌کند. شما می‌توانید با مصرف غذاهای ویژه‌ای که سطح هورمون T را تثبیت می کنند، میزان معمول این هورمون را در بدن‌تان حفظ کنید.

یکی از فرضیات اصلی می‌گوید تستوسترون قادر است مستقیم سنتز پروتئین را تحریک نماید یا به عبارتی بافت عضله تولید کند و این با چسبیدن به هسته سلول عضله رخ می‌دهد. در حقیقت تحقیقات نشان داده که وقتی تستوسترون را از چسبیدن به هسته سلول (توسط بلوکه‌کردن گیرنده) بلوکه می‌کنید، در واقع رشد عضله بعد از تمرین را سرکوب می‌کنید. یکی دیگر از روش‌های عملکرد اصلی تستوسترون این است که چندین فاکتور رشد از جمله IGF-7 را در عضله افزایش می‌دهد. تستوسترون می‌تواند هورمون کورتیزول (هورمونی که تخریب عضله را تحریک می‌کند و درست مخالف خواسته‌های بدنسازان عمل می‌کند) را سرکوب نماید.


نکته مهم برای افزایش تستوسترون

یکی از چیزهای اصلی که باید در رژیم غذایی‌تان داشته باشید؛ میزان چربی‌های سالم است. لازم است بدانید همه چربی‌ها بد نیستند و نقش ساختاری تستوسترون به چربی‌ها وابسته است. هورمون‌های استروئید مانند تستوسترون از اسیدهای چرب به عنوان مواد تشکیل دهنده اصلی خود استفاده می‌کنند. در ادامه به 12 ماده غذایی برای افزایش تستوسترون اشاره می‌کنیم.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: چهار شنبه 5 تير 1399برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?