توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

علت درد گردن در حرکت شکم چیست؟

علت درد گردن در حرکت شکم چیست؟



حتما شما هم مانند خیلی از آنهایی که باشگاه می‌روند و اهمیت زیادی به خوش فرم کردن عضلات شکم می‌دهند، لازم می‌دانید که بیشتر روی میان تنه کار کنید. اما شاید برای‌تان پیش آمده باشد که با اضافه کردن انواع کرانچ به روتین تمرینات، متوجه شوید این عضلات شکم نیستند که از خستگی ناتوان می‌شوند، بلکه این گردن‌تان است که درد گرفته و ناراحت‌تان می‌کند. احتمالا تصور می‌کنید این درد هم مانند دردهای عضلانی دیگر است و برطرف خواهد شد و علتش هم این است که عضلات گردن‌تان ضعیف‌اند اما آیا درد گردن در حرکت شکم به همین مورد ربط دارد؟


برای درد گردن در حرکت شکم چه کنیم؟



درد گردن در حرکت شکم بسیار شایع است. اگر عضلات گردن خود را تقویت هم بکنید، باز هم گردن درد خواهید داشت، چون مشکل اصلی این است که حرکت کرانچ را اشتباه انجام می‌دهید. بیشتر افراد در حرکت کرانچ به جای اینکه از ناحیه‌ی شکم استفاده کنند، حرکت را از قسمت گردن انجام می‌دهند. به کار گرفتن عضلات گردن در حرکت کرانچ مدنظر نیست.

ستون فقرات‌تان را مانند یک رشته ماکارونی تصور کنید: که می‌تواند به عقب خم شود، بچرخد و …، اما تمام مدت ساختار خطی نرم خود را حفظ می‌کند. اما گردن شما که بالاترین قسمت ستون فقرات‌تان است و از شانه‌ها به سمت جمجمه‌تان کشیده شده، اینگونه نیست. سر شما با وجود اینکه با گردن‌تان ارتباط دارد می‌تواند مستقل از این رشته‌ی ماکارونی مانند حرکت کند و وقتی شما کرانچ انجام می‌دهید سرتان ممکن است به عقب بیفتد و انحنا را بهم بزند و به علت جاذبه‌ی زمین، موجب فشار بر عضلات حامی گردن شود.


سفت کردن گردن در حرکات شکم

اگر در طول تمرین دادن عضلات شکم، گردن‌تان درد بگیرد، ممکن است گردن را خیلی سفت می‌کنید، در واقع یعنی تکنیک شما برای انجام حرکت شکم غلط است، و اگر تکنیک شما غطل باشد، پیشرفت‌تان به شدت کم خواهد شد.

روش صحیح حرکات شکم و جلوگیری از درد گردن

کرانچ اگر درست انجام شود، ستون فقرات‌تان هم راستا با سر و پایین کمر خواهد بود. اما اگر اجازه بدهید سرتان به عقب پرت شود، گردن‌تان را در معرض فشار و کشیدگی قرار خواهید داد. تصور کنید که هر دیسک بین مهره‌های‌تان مانند یک دونات ژله‌ای هستند. اگر سرتان به جلو بیفتد، فشار زیادی به سمت جلو وارد شده و دیسک ژله مانند‌تان به عقب زده می‌شود. در بهترین حالت، این فشردگی اندک باعث می‌شود کمی احساس ناراحتی کنید که مانع می‌شود تکرارهای کافی در کرانچ انجام دهید. اما اگر فشار کافی باشد، این فرم نادرست می‌تواند منجر به بیرون زدن دیسک شود که با درد شدید، کرختی و ضعف عضله همراه است.

مطالعات زیادی نشان داده‌اند که تنها کشیدن چانه به سمت سینه، قبل و حین کرانچ می‌تواند از فعالیت عضله‌ی گردن کم کند. چرا؟ زیرا با این کار عضلات لامی را فعال می‌کنید که از چانه تا ترقوه‌تان کشیده شده و به عنوان تثبیت کننده عمل می‌کنند.

امتحان کنید: تصور کنید یک هلو را بین سر و گلوی‌تان نگه داشته‌اید. اگر فشار ندهید می‌افتد اما فشار زیاد هم می‌تواند میوه را له کند. اگر این تصور برای‌تان فایده‌ای ندارد می‌توانید حوله‌ی تا شده‌ای را میان چانه و سینه‌تان نگه دارید. حالا به جای اینکه دستها را پشت سرتان بگذارید (که باعث می‌شود سرتان را بکشید و فشار بیشتری وارد کنید)، دستها را روی پیشانی‌تان بگذارید.

طبق پژوهش‌ها در حرکت کرانچ زمانی که افراد چانه را جلو می‌دهند و صورت‌شان را کمی لمس می‌کنند، عضله استرنوکلیدوماستوئی (عضله‌ی کلفتی که از گوش‌تان به سمت ترقوه می‌رود)، شل شده و گردن درد تسکین می‌یابد.

همچنین شاید لازم باشد پایین کمر و شکم را به سمت زمین بکشید. این کار باعث می‌شود کمی چرخش خلفی لگن داشته باشید و مانع حرکت آزادانه‌ی ستون فقرات بالایی شوید. کرانچ را خیلی آرام بالا بیایید. خیلی‌ها فکر می‌کنند در حرکت کرانچ باید با یک حرکت تند و ناگهانی، بالا تنه را از زمین بلند کنند.

اما این قسمت از کرانچ باید حرکتی کوچک و فشرده باشد. یادتان باشد که هدف‌تان فعال کردن عضلات شکم است، نه بالا آوردن سر و شانه. اگر حرکت را بدون شتاب و به آرامی انجام دهید و ستون فقرات کمری را به تشک بچسبانید، به سیستم عصبی‌تان سیگنال می‌دهید که میان تنه را منقبض کند و در واقع عضلات شکم را طوری فعال خواهید کرد که قوی‌تر شوید و از درد پیشگیری کنید.

تهیه وترجمه: elmevarzesh.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 22 شهريور 1399برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?