توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

فواید شگفت انگیز 100 قدم پیاده روی بعد از شام

فواید شگفت انگیز 100 قدم پیاده روی بعد از شام


اگر عادت دارید بعد از شام جلوی تلویزیون یا کامپیوتر بنشینید، بهتر است آن را با یک عادت درست جایگزین کنید و 15 دقیقه پیاده روی بعد از شام داشته باشید. کارشناسان عقیده دارند، دست کم 100 قدم پیاده روی کردن بعد از شام وضعیت سلامت عمومی تان را بهتر می کند که شامل هضم بهتر غذا، سوزاندن کالری، کنترل بهتر قند خون و تری گلیسرید در بدن می شود. در این مطلب برای تان می گوییم که چطور یک پیاده روی 15 دقیقه ای بعد از شام می تواند به سلامت تان کمک کرده و از بروز مشکلات گوناگون جلوگیری کند.


- کمک به گوارش

فرایند هضم غذا سریعا” بعد ازخوردن شروع می شود و شیره و آنزیم های معده که مسئول گوارش هستند در همین زمان فعال می شوند. اگر فرد پس از خوردن شام قدم بزند، فرایند ترشح آنزیم ها برای هضم بهتر بیشتر خواهد شد. در نتیجه از بسیاری از بیماری ها و مشکلات شکمی مانند ترش کردن معده یا بد هضمی که  اغلب افراد از آن شاکی هستند، جلوگیری می شود.


- تقویت متابولیسم

به غیراز الگوی خورد و خوراک و کالری دریافتی داشتن فعالیت بدنی و تحرک یکی از عوامل اصلی تقویت متابولیسم می باشد. از این رو توصیه می شود بعد از خوردن شام پیاده روی کنید تا فرایند سوخت و ساز در بدن تان بیشتر شده و عملکرد سایر اعضای بدن تقویت شود.


- کمک به خواب بهتر با پیاده روی بعد از شام

عادت رفتن به رختخواب بعد از خوردن شام بدون شک برای سلامت تان خوب نیست. چند دقیقه قدم زدن تاثیرات شگفت انگیزی در بر دارد. این قدم زدن نه تنها گردش خون در بدن را بهتر می کند بلکه استرس را نیز کاهش می دهد. به همین دلیل کسانی که بعد از شام تقریبا” 100 قدم راه می روند، خواب شبانه خوب و لذت بخشی دارند.


- پیاده روی بعد از شام و تقویت گردش خون

15 دقیقه قدم زدن بعد ازشام غیراز اینکه میزان چربی خون یعنی تری گلیسیرید و کلسترول را پایین می آورد، به سیستم گردش خون و خون رسانی در کل بدن کمک می کند. دلیلش هم این است که راه رفتن اکسیژن رسانی به قلب را بهتر کرده و در نتیجه گردش خون بهتری خواهید داشت.

با ۱۰۰ قدم راه رفتن بعد از شام هم سلامتی ر افزایش می‌دهید و هم به هضم، کالری سوزی و کنترل قند خون کمک می‌کنید.

- کنترل میزان قند خون

اشخاصی که از دیابت نوع دوم رنج می برند می توانند از فواید قدم زدن بعد از شام بهره ببرند. بعد از خوردن شام میزان قند خون به خاطر خرد کردن اجزای مواد خورده شده بالا می رود، اما وقتی بعد از شام راه می روید، بدن بطور فیزیکی فعال شده و گلوکز بیشتری از خون را مصرف می کند بنابراین میزان قند خون تنظیم می شود.

محققان در تحقیقات پس از اندازه گیری قند خون در کسانی که بعد از غذا پیاده روی کردند به این نتیجه رسیدند که به طور میانگین این افراد در مقایسه با کسانی که در زمان‌های دیگر ورزش می‌کنند ۱۲ درصد کمتر بود. در واقع بیشترین افت قند خون پس از راه رفتن بعد از شام است.

- کمک به کاهش وزن

پیاده روی 15 دقیقه ای بعد از شام نه تنها یکی از ضروریات زندگی سالم است بلکه نقش مهمی در کاهش وزن دارد و یکی از مفید ترین و ساده ترین شیوه های داشتن وزن متعادل می باشد، چون به غیر از سوزاندن کالری سلامت عمومی بدن را تقویت می کند.
پیاده روی بعد از شام باعث خواب راحت و کاهش استرس های روز بعد می‌شود

وقتی تلویزیون را خاموش می‌کنیم، و با شروع به مسواک زدن برای خواب آماده می‌شویم، تمام کارهای عقب افتاده و کارهای که داریم ذهنرا مشغول می‌کند. این امر اغلب منجر به مشغله ذهنی می‌شود و اغلب احساس عصبانیت به دنبال دارد.

اما پیاده روی کردن بعد از شام به زمانی تبدیل خواهد شد که در آن بیشتر به آنچه در روز انجام داده‌ایم، اهمیت می‌دهیم، آنچه انجام نشده بود برای روز بعد باقی می‌ماند و در ذهن‌مان کارهایی که باید انجام می‌شدند، اولویت بندی خواهند شد. نتیجه این است که وقتی برای خواب به تختم می‌رویم، کمتر به کارهایی که باید انجام می‌شدند فکر می‌کنیم و این مسئله باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشیم و صبح‌ها نیز آرام‌تر باشیم.

تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com  

منبع: thehealthsite



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: سه شنبه 15 مهر 1399برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?