توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

فاکتور های آمادگی جسمانی مرتبط به سلامت

فاکتور های آمادگی جسمانی مرتبط به سلامت



این فاکتورها به شرح زیرند:

قدرت عضلانی:

قدرت عضلانی توانایی انقباض عضله و جابجایی یک جسم سنگین برای تکرار یک حرکت تعریف می شود. شما به قدرت عضلانی برای انجام بیشتر فعالیت های روزمره و ورزشی نیاز دارید. بدون قدرت عضلانی خطر آسیب دیدگی بالا می رود. قدرت به اشکال مختلفی مانند قدرت ایزومتریک و قدرت پویا تقسیم می شود.  سایر کارها ترکیبی از این دو قدرت هستند.


استقامت عضلانی:

استقامت عضلانی همان قدرت است، با این تفاوت که این قدرت برای انقباض عضله به مدت طولانی در تکرار بیشتر استفاده می شود، به طور مثال تکرار یک وزنه متوسط برای 15 تا 20 بار. هرچقدر بدن بتواند یک حرکت و وزنه خاص را بیشتر تکرار کند استقامت بالاتری خواهد داشت.


استقامت قلبی عروقی(هوازی):

استقامت هوازی یا قلبی عروقی به توانایی بدن برای دریافت اکسیژن، فرستادن آن به بخشهای مختلف و عضلات و مصرف بهینه اکسیژن برای انجام فعالیت های طولانی مدت مثل شنا، دوچرخه سواری و دوومیدانی تعریف می شود. این بخش از آمادگی جسمانی توانایی و هماهنگی بین شش ها، قلب و عضلات را قوی تر می کنند.


انعطاف پذیری:

توانایی حرکت دادن یک اندام در تمام طول دامنه حرکتی آن اندام انعطاف پذیری نام دارد. بطور مثال شما وقتی که بصورت نشسته پاهای خود را صاف می کنید و تنه را از قسمت لگن خم می کنید تا دست ها را به پنجه پا برسانید، در واقع در حال امتحان کردن و تمرین انعطاف عضلات و تاندون های همسترینگ و بازکننده ستون فقرات هستید.انعطاف پذیری یک فاکتور بسیار مهم برای سلامت بدن و آمادگی جسمانی است  و تمرین مداوم کشش عضلات و تاندون برای حفظ این قابلیت ضروری است.


ترکیب بدن یا درصد چربی:

وزن بدن از ترکیب بخشهای مختلفی از جمله وزن استخوان ها، عضلات،پوست و اعما و احشا و چربی تشکیل شده است. بافت چربی هم در داخل عضلات هم در بخشهای داخلی بدن و هم بصورت جدا گانه ذخیره می شود. استاندارد وجود چربی در بدن آقایان از10 تا 18 درصد وزن بدن و برای خانم ها از 15 تا 25 درصد وزن بدن است. در کنار بیشترین میزان این اعداد یعنی 18 و 25 یک بازه 10 درصدی دیگر برای خانم ها و اقایان تعریف می شود که بیشتر از این درصد یعنی 28 برای آقایان و 35 برای خانم هاست که باعث کاهش کیفیت بدنی و ورزشی می شود و باید با انجام تمرین منظم این درصد در حد متعادل نگاه داشته شود تا آمادگی جسمانی بدن از بین نرود.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 3 آبان 1399برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?