توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

مزایا و فواید شکم شش تکه یا سیکس پک چیست؟

مزایا و فواید شکم شش تکه یا سیکس پک چیست؟


عضلات شکم شش تکه (سیکس پک) به دلیل مزایایی که دارد همواره با سلامت بدن در ارتباط هستند. در خصوص فواید شکم شش تکه سه نوع مزیت وجود دارد: روانشناختی، حرفه‌ای و شخضی.  مزایای روانشناختی (روانی) به عملکرد خوب شما در زمینه شغلی و حرفه‌تان کمک می‌کنند و مزایای شخصی آن شامل بهبود سلامت جسمی و روانی است.

مزایا و فواید شکم شش تکه یا سیکس پک


۱- افزایش سلامت عمومی

در سال ۲۰۱۶، بازار جهانی مدیریت وزن و کاهش وزن، درآمد ۱۶۸.۹۵ میلیارد دلار کسب کرد و پیش‌بینی می‌شود که این مقدار تا سال ۲۰۲۳ به ۲۷۸.۹۵ میلیارد دلار (۱) با GAGR برابر با ۷.۴ درصد برسد.

واضح است که چاقی، یک بیماری همه گیر است که علت ریشه‌ای بسیاری از مسائل مربوط به سلامت می‌باشد. فرآیند دست یابی به عضلات شکمی مشخص، مستلزم این است که درصد چربی بدن، که ارتباط مستقیمی با سلامت قلب دارد، پایین نگه داشته شود. بهبود سلامت قلب موجب بهبود سیستم قلبی عروقی کل، فشارخون و عملکرد کل می‌شود.


۲- افزایش سطح اعتماد به نفس

بدن برهنه و لخت خود را در آینه نگاه کنید، آیا احساس شرمندگی می‌کنید؟ داشتن شکم چاق، بدترین چیزی است که می‌تواند اثر منفی روی سطح اعتماد به نفس داشته باشد. اعتماد به نفس، پیش نیاز موفقیت است. برندگان، با استعدادترین افراد نیستند، بلکه آن‌ها دارای اعتماد به نفس کافی برای انجام کار ها به بهترین شیوه‌ی ممکن هستند.

وقتی که احساس اعتماد به نفس و شادی دارید، اتفاقات خوبی رخ خواهند داد. داشتن هیکل (ظاهر) مناسب و مطلوب، دارای اثرات روان‌شناختی قابل توجهی روی بهره وری است.


۳- بهبود سرعت و چابکی

عضلات شکم تنها برای بهبود ظاهر و هیکل مفید نیستند، از فواید شکم شش تکه بهبود چابکی، سرعت و عملکرد است. چربی شکم شما همبستگی مستقیم با سرعت و عملکرد دارد. آیا در خصوص شیوه‌ی این همبستگی، تردید دارید؟

وزنه‌ی ۱۰ پوندی بلند کنید و ۵ کیلومتر بدوید، انجام این کار سخت است. همین اتفاق برای چربی شکم نیز اتفاق می‌افتد، این کار باعث می‌شود تا سرعت شما کند شود. عضلات مرکزی بدن قوی، به‌عنوان یک نیروی محرکه عمل کرده و باعث بهبود تعادل و پایداری طبیعی بدن شده و در نهایت منجر به افزایش سرعت و چابکی می‌شود. خواه برای بهبود عملکرد و یا بهبود سرعت دو، عضلات مرکزی بدن قوی، نقش مهمی در بهبود عملکرد دارد.

۴- نظم و تمرکز

مشکل اکثر مردم این است که آن‌ها نمی‌خواهند از کنج راحتی خود خارج شوند. روزی که شما به عضلات شکم شش تکه دست پیدا می‌کنید، روزی است که به افرادی که این عضلات را دارند احترام بگذارید. توسعه‌ی عضلات شکمی شش تکه نیازمند نظم در طی ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته است که همه‌ی افراد قادر به رعایت آن نیستند.

دست یابی به عضلات شش تکه و حفظ آن نه‌تنها موجب بهبود جذابیت اجتماعی شما می‌شود، بلکه به شما در دست یابی به نظمی که جهت بهبود کیفیت زندگی نیاز است، کمک خواهد کرد. به‌علاوه، شما قادر به دست یابی به همه‌ی اهداف در زندگی خود خواهید بود.

۵- اثر هاله‌ای برای موفقیت حرفه‌ای

آیا از اثر هاله‌ای آگاه هستید؟ اثر هاله‌ای، اولین بار توسط روان‌شناس، ادوارد تورندایک مطرح شد. اثر هاله‌ای، تمایل برای نگرش یا برداشت‌های مثبت از یک شخص، شرکت، برند یا محصول در یک زمینه برای تأثیرگذاری مثبت بر افکار و عقاید خود شخص می‌باشد.

افراد دارای یک تمایل ناخودآگاه برای ارتباط با افراد دیگر به‌طور متفاوت بر اساس ظاهر آن‌ها می‌باشند. داشتن عضلات شکمی شش تکه، از طریق ایجاد یک تصویر بهتر از خط فک، پوسچر و عضلات، باعث می‌شود تا ظاهر شما بهتر به نظر برسد و این به نوبه‌ی خود اثر مثبتی بر چگونگی رفتار افراد دیگر دارد. خواه شما یک فرد بازاریاب باشید یا عضو تیم پشتیبانی و حمایت از مشتری یا مدیر روابط انسانی، داشتن ظاهر جذاب همواره موجب بهبود بهره وری و عملکرد می‌شود.


۶- فواید شکم شش تکه در بهبود ساختار عضله

داشتن عضلات شکمی مشخص، به دست یابی به ساختار عضلانی بهتر کمک خواهد کرد. آیا می دانید که چرا بسیاری از مشاهیر در صفحه‌ی تلویزیون، لاغر و بزرگ به نظر می‌رسند؟ چون درصد چربی بدن آن‌ها پایین است.

درصورتی‌که می‌خواهید به ساختار عضلانی بهتر دست پیدا کنید، ابتدا باید روی کاهش درصد چربی تمرکز کنید. بیشتر افراد دارای توده‌ی عضلانی بزرگ زیر لایه‌ی چربی هستند. کاهش چند پوند چربی و آب، تناسب‌اندام بهتری را برای دست یابی به ظاهر باریک و بدون چربی، به شما می‌دهد.

۷- سلامت بهتر در حال حاضر

بسیاری از افراد، از این‌که یک توصیه‌ی تکراری را بارها و بارها از پزشکان دریافت می‌کنند، خسته شده‌اند. توصیه این است “چند پوند وزن خود را کاهش دهید”. بیشتر افراد از بیماری‌های سبک زندگی، که به‌طور مستقیم و غیر مستقیم با چاقی مفرط دارد، رنج می‌برند. فرآیند ایجاد عضلات شکمی مشخص و قوی، نیازمند پیشرفت پیوسته و گسترده در تمرینات روزانه و رژیم غذایی سالم می‌باشد. بدن بدون چربی موجب بهبود استقامت و سرعت با بهبود سلامت کل می‌شود.


۸- سلامت بهتر در آینده

روزی که بذر را می‌کارید، روزی نیست که میوه آن را می‌خورید، مقدار مازاد چربی ذخیره شده ممکن است اکنون برای شما مشکل آفرین نباشد، ولی مسلماً در آینده برای شما مشکل ساز خواهد بود.

با کاهش چربی، می‌توانید مسائل و مشکلات سلامتی نظیر دیابت، بیماری قلبی، درد مفاصل، انواع سرطان‌ها، فشارخون بالا و دمانس (فراموشی) را برطرف کنید. حفظ یک فیزیک بدنی بدون چربی، کلید داشتن یک زندگی سالم‌تر است.  کاهش چربی شکم، به دلیل بهبود خونرسانی به اندام‌های تناسلی، موجب نعوذ بهتر می‌شود.

۹- حرکات عملکردی بهتر

حرکات عملکردی، حرکات مبتنی بر بیومکانیک در وضعیت واقعی است. عضلات قوی در ناحیه مرکزی بدن، نقش بسیار مهمی در تثبیت بالاتنه و بهبود توانایی بدن برای انجام ساده‌ی حرکات عملکردی ایفا می‌کنند.

چه از طریق لیفتینگ یا برداشت وزنه از زمین،اسکات پرشی،پلانک،حرکات فشاری،کششی و غیره، داشتن عضلات مرکزی قوی بدن موجب بهبود قدرت و استقامت بدن ضمن انجام تمرینات عملکردی(کارکردی) می‌شود.


۱۰- تعادل و ثبات

از فواید شکم شش تکه نقش بسیار مثبت آن بر عضلات میان تنه است، عضلات مرکزی بدن موجب تثبیت و پایدار سازی بالا تنه شده و درعین‌حال، تعادل و پایداری را برای حرکت آزادانه در هر جهت، بهبود می‌بخشد. تمرین و کار برای توسعه‌ی عضلات شش تکه به تقویت عضلات مرکزی بدن کمک می‌کند.


۱۱- پوسچر خوب



به دلیل سبک زندگی بدون تحرک و ساعات طولانی نشستن پشت میز کار، پوسچر (وضعیت) بد بدن، شایع و متداول شده است. شما هرگز نمی‌توانید فردی را پیدا کنید که هم عضلات شکم شش تکه داشته و هم دچار قوز پشت باشد. عضلات مرکزی قوی به ستون فقرات کمک می‌کند تا پوسچر و وضعیت نوترال [neutral] را حفظ کند. به‌علاوه، موجب کاهش سایش و پارگی ستون فقرات شده و به شما امکان می‌دهد تا نفس عمیق بکشید.


۱۲ـ عضلات مرکزی قوی، خطر مصدومیت و آسیب‌دیدگی را کاهش می‌دهد

تمرین و حرکات ورزشی روی عضلات مرکزی نه‌تنها از کمردرد پیشگیری می‌کند، بلکه به پیشگیری از طیف وسیعی از مصدومیت‌ها کمک می‌کند. ژیمناست‌ها دارای قدرت عضلات مرکزی بدن خارق‌العاده‌ای هستند و چون آن‌ها به‌شدت مستعد مصدومیت و آسیب‌دیدگی هستند، عضلات مرکزی بدن به‌عنوان ضربه‌گیر در برابر انقباض‌های ناگهانی در هنگام تمرین عمل می‌کنند.

عضلات مرکزی قوی نقش مهمی در پیشگیری از مصدومیت‌های بدنسازی ایفا کرده و هنگام انجام حرکات ترکیبی سنگین نظیر ددلیفت، اسکات و پرس سینه، از بدن شما پشتیبانی به عمل می‌آورد.


۱۳- افزایش تستوسترون

کاهش درصد چربی بدن و داشتن شکم شش تکه به افزایش تستوسترون بدن کمک می‌کند، تستوسترون یک هورمون افسانه‌ای است چرا که در عضله سازی و چربی سوزی نقش زیادی دارد. هر چقدر درصد چربی بدن بالا باشد، میزان استروژن بالا و سطح تستوسترون پایین است، بنابراین کاهش چربی بدن برای استفاده از مزایای تستوسترون ضروری است. برخی می‌گویند که کاهش درصد چربی بدن با کاهش سطح تستوسترون منجر می‌شود، اما این زمانی اتفاق می‌افتد که چربی بدن به کمتر از ۶ درصد برسد.


تهیه و ترجمه: elmevarzesh.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: دو شنبه 5 آبان 1399برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?