توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

خود هیپنوتیزمی و استعمال دخانیات

خود هیپنوتیزمی و استعمال دخانیات

بسیاری از کسانی که زیاد سیگار می کشند ، ترک کردن آن را مشکل می دانند ، فقط به این دلیل که هر گز وقت صرف نکرده اند مطالب لازم را دربارعادت سیگار کشیدن مطالعه کنند . استدلال آنها این است که بعضی از سیگاری ها تا سنین بالا زنده مانده اند ، یا می گویند در میان متخصصین پزشکی  اختلاف عقیده ای وجود دارد که آیا استعمال دخانیات باعث سرطان ریه می شود یا خیر . بعضی دیگر فکر می کنند که سیگار کشیدن شخص را آرام می کند ، یا شخصی که به صورتی ناگهانی شیگار را ترک کند عصبی شده و زندگی کردن با او مشکل می شود ، وزنش افزایش می یابد ، یا حتی از ضعف اعصاب رنج می برد . در بین این گروه همچنین کسانی هستند که می گویند : به هیچوجه نمی توانند سیگار را ترک کنند یا اراده قوی مورد لزوم را ندارند .
واقعیتهایی دریاره استعمال دخانیات
اگر شما هرگونه سوء تفاهمی درباره تنباکو و تأثیر آن در سلامتی خود داشته باشید ، طبیعتاً برایتان مشکلتر  خواهد بود سیگار کشیدن را ترک کنید . در نتیجه ما پیشنهاد می کنیم که خود را با واقعیت های زیر آشنا کنید :
۱ . نیکوتین یک سم است . با وجود اینکه تیکوتین تأثیری تحریک کننده بر روی سلسله اعصاب دارد ، به عنوان یک سم طبقه بندی شده است . امکان کشتن حیوانی با مقدار معینی نیکوتین غلیظ شده وجود دارد . خوشبختانه مقدار فعلی موجود در تنباکو هرگز برای اثبات کشندگی انسان کافی نبوده است .
۲ . این مسئله که استعمال دخانیات برای سلامتی شخص مضر است ، واقعیتی اثبات شده است .  دود ، تحریک کننده بافت ریه و غشاء مخاطی است ، به همین دلیل اغلب افراد درر اتاقی پر از دود سوزش چشمها شکایت می کنند . با اینکه نمی توان تمام موارد سرطان ریه را به تنباکو نسبت داد ، این یک واقعیت است که بسیاری از اشخاصی که از سرطان ریه فوت کرده اند سیگاری های قهاری بوده اند . ورزشکاران معمولاً در مدت دوره تعلیم از استعمال دخانیات منع می شوند  ، باید دلیل معتبری برای این کار وجود داشته باشد,سایت هیپنوتیسم دات آی آر, بیماریی به نام بیماری برگر که باعث دردهای شبه سوزنی در انتهای دستها و پاها می شود ، به سیگار کشیدن مفرط ، کوتاه می شود . بسیاری از پزشکان پیشنهاد می کنند بیمارانی که از سینوزیت ، برنشیت ، سرفه های مزمن ، یا بیماری قلبی رنج می برند سیگار کشیدن را ترک کنند ، که قطعاً  باید دلیلی برای آن وجود داشته باشد . با وجود همه این شواهد ، روزانه بیش از یک میلیونها نخ سیگار در این کشور { ایران } مصرف می شود .
۳ . همه اشخاص می توانند سیگار کشیدن را ترک کنند . سیگار کشیدن عادتی اکتسابی است ، و بر عادات می توان پیروز شد . گواه  آن بسیاری از سیگاری های قهاری هستند که توانسته اند سیگار کشیدن را کاملاً ترک کنند . روانشناسان به شما خواهند گفت که برای از بین بردن هر عادتی تنها مسئله قدرت اراده کافی نیست ، بلکه بیشتر مسئله  شرطی زدایی و شرطی مجدد یا جانشینی یک عادت به عادتی دیگر است که اهمیت دارد ، به معنای دیگر پرورش آگاهی با این استدلال که شما عصبی  هستید و زیاده از حد سیگار می کشید و از هر فن موفقیت آمیزی برای مبارزه با این عادت استفاده خواهید کرد . ما معتقدیم که اگر شما فنون خود هیپنوتیزمی را به کار برید ، می توانید  سیگار کشیدن را برای همیشه ترک کند .
۴ . کسانی که قبلاً سیگاری بوده اند ، این واقعیت را قبول دارند که بعد از ترک سیگار بهتر می خوابند ، از حالت تهوع  و سوزش قلب رنج نمی برند ، دندانهای سفیدتری دارند ، خارش گلو ندارند ، سرفه های مزمن ناپدید شده و کمتر عصبی هستند .
۵ . سیگار کشیدن مفرط هیجانهای عصبی را بالا می برد . فردی که مجبور است زیاده از حد سیگار بکشد ، معمولاً شخصی عصبی و ناراحت است  .  او با این فکر که سیگار کشیدن به او آرامش می دهد ، خود را اغفال می کند . سیگار کشیدن به اعتدال ممکن است در بعضی افراد تأثیر آرام بخشی داشته باشد ، ولی اگر شما شخصی هستید که سیگارتان را با سیگار قبلی روشن می کنید ، این مسئله درباره شما حقیقت ندارد . شما همان طور به نیکوتین معتاد می شوید که یک معتاد الکلی به الکل . اغلب شنیده اید شخص که سیگار را با سیگار قبلی روشن می کند فریاد می زند که :  اگر من سیگار نداشته باشم خواهم مرد . سیگاری های قهار ، همه چیز هستند جز افرادی آرام . اگر یک سیگاری قهار را در یک مهمانی ملاحظه کنید ، درخواهید یافت که او شخصی عصبی است . منظور  ما شخصی که یک سیگار برگ بعد از شام می کشد ، یا کسی که نصف پاکت سیگار در روز می کشد ، نیست . کسی که سیگارش را با آتش سیگار قبلی روشن می کند ، عصبانیت را عادت خود کرده است و برای سیگاری دیگر تقلا می کند ، همان طور که شخصی الکلی برای یک لیوان مشروب دیگر این کار را می کند . به معنای دیگر ، بسیاری از سیگاری های قهار از سیگار کشیدن لذت نمی برند ، آنها می ترسند سیگار کشیدن را ترک کنند ، چون  فکر می کنند وزنشان اضافه می شود . این عقیده رایج  حقیقت ندارد اگر شما سیگار را ترک کنید به وزنتان اضافه خواهد شد . بسیاری از سیگاری های قهار سیگار را ترک کرده و وزنی اضافه نکرده اند .
ما معتقدیم که وضع سلامتی  کسانی که سیگار  نمی کشند بهتر از سیگاری هاست ، مخصوصاً سیگاری های افراطی .

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: جمعه 19 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?