توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

راه خواب مصنوعی به سوی خواب آرامش

راه خواب مصنوعی به سوی خواب آرامش

شکایت از مشکلی عمومی
۵۲%  از جمعیت ایران از بیخوابی رنج می برند . در هرسال بیش از ده میلیون قرص خواب آور در آنجا به فروش می رسد .
این آمار نشان می دهد که بسیاری از مردم بدون استفاده از قرصهای خواب آور قادر به خوابیدن نیستند .
عوامل بسیاری باعث بیخوابی می شوند
در اینجا به چند نمونه اشاره می شود :
۱ . با ناراحتی و غصه به تختخواب رفتن  .  اگر به دلیل مشکلات کاری ، دراز کشیده و بیدار هستید ، نمی توانید انتظار داشته باشید در طول شب خواب خوبی داشته باشید . اگر یک وکیل ، پزشک ، سیاستمدار یا مدیر اجرایی هستید ، باید بیاموزید که در آخر هر روز ، ناراحتی هایتان را در کشوی میزتان قفل کنید . حداقل ، نباید آنها را به اتاق خواب ببرید . این برای خانواده شما و مطمئناً برای خودتان منصفانه نیست . شما سزاوار هشت ساعت خواب راحت هستید . اگر انتظار دارید طول عمر طبیعی داشته باشید به این مقدار خواب احتیاج دارید . اگر دیگران به خود آموخته اند که در خواب کار نکنند ، پس هیچ دلیل وجود ندارد که شما نتوانید این کار را انجام دهید .
۲ . اشغال ذهن با این تصویر غلط که نمی توانید بخوابید . به خود برچسب بیخوابی زدن صرفاً باعث تقویت منفی می شود که شما آن را کم کم باور خواهید کرد .
این مسئله بهانه خوبی به شما می دهد  که به قرصهای خواب آور معتاد شوید . قرصهای مختلفی را امتحان کنید . سپس مقدار قرصها را افزایش می دهید ، زیرا در می یابید که در مقابل دارو مصونیت پیدا کرده اید . از اینکه سعی کنید بدون قرصهای خواب آور بخوابید ، هراسان  می شوید . بزودی نگران اعتیاد به قرصهای خواب آور می شوید ، که به نوبه خود باعث بیخوابی بیشتری خواهد شد .
۳ . تنش و خستگی . اگر موقعی که به تختخواب می روید احساس خستگی فراوان کنید ، ممکن است باعث بیخوابی در شب شود . دلیل این مسئله وجود سمهای خستگی است که به تحریک مغز کمک می کند . بسیاری از افراد پی برده اند که موقعی که با خستگی زیاد به تختخواب  می روند ، نمی توانند بخوابند .
در نتیجه ، برای خوابیدن به قرص خواب آور پناه می برند . تنشی که از فعالیتهای روزانه به وجود آمده باشد  نیز باعث بیخوابی  می شود ، مخصوصاً اگر ما دچار تنشهای فراوان ، یا درگیر حادثه ای مهم یا بحث توأم با هیجان و خشونت شده ، یا نوعی درماندگی یا نا امیدی حاد را تجربه کرده باشیم . این تنش  باقیمانده باعث فعالیت بیش از اندازه فکر می شود ، مانند دونده ای که نمی تواند در آخر  خط ، خود را به صورتی ناگهانی متوقف کند و مجبور است  به دویدن ادامه  دهد تا اینکه بالاخره با قدم زدن از سرعت خود بکاهد . فکر بسیار فعال ، تا بعد از وقت خواب هنوز کار می کند ، و هنگامی که ما باید خواب باشیم ، درباره چیزی نگران هستیم .
۴ . درد و ناراحتی از نوعی بیماری . اگر ما از نوعی ورم مفاصل، دندان درد ، یا سردرد شدید رنج می بریم ، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که خوب بخوابیم .
قابل درک است که در این موارد شخص باید برای رهایی از درد و بهتر خوابیدن ، فوراً برای تهیه دارو با پزشک خود مشورت کند . اکثر پزشکان در صورت لزوم قرصهای خواب آور برای درمان بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند تجویز می کنند . پزشک شما باید برایتان تصمیم بگیرد که چه موقع به چیزی برای خوابیدن احتیاج دارید یا احتیاج ندارید . او فرض می کند که شما استفاده درستی از عقل سلیم برای جلوگیری از عادت به داروهای خواب آور خواهید کرد .
۵ . شرایط بد خوابیدن . یک بالش سفت ممکن است خوابیدن را مشکل کند .  کودکی که در شب می گرید ، والدینش را از خوای بیدار می کند . تلفنهای بعد از نیمه شب مسلماً خواب شخص را آشفته خواهند کرد . بعضی از اشخاص نمی توانند در تختخواب نا آشنا بخوابند .سایت هیپنوتیسم دات آی آر, دیگران خوابیدن در واگن خواب قطار را غیر ممکن می دانند . اگر هوای اتاق خیلی سرد یا خیلی گرم  باشد ، ممکن است مزاحم خواب شود . اگر شوهری خر خر کند ، ممکن است همسرش با ناراحتی بخوابد . معهذا همه این عوامل باید در نظر گرفته شود . هر وضع یا حالتی که از خوابیدن شخص جلوگیری می کند ، باید اصلاح شود .
۶ . ناسازگاری جنسی در زندگی زناشویی . نباید بیخوابی بسیاری از زنها و شوهرهایی را که به دلیل بعضی از مشکلات جنسی قادر به خوابیدن نیستند جزء دلایل بیخوابی به حساب آورد . زنهایی که از رضایت جنسی ، عشق و محبت محروم هستند ، اغلب بیقرارند . آنها عصبی و ناخشنود می شوند .  شوهرهایی که توسط همسرانشان طرد می گردند ، اغلب از ناتوانی در خوابیدن شکایت دارند . زن و شوهری که درست قبل از رفتن به تختخواب  مشاجره می کنند از یک استراحت  خوب در شب لذت نخواهند برد . ناخشنودی در ازدواج به بیخوابی کمک می کند . زن و شوهرهای خشنود بهتر می خوابند .
۷ . احساس گناه . شخصی که با وجدانی ناراحت به تختخواب می رود ممکن است خوابیدن برایش مشکل باشد . در مدت شب او نگران آنچه گفته یا آنچه انجام داده است می باشد . بعض از افراد به دلیل احساس گناه گریه می کنند ، که طبیعتاً آنها را بیدار نگه می دارد . احساسی پشیمانی آنها را آزار می دهد . گناه باعث ترس می شود ، ترس ، اضطراب به همراه می آورد و اضطراب نتیجه بی خوابی می شود . طبیعی است اگر بشنویم کسی می گوید : اگر خوب نمی خوابید به دلیل این است که وجدانی گناهکار دارید . اگر فکرتان آسوده است ، شانس بیشتری برای خوابیدن آرام دارید .
۸ . عادات  بد . شخصی که در عادات زندگی اش بی نظم است ، ذهناً بی نظم است . او هیچ برنامه یا خط سیری ندارد که راهنمایی اش کند . عادات غذا خوردن او نامرتب است . ممکن است یک ساعت قبل از رفتن به تختخواب شام مفصلی بخورد و تعجب کند که چرا نمی تواند بخوابد ، یا ممکن است مشروب زیادی بنوشد و دریابد مه به دلیل اینکه فکر او بر اثر الکل بسیار تحریک شده است ، موقع خوابیدن غلت می زند و تکان می خورد . ممکن است هر شب در ساعات مختلفی به تختخواب برود . بعضی از شبها تصمیم بگیرد که تا ساعات اولیه صبح مطالعه کند یا ممکن است میل داشته باشد خیلی زود به تختخواب برود و ساعت ۴ صبح بیدار شود . بسیاری از اشخاصی که قادر نیستند بخوابند ، چراغهارا روشن می کنند و از تختخواب بیرون می آیند ، آنها ممکن است قدم بزنند و سیگار بکشند ، یا از یخچال چیزی بردارند و بخورند ، بعضی ها نیز برای قدم زدن بیرون می روند . شب بعد هم همان طور است . شما تا وقتی کارهایی انجام می دهید که فکرتان را تحریک می کند هرگز نمی توانید بیخوابی خود را معالجه کنید . روشن کردن چراغها و بیرون آمدن از تختخواب کارهای اشتباهی هستند . بهتر این است که در تختخواب  بمانید و یاد بگیرید که فکرتان را آرام کنید . ما می دانیم که خود آرامی منجر  به خوابیدن می شود .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: جمعه 19 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?