توآ - ذاتما


توآ - ذاتما

« شکوه پیر هستی »

تاریخچه نمادهای کونگ فوتوا

تاریخچه نمادهای کونگ فوتوآ

سيمرغ و اژدها در فرهنگ ايرانزمين سيمرغ و افسانه او اصلا آريائيست و از همان دير زمان صورت افسانه ای بخود گرفته و مقامی والا يافته است.

در آیین زرتشت و آثار صوفيان ايران به حکيمی روحانی و يا کاملترين وجود بشری تعبير شده و عارفانِ کامل، خاصه شيخ فريد الدين عطار نیشابوری، او را منبعِ فيض و سر چشمه هستی تصور کرده اند که کاملانِ جهان که مرغان بلند پرواز اين دِيرِ رند سوزند، تمام همّ خود را صرف شناسايی او می نمايند و با همت مرشدان خويش می کوشند که پس از طی مراحل سلوک، چون قطره ای که در پهنای دريا محو می شود خود را به اين مرغ بینهايت برسانند و در اقيانوس عنايات او محو و فانی شوند.

سيمرغ در فرهنگ ايرانيان نمادِ خرد، دانش و حکمت بوده و در آیین کونگ فو توآ نيز که برگرفته از فرهنگ اصيل ايرانزمين میباشد، از تصوير اين پرنده استفاده شده که با شروع خط سام سامائه، نمادِ آن بر بازوی چپ دوخته شده و بعد از گذراندن مراحل ۷ خط کونگ فو توآ، آرم سيمرغ در سمتِ چپ پيراهن، روی سینه بجای آرم مُشتواره دوخته می شود و آرم مُشتواره به بازوی چپ انتقال میابد. نقشه جغرافيای ايران کنونی تصويرِ طراحی شده توسط حیدر بالایی اژدها يکی از موجودات افسانه‌ای در فرهنگ ‌های جهان است و در اساطير جهان جايگاه ويژه‌ای دارد.

اژدها ماری است افسانه‌ای و بزرگ، با دهانی فراخ و گشاد که هميشه حيوانی نيرومند و سهمگين پنداشته شده و اقوام بسيار معتقد بودند که اژدها خدای طوفان و هوای بد و سيل و ديگر بلاهای آسمانی است و طوفان بر اژدها سوار شده موجب لغزش زمين و زمين‌ لرزه می ‌شود. تقريباً همه جا اژدها با شب و تاريکی پيوسته و مربوط بوده است.

در ميان چينی ها اژدها نماد سال نو، قدرت، خوبی و خوشبختی و نيروهای مافوق بشری است.

يكی از اصلی ترين مراسم سال جديد در چين جشن و پايكوبی اژدهاست كه هر ساله اجرا می شود. سيمای اژدها در تاريخ اساطيری ايران، در نهايت سهمناکی، زشت‌رويی و پلشتی است. آنها از نخستين ياران اهريمن می ‌‌باشند. در داستان‌های پهلوانی و اساطيری ايران ازگرشاسِپ پادشاه پیشدادی فرزند زاب، همچنین از رستم فرزند رودابه و زال، به عنوان پهلوانان اژدهاکُش نام برده شده است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
نويسنده: روح الله ? تاريخ: شنبه 20 تير 1394برچسب:, ? موضوع: <-CategoryName-> ? لينک اين پست ?


© All Rights Reserved to kungfutoafire.LOXBLOG.COM / Theme by:
bahar 20

?